Thursday 29 August 2019

Pelancaran Cushion Foundation dan review ringkas produk Obsess Cosmetics!

Pada hari sabtu lepas 24hb Ogos 2019, bertempat di Lightbox Sg. Buloh, pelancaran secara besar-besaran Cushion Foundation terbaru daripada Obsess Cosmetics telah berlangsung.

Di pameran produk ObsessCosmetics.
Menariknya majlis yang dinamakan 'Obsess Makeup Party' bukan sahaja untuk pelancaran Cushion Foundation tetapi untuk merayakan peniaga-peniaga berserta ejen Obsess Cosmetics yang mendukung peniagaan ini dari awal.

Jom saya tunjukkan beberapa kemeriahan yang telah berlangsung.

Obsess Makeup Party

Pelancaran dimulakan dengan ucapan Pengasas dan pemilik Obsess Cosmetics iaitu Puan Hafizatul. Beliau melancarkan produk terbaru iaitu Square 

Pelancaran oleh Puan Hafizatul Atikah

Antara 'insta worthy' vanity mirror

Makanan manis dan pencuci mulut.

Travel kit daripada Obsess Cosmetics yang terdiri daripada Loose Pwder,
Lipstick dan DD Cushion Foundation.

Review

Untuk review ringkas ini saya dah try swatch tapi tak sempat ambil gambar. Jadi saya guna kan gambar daripada Mua Rosmiza Razak sebagai perbandingan ya.  Haha. Untuk disclaimer, review ditulis berdasarkan kulit saya yang cerah dan natural tone (bukan warm dan bukan cool tone).

Ini apa yang saya dapat ya daripada majlis tersebut.

Cushion Foundation terbaru Obsess Cosmetics


Treatment Cushion Foundation - Bite My Cushion

Di datangkan dengan hanya dua shade sahaja iaitu Light dengan Medium. Shade kali ini lebih berfokus kepada kulit orang 'kita' tapi bagi yang cerah macam saya  shade 'light' agak sedikit gelap jadi saya top-up menggunakan loose powder light colour yang saya ada. Foundation ini ialah yellow slightly warm tones ya.

Coverage pulak buildable medium ke full coverage. Nak full coverage kena layer extra sikit. And akan oxidised jugak. Jadi kena ambil kira bab situ sikit. Texture dia sejenis cecair pekat, mudah disapu and lekat di kulit. Bagus lah tak mudah tertarik bila sapu guna span, tangan atau berus.

Bonus point bila cushion foundation ni ada ciri rawatan apabila mengandungi bahan anti baketeria dan penenang kulit seperti minyak zaitun, bearberry dan geranium. Antara lain Cushion Foundation ini mempunyai SPF 50++.


Bawah: Eyebrow refiner. Atas: Mascara


Mascara

Mascara ini sesuai untuk daily use agar masih nampak bold dengan natural. Tidak mengandungi fibre oleh itu kalau nak guna kena sapu beberapa layer untuk lebih bold. Wand dia medium size tak kurus tak gemuk dan sangat senang untuk digunakan lebih-lebih lagi untuk orang yang baru-baru menggunakan mekap.

Warna pulak masih hitamt tapi tak terlalu mencolok mata dan yang penting tidak terlalu keras kejung hingga susah nak remove bila nak solat bagai. Saiz pun tak terlalu besar agak sesuai untuk dibawa ke mana-mana bila nak top up mascara atau travel.



Brow Refiner

Brow refiner atau pencil lukis alis kening ala 3D gitu. Terdapat spoolie dan pencil boleh dilaras pada kedua-duanya. Sangat mudah digunakan senang melekat kat alis ya. Nak bentuk kening ala bold, korea, ala-ala tak ala semua pun boleh. 

Warna pula agak warm sesuai dengan warna kulit orang kita jugak. Jadinya bagi yang berkulit cerah macam saya boleh top up guna eyebrow mascara agar tidak terlalu nampak cerah. Sebab warna dia ada hint perang-perang tanah sikit. 

Lip matte
Liquid Lip Matte

Terdapat 7 warna iaitu Bandung, Sirap, Ribena, Katira, Carrot, Dodol dan Bunga. Kesemua tujuh warna yang ada semuanya dalam kelompok nude peachy red. Sesuai untuk kulit yang warm tone agar lebih menonjol secara natural tak pudar. Bagi yang berkulit cerah macam saya, lipstick ini akan menjadi sedikit bold berbanding natural.

Pigmentation dia agak bagus dengan hanya satu lapisan dah boleh nampak warna. Bagi yang mempunyai bibir gelap boleh sapu dua kali. Jangan risau teksur lip matte ni ringan, cepat kering dan tidak merekah.

Bonus point, lip matte ini tak mengeringkan bibir bahkan memelihara bibir agar lebih lembab sebab ada kandungan minyak zaitun dan vitamin E. Kira sambil cantik sambil merawat jugak.

--------------------------------------------------------------------------------

Kesimpulannya kualiti produk Obesses Cosmetics agak bagus setara dengan produk luar negara. Lebih bersifat daily use dan sangat-sangat sesuai untuk orang kita tak kira Melayu, Cina tau India. Jadi target market tu on point!

Untuk yang kulit cool tone dan natural tone cerah macam saya, masih boleh pakai cuma kena top up sikit mana yang perlu and boleh guna untuk look yang different berbanding orang berkulit kita kita. Paling penting, semua senang nak diremove menggunakan make up removal dan mempunyai bahan yang bagus untuk kulit wajah. 

Ini lah yang boleh saya kongsikan serba sedikit kat entri kali ini. Untuk sebarang maklumat lebih lanjut mengenai Obsess Cosmetics boleh rujuk di bawah:


Sehingga berjumpa di lain entri. Tata~

Wednesday 21 August 2019

Beli kasut di Shopee sehingga size 42 dengan harga RM 18.50 je! [Gambar]

Anda baca tajuk dengan betul!

Ini ialah pembelian yang dibuat oleh saya sendiri dan bukan ulasan berbayar.

Ceritanya kaki saya ni panjang dan cuma muat alas kaki bersaiz 41 & 42 saha. Itu pun tengok rekaan kasut tu macam mana. Silap-silap boleh pakai saiz 43 tau. Tambahan pula kulit kaki saya sejenis sensitif. Mudah beruam merah, gatal-gatal, berpeluh dan melecet

Sebab tu pilihan kasut dan alas kaki lain agak terhad.

TAPI sekarang ni saya dah jumpa satu kedai kasut kat Shopee yang serasi dengan kaki saya. Murah pulak tu! Kedai tu ialah HEUS.

Kedai ni banyak jual kasut permpuan namun ada juga kasut lelaki dan uniseks. 

Kedai HEUS 

Cuba tengok harga yang ada pada bahagian popular. Dalam belasan ringgit tak sampai dua puluh ringgit pun ada. Paling menakjubkan, ada lagi yang lebih murah tau!




Berbalik kepada saiz, di sini agak mencabar sebab kasut bersaiz 40-42 adalah sangat-sangat terhad bilangannya. Tak semua model yang ada di HEUS mempunyai saiz saya kerana rata-rata saiz kasut di sini ialah 35-39. 

NAMUN jika dibandingkan kedai atas talian ni dengan kebanyakkan kedai di luar sana, pilihan rekaan yang banyak bersaiz besar masih lagi banyak. Seronok lah nak berbelanja di sini!

ULASAN (REVIEW) saya seperti di bawah:

Saya ambil kesempatan untuk beli tiga pasang je. Ikutkan hati nak beli lebih tapi takut kualiti tak elok, jadi beli mana yang saya rasa boleh hadap jika terjadi apa-apa yang tak elok. 

Harga untuk tiga pasang baru je RM 65.53. Penghantaran pula
percuma dengan baucar 'Free Shipping' dari Shopee.

Apa yang bagusnya di sini ialah penghantaran SANGAT PANTAS. Lebih-lebih lagi beli waktu hari biasa. Kalau beli hujung minggu kenalah tunggu seller pos hari isnin. Sampai pun memang dalam masa 2-3 hari. Lagipun kasut-kasut ni semuanya stok sedia ada (ready stock). Tidak perlu membuat pra-tempah berminggu lamanya.

Seperti gambar kasut yang saya beli di bawah ini, harganya cuma RM 18.50 dan bersaiz 42. 

Ini dah pakai sekali.

Kualiti dia sama dengan kebanyakkan kasut yang dijual di instagram dengan harga sampai RM 80-90 dan kasut yang dijual mampu milik di kedai fizikal luar sana. Sumpah tak tipu. Selesa pun selesa. Kasut jenis pun tak keras kejung. Meski masih keras tapi tak menyakitkan kaki. Saya bawa jalan pun dia tak rasa tercabut ke, rasa goyang ke. 

Memang kukuh kasut-kasut yang saya beli kat sini.

Paling menyeronokkkan, saya tak rasa gatal-gatal atau tumbuh ruam pun bila pakai ni. Syukur yang amat! Akhirnya jumpa jugak yang murah tapi tak ada alergik. Sangat berbaloi dengan harga dan kualiti.

Lepas ni nak beli kasut lain yang mampu milik lagi kat sini. Dah boleh dah ganti kasut-kasut yang agak usang di rumah.  Boleh lah buat untuk pakai jalan-jalan biasa kan.

Kasut kuning yang saya gayakan dengan baju sepadan

Kasut platfrom putih yang saya gayakan ketika KLFW 2019

Kasut bertumit dengan rekaan menawan. Sangat selesa dengan harga di bawah RM 20 sahaja.

Harapnya artikel ni boleh bantu anda yang kat luar sana yang masih tercari-cari kasut mampu milik dengan selesa dengan senang ya. Selamat berbelanja!

Berminat nak beli kasut yang sama dengan saya boleh tekan pautan di bawah:

Kasut flat kuning -> SINI

Kasut platform putih -> SINI

Kasut bertumit putih -> SINI

HEUS -> SINI

Wednesday 14 August 2019

Sistem Stockist, Agent dan Dropship (Sistem SAD) ialah Skim MLM terancang? [Carta Pyramid]

Hai,

Untuk entri kali ni saya lebih suka guna bahasa yang santai sahaja ya. Kali ni saya nak sentuh tentang sistem yang sangat popular dalam dunia bisnes Melayu. Umpama cendawan tumbuh selepas hujan, lambakkan founder mengeluarkan produk masing-masing.
Founder sekarang 'kaya' dan bertambah 'kaya'. Muka semua polos~
Tak kisahlah kosmetik ke, tudung ke, makanan ke dan sebagainya. Kebanyakkannya mencari Stockist, Agent mahupun Dropshipper. Bisnes yang baru menapak seakan-akan suka menggunakan sistem ini. Sistem Stockist, Agent dan Dropshipper (SAD), pelbagai jenis dan level pulak tu.

Tapi, percaya atau tidak, sistem ini merupakan skim multilevel-marketing (MLM) atau sistem pyramid terancang? Bukan orang kita dah anti dengan MLM? Kenapa makin mendapat sambutan dengan SAD ni?

Carta aliran.
Berdasarkan carta di atas, 'founder' akan mencari Master Stockist/Stockist dan akan bersambung hingga ke bawah sehingga dropship.

Contoh bagaimana sistem ini BOLEH menjadi MLM:

Contoh produk. Tak tau lah macam mana nak lampai.
Sapu-sapu tumbuh kot tulang. Hmmm.
Jenama: Keding, Pucat dan Lampai
Harga pasaran: RM 25.00/kotak
Harga kos pembuatan: RM 7.00/kotak
Untung kasar: RM 18.00/kotak

Pembahagian Untung Kasar bagi setiap level kebawah untuk satu kotak:
Founder - RM 7
Master Stockist - RM 5
Stockist - RM 3
Agent - RM 2
Dropship - RM 1

Founder - Master Stockist


Master Stockist harus membayar sejumlah wang bernilai RM 1,652 untuk mendapatkan 100 kotak (jualan) + 18 kotak (kegunaan sendiri/jualan)

Harga kos pengambilan produk tersebut jatuh RM 14/kotak. RM 14 pula dipecahkan kepada untung founder RM 7 dan kos pembuatan RM 7 untuk setiap kotak (bayar balik modal founder).

Master stockist hanya untung dengan cara:
- Jualan terus: RM 11/kotak
- Mencari stockist: RM 5/kotak
- Mencari agent: RM 8/kotak
- Mencari dropship: RM 10/kotak

Master Stockist - Stockist

Stockist harus membayar sejumlah wang bernilai RM 340 untuk mendapatkan 18 kotak (jualan) + 2 kotak (kegunaan sendiri/jumlah)

Harga kos pengambilan produk tersebut jatuh RM 17/kotak. RM 17 pula dipecahkan kepada untuk untung Master Stockist RM 5 dan kos produk RM 12 setiap kotak (bayar balik modal master stockist).

Stockist hanya untung dengan cara:
- Jualan terus: RM 8/kotak
- Mencari agent: RM 3/kotak
- Mencari dropship: RM 7/kotak

Stockist - Agent

Agent harus membayar sejumlah wang bernilai RM 114 untuk mendapatkan 6 kotak (jualan)

Harga kos pengambilan produk tersebut jatuh RM 19/kotak. RM 19 pula dipecahkan kepada untuk stockist RM 3 dan kos produk RM 16 setiap kotak (bayar balik modal stockist).

Agent hanya untung dengan cara:
- Jualan terus: RM 6/kotak
- Mencari dropship yang menjual: RM 2/kotak

Agent - Dropship

Dropship pula ada yang berbayar dan ada yang percuma. Jikalaupun bayar, hanya perlu membayar jumlah komitmen kerana mereka tidak menyimpan stok. Paling kurang risiko dan pengeposan penjualan dilakukan oleh orang atas/syarikat sahaja.

Dropship ialah orang yang mengambil pesanan dan menerima transaksi sahaja. Selalu dilakukan secara online.

Dropship hanya untuk dengan cara:
- Jualan terus: RM 1/kotak

Untuk dapatkan untung banyak, mereka menggunakan kuantiti. Jual dengan banyak atau cari orang bawahan dengan banyak.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bila produk di HQ di tolak kepada Master Stockist dan ditolak lagi sehingga ke level bawah, segala kos pembuatan dan pengambilan akan ditanggung. Sebab kenapa founder suka menggunakan perkataan 'SOLD OUT'?

Meraka hanya 'SOLD OUT' di level HQ sahaja apabila Master Stockist/Stockist membeli produk daripada mereka secara tidak langsung.  Jikalau anda nak siasat, follow mana-mana Instagram founder yang keluarkan produk baharu dan terus sold out dalam beberapa jam ke beberapa hari.

Lepas tu stalk komen dan Instagram orang bawahan mereka pula. Confirm akan berebut kata, "Kami masih ada produk XXX", "Anda masih boleh dapatkan XXX di sini", "Saya menjual XXX dengan harga sekian-sekian".

Kalau betul SOLD OUT kenapa masih ada yang menjual produk tersebut? Teknik ni dah biasa sangat digunakan oleh founder hingga kadang-kadang memakan diri orang bawahan mereka. Benda dah SOLD OUT kira dah ketinggalan zaman, siapa nak beli lagi?  Benda dah SOLD OUT bagus move on kepada produk lain.

Last-last yang bertungkus-lumus jual produk yang SOLD OUT tu orang bawah-bawah lah! Memang sebijik macam MLM! Yang kaya orang atas~
Barang banyak tak terjual lagi~ tapi dah SOLD OUT???

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Paling menarik perhatian saya apabila level atasan termasuk HQ meletakkan infromasi mereka di produk tersebut. Bayangkan jika pembeli tadi yang membeli dengan Agent tapi bila pembeli tadi nak beli baru, dia contact informasi kat kotak tu dan dapat ORDER SECARA TERUS?

Tak kesian ke orang bawahan apabila pembeli mereka last-last boleh order terus daripada orang atas ataupun HQ? Tak mencaras namanya? Haaaaa!

Banyak membawa negatif daripada positif nampaknya sistem ni ya.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KEJAP.

Sebenarnya sistem ni tak lah semua negatif. Hanya perlukan kawalan je untuk setiap level dapat manfaat.

KAWALAN WAJIB SISTEM STOCKIST-AGENT-DROPSHIP (SAD)

1. Limitkan kuota penggambilan setiap level. 

- Kalau buka secara open habislah gaduh sesama level, sesama sendiri. Market jadi saturated. Orang atas senang-senang kaya dengan cari orang bawah je.
- Limitkan kuota mengikut kawasan supaya orang kat kawasan tu pergi ke tempat orang yang sama. Barulah rezeki dikongsi together-gether.

2. Harus menjual harga pasaran yang sama.

- Tiada seorang pun yang boleh jual harga lagi murah. Dan harus diwar-warkan polisi ini.
- Selalu ada jugak lah stockist nak untung dia jual harga murah sebab dia punya kos pengambilan pun murah. Habis agent dan dropshipper tak boleh cari makan.

3. Tidak overused 'SOLD OUT' terms dan image.

- Ni lebih ke HQ je lah. Dah lah canang SOLD OUT. Boleh turn off orang nak beli sebab benda dah habis.
- Memberikan tanggapan bahawa produk yang masih ada diluar sana kemungkinan palsu, barang lama, preloved dan sebagainya.
- Cuba promote stockist2 yang dah ambil produk daripada HQ tu. Kalau nak kata SOLD OUT tapi tak habis jual, boleh guna perkataan "HQ out of stock, get it from authorized sellers". Gituuuu.

4. Maklumat yang ada di produk hanya untuk mendapatkan informasi sahaja.

- Boleh letak nombor telefon ke website ke. Tapi setakat orang boleh tanya infromasi mengenai produk dah lah. Bukan boleh beli direct daripada HQ terus. Habis level bawahan susah-susah cari customer, kau caras gitu aje? Nama pun kau guna sistem SAD bukan direct selling yang buka branch mana-mana.
- SAD tu bayar untuk produk kau bukan kau bagi depa jual free-free bagi gaji tau!
- Kalau nak jual secara website boleh, pastikan checkout kena letak special code Stockist ke agent ke so depa still dapat untung. Selagi tak letak special code tak boleh proceed payment. Apa cer?

5. Membuat satu laman rasmi yang menampilkan nama, kawasan dan contact sekurang-kurangnya diperingkat stockist.

- Ini wajib ya. Kalau rasa susah, tu maksudnya berniaga lah tu. Mana ada benda senang.
- Laman ni nanti orang boleh check authorized seller tak ragu-ragu, meningkatkan selling HQ and orang bawahan. Tak lah mencaras!

Ingat muka ni, ingat sistem Kawalan Wajib SAD okie? Peloles youolls!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Adalah beberapa produk tempatan yang guna Sistem SAD secara tak terkawal. Dijanjikan bulan dan bintang. Lepas tu HQ caras semua customers. Belum lagi dijanjikan ilmu dan bahan promosi tapi hampeh. Produk baru menapak pun syok aje nak guna Sistem SAD ni. Kalau nak tau, type aje kat google "stokis diperlukan" confirm banyak.

Nak tau mereka ni berbaloi nak join? Check HQ, check product, check founder semua. Try lah risik-risik. Kalau tak ada ala-ala Kawalan Wajib SAD seperti di atas, boleh dah move on ke next product pulak.
Akhir kata, beringatlah kalau nak join SAD ni kena kaji
betul2 jangan terpengaruh cepat.
Jadi dah habis baca mengenai mengenai Sistem SAD ni, apa yang anda fikir pulak?

Jom komen di bawah!

Monday 29 July 2019

Pelancaran 100% Pinjaman Penuh Rumah Skim Smart Selangor First Home Buyer dan Koleksi Hartanah PKNS

Salam semua,

Pada 27 Julai lepas,  saya sempat menghadiri pelancaran rasmi koleksi hartanah Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) dan Skim Smart Selangor First Home Buyer telah berlangsung di PKNS Shah Alam.
Di ruang pameran hari ke-2

Majlis pelancaran rasmi
Pelancaran ini merupakan siri ke-2 bagi tahun 2019 dan telah bermula pada 26 Julai sehingga 4 Ogos 2019. Berlangsung selama 10 hari sahaja di ruang tengah PKNS Selangor. Siri ke-2 ini lebih berpaksi kepada sambutan ulang tahun PKNS yang ke 55 tahun. Sebanyak 50 projek komersil dan kediaman yang ditampilkan pada kali ini.
Antara projek di Shah Alam

Oleh itu terdapat pelbagai tawaran berganda yang boleh di rebuti. Tawaran berganda diberikan untuk pengunjung dan bakal pembeli ialah:

1. Rebat RM 5,500 kepada 55 Pembeli terawal
2. Diskaun sehingga 20% kos guaman Perjanjian Jual Beli (SPA)
3. Duti Setem Memorandum Pertukaran (MOT) Percuma
4. Diskaun Istimewa PKNS kepada pembeli yang mempunyai rumah PKNS sebelumnya
5. Program Skim Smart Selangor First Home Buyer dengan bantuan pinjaman Maybank 90% + kerajaan negeri 10% (100% pinjaman kadar rendah)

Menariknya juga, sebanyak 2500 unit kediaman layak untuk mendapat tawaran atas tawaran! Jika anda pembeli terawal, anda boleh dapatkan rebat, diskaun kos guaman dan duit setem percuma. Malah ada pameran khusus untuk projek Rumah Mampu Milik (RMM) PKNS di bawah jenama Rumah Selangorku Idaman PKNS dengan tawaran harga bermula RM 185,000!

Rumah teres dua tingkat juga ada

Selain itu, bakal pembeli tidak perlu khuatir untuk membeli rumah dibawah kemajuan PKNS kerana 90% pembangunan unit kediaman sudah pun dibina. Peluang untuk anda pindah dengan segera itu sangatlah tinggi kerana banyak projek telah pun siap dibina dengan jayanya.

Menarik kan! Jom saya terangkan serba sikit apa yang anda boleh dapat dengan tawaran di atas pula:

1. Rebat RM 5,500 kepada 55 Pembeli terawal

Sempena 55 tahun penubuhan PKNS, angka 55 akan menjadi angka simbolik untuk tawaran kali ini. Rebat akan diberikan kepada 55 pembeli terawal selama 10 hari pelancaran istimewa ini. Mana-mana pembelian rumah dibawah PKNS dan anak syarikat PKNS adalah layak.
2. Diskaun sehingga 20% kos guaman Perjanjian Jual Beli (SPA)

Contohnya anda membeli Apartment Opal Residensi di Shah Alam dengan harga diskaun RM 560K. Maka anggaran kiraan Kos Guaman ialah RM 3000. Maka anda hanya perlu membyar RM 2400 sahaja dan jimat RM 600.
Opal Residensi Shah Alam

Salah satu contoh unit kediaman pangsapuri

Boleh guna wang penjimatan untuk isi rumah pulak kan!

3. Duti Setem Memorandum Pertukaran (MOT) Percuma

Ini merupakan antara yang patut anda rebuti kerana transaksi jual beli hartanah memerlukan proses stamping surat pindamilik di Lembaga Hasil Dalam Negeri. Jika anda membeli sebuah rumah, anda perlu diberi geran sebagai pemilik baru. Proses ini dikenali sebagai Memorandum of Transfer (MOT).

Di mana proses stamping memerlukan anda membayar duti setem di atas Borang 14A. Tak perlu susah-susah fikir pasal pindahan geran dah. 

4. Diskaun Istimewa PKNS kepada pembeli yang mempunyai rumah PKNS sebelumnya

Bagi yang dah ada rumah PKNS sebelum ini anda juga akan dapat tawaran istimewa untuk membeli rumah PKNS di hari pameran tersebut. Bahagian ini anda harus datang sendiri turun ke tapak pameran. 

5. Program Skim Smart Selangor First Home Buyer dengan bantuan pinjaman Maybank 90% + kerajaan negeri 10% (100% pinjaman kadar rendah)

Kolaborasi istimewa antara PKNS dan Maybank ini telah menjayakan program Skim Smart Selangor First Home Buyer. Berbeza dengan program sebelumnya dimana program ini mempunyai sokongan Maybank dengan memberi pinjaman sebanyak 90% dan kerajaan negeri Selangor memberi pinjaman sebanyak 10% atau erti kata lain pinjaman penuh 100%!

Pinjaman ini pula dikenakan dengan kadar faedah rendah sebanyak 4.25% pada lapan tahun pertama dan kemudian akan ditaksir semula.

Untuk Skim khas ini erbuka kepada pembeli Rumah Selangorku yang dibangunkan oleh PKNS dan anak syarikat PKNS sahaja yang terletak di Selangor Cyber Valley (SVC), Antara Gapi, Kota Puteri, Klang dan Kampung Sri Temenggung Gombak. Pemohanan pula hanya boleh dibuat di cawangan Maybank Seksyen 14, Shah Alam sahaja.

Jenis rumah yang ada di Antara Gapi

Terdapatnya Maybank di bahagian pameran di samping PKNS careline
Bagi memudahkan bakal pembeli terdapat kaunter kiosk Maybank disediakan ditapak pameran untuk anda menyemak kelayakkan pinjaman anda serta merta. Boleh sediakan sekali lah slip gaji 3 bulan. 

________________________________________________________________________________

Bagi pembaca diluar sana, adalah sangat digalakkan untuk anda bekunjung sendiri ke tapak pameran yang berlangsung untuk mendapatkan maklumat secara penuh disamping melihat miniature unit kediaman dan komersil yang ada.

Kolaborasi PKNS dan Maybank


Anda dijemput beramai-ramai ke Pameran Koleksi Hartanah PKNS siri ke-2 2019. Maklumat pameran adalah seperti dibawah:

Pameran Koleksi Hartanah PKNS
Tempat: Atria Lagenda, Kompleks PKNS Shah Alam seksyen 14. (Ruang tengah PKNS)
Tarikh: 26 Julai- 4 Ogos 2019
Masa: 10 Pagi - 10 Malam

Sebarang maklumat boleh lah ke laman rasmi di https://www.pkns-property.com

Diharap artikel ini serba sedikit membantu ramai orang diluar sana yang ingin mempunyai rumah idaman sendiri. Moga dipermudahkan urusan dan semoga semuanya baik-baik saja.
Sehingga berjumpa lagi!