Friday 5 July 2019

Pameran Produk Taiwan Excellence di ARCHIDEX 2019 – Pameran Produk Teknologi Pintar dan Canggih


Tahu tak bahawasanya pada 3 hingga 6 haribulan Julai terdapatnya Pameran di Hall 8, KLCC  yang menampilkan semua produk teknologi pintar serba canggih? Contohnya, sistem keselamatan berjaring, drone, robot dan sebagainya. Malaysia juga mempunyai pameran yang khusus untuk menampilkan produk sedemikian yang diberi nama ARCHIDEX.

Di paparan Tonnet.

Pameran ini terbuka untuk semua orang awam, peniaga, pereka dan pembuat produk berteknologi tinggi. Peniaga boleh memasarkan produk baru yang tiada di pasaran Malaysia, orang awam boleh membeli produk ini untuk kegunaan sendiri dan mana-mana individu atau kumpulan yang berminat untuk melakukan lebih daripada itu pun dialu-alukan oleh para peserta Taiwan Excellence.

Taiwan Excellence Pavillion di Archidex 2019

Tahun ini ARCHIDEX 2019 disertai oleh pelbagai negara di dunia untuk menampilkan kehebatan rekaan dan teknologi mereka. Salah satu negara yang menyertai ARCHIDEX ialah daripada Taiwan. Menariknya Taiwan menyertai pameran ini dibawah Taiwan Excellence iaitu Penerima Anugerah Berprestij daripada Taiwan yang mendapat pengiktirafan tertinggi sahaja yang terlibat.

Istimewanya, Taiwan Excellence mempunyai ruang istimewa yang mudah dicari apabila pengunjung masuk ke Hall 8. Taiwan Excellence Pavillion terletak di kawasan berdepanan dengan balkoni kaca. Anda hanya perlu masuk ke Hall 8 dan terus maju ke depan dikawasan balkoni terbuka.

Kembali kepada produk yang ada, khusunya tahun ini sebanyak 21 penglilang daripada Taiwan menampilkan 60 buah produk berinovasi tinggi yang dilengkapkan dengan teknologi pintar yang dibawa ke Malaysia.

Produk yang ada adalah seperti kelengkapan rumah, kelengkapan dapur, sistem keselamatan, produk e-kesihatan, bahan pengubahsuaian, kelengkapan mandi dan sebagainya.

Fokus saya pula kepada dua produk yang ada iaitu kepala paip rekaan moden daripada Justime dan sistem keselamatan interkom daripada Tonnet.

Kepala Paip Rekaan Moden – Jenama Justime

Ini lah kepala paip tersebut.

Nampak seperti mikrofon untuk set karaoke bukan? Ha ini bukan set mikrofon kalis air tapi ini merupakan kepala paip rekaan serba canggih dan moden. Rekaan ini diberi nama  Lucky 7.

Mempunyai rekaan ringkas dan mudah digunakan ini membuatkan pengguna dapat menggerakkan paip dengan senang. Bahkan rekaan ini dapat membantu kita untuk menjirus air ke kawasan badan yang diinginkan dengan lebih tepat. Barulah boleh mandi dengan bersih selepas ini.

Agak sedap untuk dipegang.

Fungsi seperti penukaran saluran paip pancutan dan kawalan haba dibuat serba ringkas.

Sistem Keselamatan Interkom – Jenama Tonnet

Satu set SBS.


Anda selalu lihat di rancangan televisyen penyiasatan bahawa ada satu sistem moden dimana detektif mencari bukti melalui satu panel di bilik kawalan sahaja. Perkara tersebut sebenarnya telah wujud dan berfungsi justeru tidak mustahil kecanggihan itu setara seperti yang kita tonton.

Jenama Tonnet telah mencipta Smart Community Cloud Intercom System atau dalam bahasa melayu Sistem Intercom berpangkalan komuniti pintar.

Telefon beserta panel sentuh berkawalan pusat.

Boleh sambung ke telefon pintar menggunakan applikasi yang boleh
di download di playstore.

Mereka mempunyai stuktur sistem yang banyak seperti cctv, bantuan kecemasan, cross platform dan  lain-lainlagi. Manakala untuk pameran Taiwan Excellence lebih fokus kepada ‘Smart Building Series’ (SBS). SBS ini ialah satu sistem lengkap yang boleh di pasang di bangunan kediaman, perniagaan dan sebagainya untuk meningkatkan kawalan keselamatan serta memudahkan tuan rumah dan pengunjung dari segi komunikasi.

Terdapat telefon lobi, kawalan paparan sentuh pelbagai saiz, interkom kecemasan, panel video untuk pintu dan telefon beserta panel sentuh kawalan utama.. Telefon berpanel ini boleh mengawal SBS secara memudahkan pengguna atau tuan rumah mengakses kawalan keselamatan secara terus  atau berkomunikasi dengan interkom yang dipasang.

Oh antara yang menarik perhatian saya juga ialah berus gigi anti kaviti daripada jenama Buder. Berus gigi ini dilengkapi dengan lampu LED menggunakan teknolog B.MED. Fungsinya ialah menggunakan lampu LED yang mempunyai wavelength 400-700 mm akan menghasilkan reaksi fluorescence apabila ada tartar (kotoran) di gigi. Teknologi lampu ini memang digunapakai oleh para doktor gigi dan sekarang orang awam juga boleh mendapatkannya.

Sesi demo.

Nampak biasa tapi dah cuba memang luar biasa.

Jadinya bila kita suluh lampu tersebut di gigi biasa yang bersih akan bewarna biru, namun apabila ada wujudnya tartar yang boleh mengakibatkan kaviti, akan ada kewujudan bewarna merah. Ini memberi indikasi bahawa anda perlu membersihkan lagi gigi anda terutama dikawasan merah tersebut. 

Menarik kan!

Selain tu, pada 3 haribulan terdapatnya pelancaran khas bagi Taiwan Excellence Pavillion dengan diserikan dengan ucapan daripada Pengarah Bahagian Ekonomi  dan Kebudayaan Taipei di Malaysia, Encik David Hsu dan Previu istimewa daripada duta Taiwan Excellence Malaysia, Dr Eric Leong.

Sesi bergambar dengan Encik David Hsu, Dr Eric Leong dan yang terlibat
dengan pameran ini.

Masih ada berbaki beberapa hari lagi untuk para pengunjung datang ke Pameran Taiwan Excellence di ARCHIDEX 2019. Segeralah berkunjung untuk mengalami sendiri produk yang agak canggih dan hebat ini.

Pastikan anda telah mendaftar secara atas talian di . Ini akan memudahkan pendaftaran anda apabila anda hanya perlu scan barcode yang ada untuk mendapatkan tag/pass masuk.

Untuk maklumat lanjut mengenai Taiwan Excellence, anda boleh rujuk di bawah:


Kawan saya ni dia dok acah mengecara guna pancutan air Lucky 7 daripada
Justime. Dah boleh agak dah rekaan ni mengundang. Haha.

Sebenarnya saya pun acah jugakkk. 
Sehingga berjumpa lagi di lain entri.

5 comments:

  1. Semua terima kasih kepada mrs KARINA ROLAND untuk membantu saya dengan pinjaman saya selepas ditangkap oleh orang-orang palsu yang kerang menjadi peminjam pinjaman.
    Nama saya Annika amahle mokoena, saya dari Afrika Selatan dan saya tinggal di bandar Johannesburg. Suatu bulan yang lalu saya sedang mencari pinjaman dalam talian dan saya melihat pemberi pinjaman pinjaman yang berbeza di internet dan saya memohon dari mereka dan semua saya mendapat adalah penipu saya menggunakan lebih daripada 2 syarikat dan saya ditipu semua melalui. Jadi saya berputus asa sehingga saya memutuskan untuk menyemak semula jika saya akan mencari bantuan seperti yang saya cari dan saya menetap untuk mencari syarikat pinjaman legit saya jumpa syarikat ini bernama KARINA ROLAND LOAN COMPANY saya melihat banyak testimoni yang dimaklumkan oleh orang dia tetapi kerana saya ditipu secara serentak saya fikir ia adalah penipuan tetapi saya melakukan apa yang saya diminta lakukan dan saya menunggu untuk pinjaman saya dan Puan KARINA ROLAND memberitahu saya dalam masa kurang dari 24 jam anda dengan pinjaman saya dengan selamat saya tidak percaya sebab saya fikir ia juga satu penipuan sehingga hari itu adalah waktu malam di Afrika Selatan dan saya tidur pagi esok ketika saya bangun saya menerima amaran dari akaun bank saya dan segera saya memanggil pengurus bank saya untuk mengesahkan dan pengurus bank memberitahu saya untuk datang ke bank dengan serta-merta dan saya pergi dengan serta-merta ketika saya sampai di sana pengurus bank memeriksa akaun saya dan melihat sejumlah $ 127,000.00 USD yang Dolar Amerika Syarikat dan saya menjelaskan kepada pengurus saya bahawa saya memohon pinjaman dalam talian dan bank saya pengurus terkejut jika ada masih sebuah syarikat pinjaman sebenar dan legit online saya sangat gembira semua terima kasih kepada MRS KARINA ROLAND saya memutuskan untuk menulis di internet kerana saya melihat orang lain melakukannya dan memberi keterangan tentang syarikat ini sebabnya saya menghantar mesej ini secara online kepada sesiapa sahaja yang memerlukan pinjaman walaupun anda telah ditipu sebelum memohon dari syarikat ini dan yakinlah bahawa syarikat ini tidak akan membiarkan anda turun. Salam kepada sesiapa sahaja yang membaca mesej saya dan anda boleh menghubungi syarikat ini melalui pos (karinarolandloancompany@gmail.com) atau whatsapp sahaja +13128721592, Sekali lagi saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua orang yang membaca kesaksian ini, anda boleh menghubungi saya juga untuk lebih lanjut maklumat ..... annikaamahlemokoena@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Saya Miluliua lius dari Indonesia, saya menggunakan Covid-19 Virus kali ini untuk memperingatkan semua kolega, saudari dan saudara lelaki saya di Indonesia. Yang mencari pinjaman, Anda hanya harus berhati-hati. Satu-satunya tempat dan perusahaan yang dapat menawarkan kepada Anda pinjaman asli adalah RIKA ANDERSON PINJAMAN DAN PERUSAHAAN PERDAGANGAN FOREX. Saya mendapat pinjaman dari mereka pada bulan April 2020 ini. Mereka adalah satu-satunya pemberi pinjaman yang sah di internet. Lainnya semua pembohong, saya menghabiskan hampir 4 juta di tangan pemberi pinjaman palsu.

    Tapi ibu RIKA ANDERSON mengembalikan impian saya. Ini adalah alamat email asli mereka: Email: rikaandersonloancompany@gmail.com
    Whatsapp +1 (323) 689-3663.
    Anda dapat berbicara dengan saya kapan saja Anda mau. Terima kasih semua untuk mendengarkan permintaan saya untuk saran.
    Email: Miluliualius@gmail.com

    ReplyDelete
  3. Saya Miluliua lius dari Indonesia, saya menggunakan Covid-19 Virus kali ini untuk memperingatkan semua kolega, saudari dan saudara lelaki saya di Indonesia. Yang mencari pinjaman, Anda hanya harus berhati-hati. Satu-satunya tempat dan perusahaan yang dapat menawarkan kepada Anda pinjaman asli adalah RIKA ANDERSON PINJAMAN DAN PERUSAHAAN PERDAGANGAN FOREX. Saya mendapat pinjaman dari mereka pada bulan April 2020 ini. Mereka adalah satu-satunya pemberi pinjaman yang sah di internet. Lainnya semua pembohong, saya menghabiskan hampir 4 juta di tangan pemberi pinjaman palsu.

    Tapi ibu RIKA ANDERSON mengembalikan impian saya. Ini adalah alamat email asli mereka: Email: rikaandersonloancompany@gmail.com
    Whatsapp +1 (323) 689-3663.
    Anda dapat berbicara dengan saya kapan saja Anda mau. Terima kasih semua untuk mendengarkan permintaan saya untuk saran.
    Email: Miluliualius@gmail.com

    ReplyDelete
  4. Are you having any difficulties or looking for a reliable financial instrument lender? seek no further,we are certified Financial Instrument providers in United Kingdom.

    We are direct providers of Fresh Cut BG, SBLC and MTN which are specifically for lease, our bank instrument can be engage in PPP Trading, Discounting, signature project (s) such as Aviation, Agriculture, Petroleum, Telecommunication, construction of Dams, Bridges, Real Estate and all kind of projects.

    Fresh Cut BG/SBLC Lease Price: 4% + 2%
    Fresh Cut BG/SBLC Purchase Price: 32% + 2%

    Should you find this interesting and acceptable? Kindly, contact us and we shall review and respond with draft Contract/MOU within 48hrs maximum.

    Please request for full procedure details if interested.

    For further inquiry contact:

    E-mail : info.relablemandate@gmail.com

    Name :Oscar theodore

    ReplyDelete
  5. Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
    Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

    ReplyDelete