Sunday 31 March 2019

Easy123 - Kurus dengan cara sihat, mudah dan selamat dengan kebaikkan SUPER FRUIT

Salam semua,

Hari ni saya nak kongsilkan produk 123 Easy yang memfokuskan super fruit untuk membantu pengguna untuk kurus secara semulajadi tanpa ada kesan buruk.

Produk Easy123
Easy123 ni  memainkan peranan penting dalam 3 kesihatan serangkai iaitu detox, pulih dan peremajaan dengan melalui 5 elemen spektrum. Untuk mencapainya, mereka guna bahan premium yang dipercayai dan disahkan. Senang cerita Easy123 ni ialah minuman phytonutrient essence.

Phytonutrient = kimia semulajadi dalam tumbuhan yang mempunyai ciri-ciri pelindungan dan pencegahan daripada sebarang penyakit atau serangga. Kimia ini juga turut berkesan terhadap manusia untuk melindungi kita daripada penyakit. 
Contohnya = carotenoids,  sejenis pigmen organik terhasil yang memberi warna jingga atau kuning terang kepada tumbuhan di mana salah satu fungsinya adalah untuk melawan cahaya matahari yang boleh merosakkan tumbuhan itu sendiri. Manakala fungsinya ke atas manusia ialah membantu mata kita dan badan kita daripada cahaya matahari merosakkan sel yang ada. 

Ha, panjang lebar lah nak bagi korang mudah nak faham kenapa sangat dicadangkan ambil minuman phytonutrients ni.

Tadaaaa~ nampak baru kan~ sebab kali ni fokus kepada Maqui Berry yang bewarna ungu
Sebenarnya Easy123 dah lama dah dalam 10 tahun berada di Malaysia. Saya masih ingat saya pernah minum dulu tapi masa tu kotak dan pakej dia lain. Lebih kepada tiga warna hijau oren purple stripes gitu kalau tak silap. Sekarang ni dorang nak fokuskan kepada pertambahan bahan premium terbaru iaitu Maqui Berry. Dengan kotak dan pakej sekali tukar warna purple~

Kira formula kali ni lebih bagus lah~

Rasa dia manis rasa beri campuran yougurt macam tu. Boleh tambah ekstra air kalau tak suka rasa manis sangat. Bau dia pulak macam bau epal? Ha gitu. Manis manis masam mint tapi tak kuat. Manakala teksturnya berserat tapi tak melampau yang minum tak loya. Macam serat-serat jelly di blend. Hahaha. Bila minum boleh masuk seteguk je gitu tak melekat pun!

Encik Marcus berkongsi pengalaman beliau yang telah mengkonsumi Easy123 sejak bertahun. Teka teki: Berdasarkan gambar Encik Marcus disini cuba teka umur beliau. Dan dulu rasanya macam mana rupa Encik Marcus? 
Bahan ramuan "Super" dan "Premium" dalam Easy123

20 bahan premium di dalam Easy 123 yang juga mengandungi Super Fruit

Walaupun Easy123 sudah lama berada di pasaran mungkin ada yang perasan ada yang tidak. Kerana perubahan peningkatan bahan premium (sekaligus pakej luaran yang melambangkan bahan tersebut). Kali ini Easy123 memfokuskan Maqui Berry sebagai tunjang utama bahan permium selain bahan premium yang lain.

Maqui Berry
Super Fruit yang hanya didapati di Chile ini mengandungi kandungan anti okisdan paling tinggi setakat ini! 

Fibersol@-2 
Serat pemakanan unik yang boleh larut seakan jelly hancur yang membuatkan pelancaran usus dengan memberi makan/sumber tenaga kepada bakteria baik, membantu penyerapan mineral serta membuang kimia berbahaya keluar daripada badan.

Fucoxanthin
100% diekstrak daripada rumpai laut Wakame yang tinggi serat pemakanan, mineral, asid amino dan vitamin. Membantu dalam pengurangan berat badan dengan mengurangkan pembentukan lemak viseral. 

*Serat pemakanan tidak sama dengan serat biasa kerana serat ini tidak boleh dicerna oleh manusia.
*Lemak Viseral berkumpul di kawasan perut dan pinggang berdekatan dengan organ dalaman jugak. Sejenis lemak berbahaya kerana mengandungi lebihan toksik yang boleh menganggu organ dalaman seperti pankreas, hati, usus, diabetis dan sebagainya! 
ORAC= Oxygen Radical Absorbance Capacity (Kadar penyerapan radikal bebas/ anti okisdan) . Level Super Fruit yang selalu kita ketahui. Menariknya Maqui didapati mempunyai kandungan ORAC yang paling tinggi. Sebab itu lah formula baharu Easy 123 mengkhusukan kepada Maqui.

5 Elemen Spektrum dan 3 Kesihatan Serangkai


5 elemen spektrum tersebut ialah:

Serat 
Membantu melancarkan pembuangan najis, menyerap lebihan kolestrol, melambatkan penyerapan gula dalam badan dan mengenyangkan.

Enzim
Membantu mengecilkan partikel makanan agar nutrisi makanan dapat diserap oleh badan dengan baik.

Prebiotik
Makanan atau sumber tenaga bagi probiotik yang membantu pertumbuhan dan perkembangan bakteria baik dalam badan.

Probiotik
. Bakteria baik yang menghalang bakteria jahat daripada membiak dan menganggu kesihatan usus dan sebagainya.

Antioksida
Melindungi sel badan daripada kerosakkan akibat radikal bebas, menggalakkan petumbuhan sel sihat, dan melambatkan penuaan sel

3 Kesihatan serangkai:

Detox
Membuang toksik didalam badan serta membantu pengurangan lemak secara beransur.
Pulih
Memulihkan sel-sel dalam badan seterusnya menjadikan organ berfungsi lebih baik dan sihat.
Peremajaan
Sistem badan yang terawat dari dalam akan membuatkan penuaan lebih lambat serta menjadikan badan lebih sihat, ringan, muda dan betenaga.


Program Pengambilan Konsumsi Easy123

Antara pelan yang disyorkan

Pelan Pembersihan Detox - 30 Hari

2 Kotak (10 + 10)
Membersihkan usus - Mempercepatkan penceranaan - Mempertingkat penyerapan Nutrisi

Hari pertama ke hari 5-10 : Pagi 1 Sachet, Malam 1 Sachet
Hari Seterusnya sehingga hari 30: Malam 1 Sachet

Pelan Pengurangan Lemak Viseral - 90 Hari

4 Kotak (10+10)
Mengurangkan Lemak Viseral serta ukuran pinggang - Pembersihan Usus- Melancarkan pencernaan - Mempertingkat penyerapan Nutrisi

Hari pertama ke hari 5-10 : Pagi 1 Sachet, Malam 1 Sachet
Hari Seterusnya sehingga hari 30: Malam 1 Sachet
Hari 31 dan seterusnya sehingga hari ke 90: Seminggu hanya 5 sachet waktu malam

Rekomendasi memang lebih kepada waktu malam selepas makan dan sebelum tidur. Sebab makanan tu nanti akan dihancur-hancurkan gitu oleh Easy123~ Lepas tu buang benda yang tak diperlukan badan keesokkan harinya. Hanya simpan dan pakai nutrisi dan kebaikkan yang boleh tolong badan sihat dan kurus. Boleh lah tidur dengan nyenyak~

Jadi korang pun dah tahu 1001 kebaikkan daripada Easy123 kan. Dimana korang juga boleh jimat daripada membeli banyak macam produk untuk mendapatkan hasil berbeza. Lagipun anda juga boleh mengelakkan pengambilan supplement berlebihan serta tindak balas negatif antara produk-produk yang korang beli.

Secara ringkas Easy123 dah boleh cover supplemen-supplemen luar sana:

✔️Supplemen diet
✔️Multi vitamin
✔️Anti Penuaan serta awet muda
✔️Supplemen kurus
✔️ Detox
✔️Supplemen pencerahan (bukan putih ye, cuma lebih cerah dan glowing gitu)

Jimat kan? Satu boleh buat semua dah!

Korang boleh dapatkan di beberapa farmasi dan klinik kecantikkan seperti Vitacare Pharmacy, Farmasi Alpha, Premier Clinic, dan Apex Pharmacy. Atau pun boleh didapati secara atas talian di Shopee, Lazada dan 11Street.

Kadang-kadang Easy123 juga membuat penampilan secara membuka kiosk bergerak di pameran kesihatan/perniagaan/kencantikkan, di kedai-kedai dan tempat koporat. Sebelum ni, mereka ada membuka kiosk bergerak di kawasan Great Eastern Mall, Mid Valley dan Menara LYL Standard Chartered Petaling Jaya.

Ha warna dia lagi air dia lebih purple gelap sikit. Dalam satu kotak tu ada dua kotak kecik kat dalam. Untuk memudahkan pengiraan atau bawa pegi travel ke. And sachet ni lagi kecik berbanding versi lepas. Rasanya Maqui tu bebetul superfruits tak perlu banyak-banyak pun. Hehe. Bagus-bagus.
Cara bancuh dan minum

Oh, memandangkan ada yang takut nak ambik produk detox, jangan risau ya Easy123 tak membuatkan anda terus membuang memulas-mulas. Korang akan membuang macam biasa je cuma lebih lancar dan banyak. Hehe. Dalam 8 jam macam tu baru ada rasa nak membuang. 

Tapi lain orang lain efek tau. Bagi saya, saya jadi tak membuang pulak tapi tak sakit perut pun cuma bila membuang... ya ampun banyak! Hahaha. Dah esok-esok baru kembali normal masa pembuangan tu macam selalu~ Jujur saya cakap, saya tak kurus ya minum ni tapi lebih kepada perut tak kembung, kurang lemak sikit lah kat pinggang dan kulit jadi tak kusam. Sebab saya pun minum tak lama. Dulu pernah tapi sama jugak jenis tak lama. Haha tak fokus!

Kalau nak kekal lawa kurus sihat, TOLONG KONSISTEN dan FOKUS ya!

Untuk mengetahui lebih banyak lagi lokasi jualan Easy 123 atau mendapatkan maklumat lebih lanjut boleh lah rujuk di bawah.

Easy 123 (Malaysia)

Laman rasmi:http://www.show-u.com.my
Facebook: https://www.facebook.com/MyEasy123/
Instaqgram: https://www.instagram.com/myeasy123

Pejabat:Show-u sdn bhd , No. 16-3, jalan PJU 5/15, Dataran Sunway, 47810, Petaling Jaya, Selangor
Nombor telefon: 1800-88-4411 (Hotline) , +603 6156 6115
Fax: +603 6157 7115

Emel: info@show-u.com.my

Saya dah cuba dah, anda cubalah jugak~ Tata~

21 comments:

  1. memang best produk ni..sebab rasanya memang sedap macam minum air beri..and kena kosnisten amik...baru nampak kesannya....sebab ianya melancarkan sistem pembuangan bahan yang tidak diperlukan oleh badan

    ReplyDelete
  2. Buah-buahan mmg sumber detox yg baik. Nak makan yg fresh sebiji sebiji jenuh. Boleh cuba produk ni

    ReplyDelete
  3. Senang la macam ni. Minum sahaja boleh tolong detox. Saya pun kena try juga la.

    ReplyDelete
  4. everyone got busy lifestyle now, good you sharing here as some friends wanna detox. Sure will let them know of this too, maybe they have interest to try it out.

    ReplyDelete
  5. Kalau minum rasa air beri tu ok lah boleh cuba. Kalau minum rasa tak best tu susah juga nak telan kan. Kalau boleh buat awet muda best tu. Dulu pernah minum produk yang terus nak ke tandas. Kalau ada efek macam tu jangan la cuba2 nak teruskan minum sebab tak bagus. Produk ni nampaknya takde perut memulas mulas tu. Kalau memulas tu emergency jenuh gak nak mencari tandas kan?.

    ReplyDelete
  6. Saya kalau bab bab kena minum ke kena makan ke, mesti macam tak konsisten. Tapi nak kurus. Huhuhuh payah payah

    ReplyDelete
  7. Easy 123 looks suitable for me to stay healthy and slim. Will definitely try this out.

    ReplyDelete
  8. sesuai la BBL minum easy 123 ni..tambah lagi sekarang banyak jemputan buffet ramadan. kenalah jaga perut untuk pose raya nanti. tak sangka banyak jugak khasiat superfruit dalam kandungan pek easy 123 ni. mudah betul nak sediakan..

    ReplyDelete
  9. Dari statistik tu memang jelas Maqui Beri paling berkesan bertindak sebagai antioksidan. Bolehlah sis maintain langsing dengan produk ni. Btw, berapa harganya ni wak? hehe.

    ReplyDelete
  10. Wah macam best je produk ni.Memang tengah tercari-cari produk yang boleh turunkan berat badan. Skang ni rasa badan macam gemok je.hehehe. Nak kene try ni.heheh

    ReplyDelete
  11. Awak dah kurus dah. Tak yah la minum. Meh bg kat kita. Hahaha. Sedap tak rasa dia? Kalau breastfeed boleh consume tak?

    ReplyDelete
  12. Dah 10 thn rupanya kat pasaran tapi kita baru tahu pasal produk ni. Hehee.. Nampak bagus bahan dan khasiat yang ada dalamnya. Sapa yamg ambik leh laaa kurus Raya nanti

    ReplyDelete
  13. Oo dah lama ada kat pasaran ye. Tak perasan pulak pasal produk ni. Banyak juga khasiat dalam easy 123 ni ye. Mudah pulak tu nak consume. Siapa yang nak kurus di hari raya nanti bolehlah cuba.

    ReplyDelete
  14. Setakat ni tak pernah lagi tengok produk ni. Mungkin tak perasan la kot.
    Bagus juga ada supplement tambahan yang membantu macam ni kan.
    Banyak khasiatnya juga. Sebab khasiat dia banyak dari buahan juga.

    ReplyDelete
  15. Jadi ini la rahsia si Marcus ye. And memang betul jika nak nampak kesan, kena konsisten dan rajin. Rawlins pun teringin nak try sebab di usia sebegini, memag perlu macam2 bantuan ye tak.

    ReplyDelete
  16. Siapa nak kurus bbolehla try minum kan. .Tapi apa-apa produk mestibkene konsisten, jaga pemakanan semua. Rasa yogurt mesti sedap tu. .Mestiborag bokeh minum selalu. . Wah en marcus nmpkanmuda ye. .Hehehe. .

    ReplyDelete
  17. Best la easy 123 ni. Kak min consume ni mmg best je buang air hahahah

    ReplyDelete
  18. Tulah, mmg kena fokus dan konsisten bila nak kuruskan badan kan. Ok ok, kena mula buat sesuatu ni, mmg lelemak berkumpul byk dah, kena minum air yg byk, bersenam, blh try produk ni jugak. Ganbatte!

    ReplyDelete
  19. This Easy 123 looks really suitable for someone like me to stay healthy and fit. Will definitely try this out.

    ReplyDelete
  20. ayo daftarkan diri anda di 4g3n365*c0m :D
    WA : +85587781483

    ReplyDelete
  21. I used Easy123 for 5 years. In the long run it damages your intestines. Hence I developed Melanosis and had to seek treatment. Its better to detox naturally with the right food intake.

    ReplyDelete