Friday 6 April 2012

Apa nak masak? Lapar..

Malas betul hendak melayan perut.. Kalau tak dilayan, perut cari pasal dengan kerenyuk sana kerenyuk sini.. buat bunyi entah pa pa.. apa kes..

Hendak tak hendak layan jak lah perut satu ni. Jadi lah satu kisah nak pergi dapur. Alamak.. nak masak apa? tak kan nak bangunkan mak malam-malam buta macam ni.. Apalagi, aku kejutkan lah kawan aku, aku buat panggilan. Harap jak dia masih bangun.









Aku: Lina, kau tolong aku masak..

Lina: Lah... apa kes kau ni Lani.. tengah malam buta kau buat panggilan minta tolong masak lagi tu..

Aku: Lina tolonglah.. ajar aku masak yang paling ringkas dalam otak kau sekarang..

Jadi, Lina pun memberikan resepinya kepada aku. Resepinya begini:

SUP TELUR EKSPRESS

Bahan-bahan:
1. Maggie cukup rasa/ Knorr/ Kiub pati ayam brand
2. Air semangkuk.
3. Telur sebiji.
4. Lada hitam (serbuk)

Cara membuatnya:
1. Masukkan semangkuk air ke dalam kuali (mana-mana yang dianggap sesuai)
2. Panaskan lah air tu.
3. Bila dah mendidih, masukkan sebiji telur jangan dengan kulit sekali. Biarkan masak.
4. Bila telur dah masak, masukkan lah bahan nombor satu dan nombor empat secukup rasa.
5. Tutup api dan sedia dihidang.


Tu jak.. apalagi, aku pun makan lah dengan bersyukurnya. Harap anda boleh mencubanya. Bak kata Lina "kalau rajin tambah apa-apa dalam tu pun boleh asal kau sanggup makan.."

Hahaha.. harap mencubanya..

Tata..

No comments:

Post a Comment