Saturday 11 July 2020

Earth Home – Produk Penyembur Fabrik, Penjagaan Rumah Dan Racun Serangga No.1 Di Jepun Kini Berada Di Malaysia

Hari ini pada 11 Julai 2020, Earth Corporation Jepun (EC) atau lebih dikenali dengan Earth Home merupakan peneraju global dalam produk penjagaan rumah dan racun serangga. Kini mereka telah membuat debut di Malaysia julung-julung kalinya setelah memasuki pasaran sehingga 55 buah negara.

Syarikat ini telah ditubuhkan pada tahun 1892 di Jepun justeru itu telah membantu meningkatkan kehidupan pengguna selama lebih 100 tahun. Dalam tempoh 128 tahun ini juga, mereka menjadi peneraju pengeluar produk penjagaan rumah dan kawalan serangga perosak, penghalau serangga, penjagaan mulut, bahan tambahan mandian, penyegar udara dan penyahbau, serta alatan berkebun dan produk haiwan peliharaan.

Untuk permulaan, sebanyak enam produk penjagaan rumah dan kawalan serangga di pasarkan di pasaran Malaysia daripada ratusan produk yang mereka ada. Keenam-enam jenis produk ini pula merupakan yang terlaris di Jepun dan luar Negara.

Nobuhito Hosaka, Pengarah Urusan Earth Home Products (Malaysia) Sdn Bhd berkata, “Salah satu produk terunggul kami adalah penyembur penyahbau fabrik bebas alkohol yang dihasilkan menggunakan pati minyak serta mampu menghilangkan lebih 99% bakteria, virus dan menghalau tungau.

Kata beliau lagi, “Kebimbangan terhadap pandemik dan penyakit-penyakit yang disebabkan oleh serangga seperti denggi, menimbulkan permintaan kepada keperluan rangkaian penjagaan rumah kami. Produk-produk ini membantu menjadikan persekitaran rumah lebih selamat dan sihat untuk seisi keluarga.”

Enam produk yang kini dijual di pasar raya utama di Malaysia dipasarkan di bawah beberapa jenama yang berbeza. Antaranya adalah:

1. Penyembur Fabrik NATUCAIR



  • Penyembur fabrik yang dihasilkan menggunakan Pati Minyak Semulajadi. Ia menyahkan bau hapak, menghilangkan lebih 99% bakteria dan virus, menghalang tungau dan 100% bebas alkohol.
  • Terdapat dalam 3 varian - Relaxing Purple, Sparkling Yellow dan Pink Blossom.
  • Harga Runcit Yang Disyorkan (RRP): RM 12.90

2. Gel Penyegar Udara dan Penghalau Nyamuk NATUCAIR




  • Penyegar udara semulajadi tidak beracun dan juga penghalau nyamuk.
  • Terdapat dalam 3 varian – Relaxing Purple, Lively Green dan Pink Blossom.
  • Harga Runcit Yang Disyorkan (RRP): RM 13.90

3. ARS Hoy Hoy Trap-A-Roach




  • Perangkap lipas No 1 di Jepun dengan umpan penarik bebas racun serangga yang diperbuat daripada makanan kegemaran lipas. 
  • Gam perangkap bergelombang yang kuat dapat menampung berat sehingga 15kg. Perangkap berbentuk rumah itu direka khas sesuai dengan tabiat lipas dan menyembunyikan pandangan lipas yang terperangkap pada gam yang kurang menyenangkan.
  • Harga Runcit Yang Disyorkan (RRP): RM 5.60

4. Umpan Lipas Semulajadi ARS White Cap 



  • 100% bahan semulajadi. Umpan ini dirumus berdasarkan makanan kegemaran lipas dan asid borik, bahan aktif yang dihasilkan secara semulajadi. Ia berupaya menghilangkan keseluruhan sarang lipas dan berkesan sehingga enam bulan.
  • Harga Runcit Yang Disyorkan (RRP): RM 11.90

5.  Perangkap Tikus Bergam ARS


  • Perangkap tikus bergam terlaris di Thailand! Gam yang sangat kuat dan bebas bau. Termasuk alas plastik kalis air tahan lama dalam dua saiz (satu alas besar dan dua alas kecil)
  • Harga Runcit Yang Disyorkan (RRP): RM 10.90

6. Penyembur Pembersih Penyaman Udara EARTH


  • Ringkas, mudah digunakan dan efektif! Hanya acukan dan sembur. Penyembur Pembersih Penyaman Udara Earth mempunyai muncung pemicu jet yang berkuasa untuk pembersihan yang efektif dan membantu mengurangkan pertumbuhan kulat dan kulapuk di antara bilah penyejuk. 
  • Ia membersih, menghilangkan bakteria dan virus serta menyahbau dengan wangian ekstrak daun teh hijau.
  • Harga Runcit Yang Disyorkan (RRP): RM 24.90

Anda boleh mendapatkan produk-produk dari Earth Home (Natu Cair, ARS dan EARTH) di pasaraya terpilih seperti Aeon, Hero Market, Jaya Grocer dan lain-lain seperti di bawah.


Pasaraya yang terpilih


Jangan lupa untuk mengikuti peraduan INSTATALENTS Earth Home yang akan berlangsung bermula hari ini!

Poster rasmi

Anda berpeluang memenagi hadiah menarik seperti:


1.    Hadiah Utama: Baucar Aeon bernilai RM 1000 X 3 pemenang
2.    Hadiah Saguhati: Baucar Aeon bernilai RM 500 X 7 pemenang

Caranya mudah sahaja iaitu:

1.    Naik muat gambar atau video anda bersama mana-mana produk Earth Home
2.    Letak tanda pagar #earthhomemalaysia #earthhomeinstatalent di kapsyen
3.    Tag 3 rakan dan @earthomemalaysia

Pastikan instagram akaun anda boleh dilihat awam atau set public. Peraduan berlangsung dari 11hb sehingga 31hb Julai 2020. Kriteria penjurian akan dilihat dari segi kreativiti, isi kandungan berkaitan dan likes.

Ha, apa lagi? Jom lah beli produk Earth Home dan ikuti peraduan yang mudah ini. Sambil-sambil tu boleh lah guna produk ini untuk kegunaan harian. Semoga maju jaya ya!

Untuk maklumat lanjut boleh rujuk pautan di bawah:



7 comments:

  1. Wahhh menariknya produk dia. First time dengar jenama ni. Bolehla cari ni untuk rumah

    ReplyDelete
  2. Mesti best ni sebab bau dia blossom... harga pun tak mahal, berbaloi beli..kat pasaraya ada ke? Atau kena beli online?

    ReplyDelete
  3. Yes. Kebetulan sedang cari pembersih air cond - boleh la beli kang. Thanks for sharing!

    ReplyDelete
  4. wah.. bagusnya .. TB memang mencari produk macam ni pun .. banyak yang nak kena ready kan untuk rumah.. sebab TB baru perpindah ni

    ReplyDelete
  5. 1st time dengar . Nanti Sal try cari kat Aeon. Berminat untuk halau nyamuk dan lipas tu

    ReplyDelete
  6. Saya suka... saya suka... yang paling saya perlukan ialah perangkap lipas tu... boleh bawa balik ke homestay nanti... jenuh nak bersilat dengan lipas, dah la penggeli... hehehehe...

    ReplyDelete
  7. First time dengar brand ni. Kita memang suka try brand baru nanti nak beli la sebab produk dia memang sesuai nak guna setiap hari

    ReplyDelete