Thursday 10 March 2022

PS Food & Beverage hasilkan BioWonders ikhtiar melawan pandemik COVID-19

KUALA LUMPUR:  Selepas tujuh tahun membina jenama dan pengaruh, Syarikat PS  Food &  Beverage Sdn Bhd kini melangkah setapak lagi dengan menyertai industri Biopharmarcy atau Nutraceutical menerusi penghasilan produk siri endemik, BioWonders.

Dr Redza Rahman selaku pakar Nutraceutical dan Fatin Diana ketika pelancaran Produk BioWonders

Selepas Origina, Fatin Diana Mohd Zain melancarkan produk minuman siri endemik BioWonders

Produk dihadirkan dengan dua jenis pilihan, Mighty Immunity dan Inflamma-Care itu turut menyaksikan syarikat berkenaan bekerjasama dengan pakar dan saintis dalam bidang Nutrigenomics, Dr Redza Rahman.

Ketua Pegawai Eksekutif syarikat itu yang juga pengasas kepada produk minuman Origina, Fatin Diana Mohd Zain berkata, perancangan dua produk itu seiring situasi semasa dunia dan negara 'bertempur' dengan wabak pandemik COVID-19 dengan pelbagai varian.

"Perancangan menghasilkan dua produk ini sejak setahun lalu.  Kami tergerak menghasilkan produk ini lebih -lebih lagi dengan penularan wabak itu dan menjadi ikhtiar untuk membantu mereka yang pernah terkena. Untuk permulaan kita keluarkan 100,000 unit di pasaran. Kami mahu menjadi asbab kebaikan kepada orang lain.

"Hampir 3.5 Juta rakyat Malaysia sudah berada di pasca COVID-19 dan ini bermakna purata satu dalam setiap 11 orang di kalangan kita pernah terkena wabak itu,"  katanya.

Hingga kini ramai  di kalangan  ahli keluarga, sanak-saudara, kenalan bahkan pekerja syarikat mereka sendiri merupakan bekas pesakit COVID-19. 

"Mereka ada yang masih mengalami simptom  seperti kelesuan, kesukaran bernafas apabila melakukan aktiviti, sukar tidur malam, batuk dan kebimbangan melebihi tempoh empat ke 12 minggu. 

"Ia semua disebabkan antibodi atau ketahanan badan yang lemah serta  inflamasi yang tinggi dalam badan akibat jangkitan wabak itu. Ancaman komplikasi jangka panjang akibat COVID-19 yang dikenali sebagai 'Long COVID' juga membimbangkan apabila semakin ramai jumlah pesakit wabak itu yang sudah sembuh, terpaksa dirujuk kembali ke hospital dan unit rawatan rapi (ICU).

"Lalu diharap kehadiran produk baharu ini dilihat sebagai ikhtiar atau alternatif untuk kita terus mendapatkan perlindungan.

Produk ini juga menjadi penanda aras untuk kami tidak statik dan terus berada di zon selesa," katanya.

Kata Fatin Diana lagi, syarikat milik keluarganya itu juga menjadi perintis di Malaysia kepada produk minuman di dalam pouches atau pek kantung.

"Sehingga kini kami sudah ada 11 rangkaian produk. Ia termasuklah jenama Origina dan BioWonders. Malah dalam tempoh kurang setahun, hampir 4 juta 'pouches' dihasilkan untuk jualan.

"Tahun ini, kami mensasarkan lebih RM50 juta sasaran jualan dalam tempoh setahun. Sebelum ini 40 peratus daripada keuntungan datang daripada hasil jualan rangkaian produk Origina.

"Malah kami sebelum ini juga menghasilkan Origina Vitamin C 1000mg berasaskan jus asli. Minuman itu berjaya membantu lebih 2 juta orang di Malaysia dalam tempoh kurang setahun untuk meningkatkan imunisasi badan. Minuman itu juga diedarkan di lebih 20,000 outlets seluruh Malaysia menjadi jenama minuman yang dipercayai jutaan pengguna di Malaysia dan juga beberapa negara di Asia Tenggara," katanya.

Buat permulaan dan harga pengenalan produk minuman BioWonders dijual secara sachet dengan harga istimewa.

Rangkaian produk BioWonders:



"Ada 15 sachet x 15gram  dalam setiap kotak atau perisa. Ia dijual dengan harga RM80. Harga asal RM100. Kami juga jual dalam edisi pek kombo dua jenis minuman iaitu 'Mighty Immunity' dan 'Inflamma-Care' itu pada harga RM160 (harga asal RM200).



'Mighty Immunity' lebih fokus kepada membantu untuk meningkatkan kekebalan tubuh kita. 'Inflamma-Care' untuk memulihkan atau mengurangkan keradangan akibat jangkitan wabak tersebut. Setiap produk ini mengandungi gabungan tujuh bahan bioaktif yang asli jika mengikut harga di pasaran vitamin ini boleh mencecah RM 1,000 lebih. 

"Namun, BioWonders ingin memastikan ramai orang boleh mendapat manfaat dan mampu untuk mengubah tahap kesihatan mereka," katanya.

Jenama yang beribu pejabat dan memiliki kilang utamanya di Klang, Selangor itu juga terus membantu berkongsi rezeki melalui pembangunan sistem agen.

"Daripada situ kami rekrut 'dropship' dan stokis untuk sama sama menjana pendapatan dan sebarkan manfaat. Tekan pautan https://biowonders.com.my  untuk lebih lanjut," katanya.

Di sebalik jenama yang pernah menyaksikan aktor pujaan ramai Malaya, Remy Ishak menjadi duta produk minuman Origina sebelum ini, Farah Dianalah yang menjadi nadi penggerak.

Kata graduan Sarjana Muda bidang perniagaan pengkhususan dalam pengurusan serta pemasaran dari Universiti Monash di Melbourne, Australia ini sejak kecil lagi dia sudah mula terdedah dengan terma niaga. 

"Ketika jenama Origina belum terkenal sekitar tahun 2016 lagi, saya sudah bergelar promoter  di karnival Jom Heboh, pasar raya dan sekolah.  Masa itu saya berusia 22 tahun. Saya sudah terbiasa turun padang mempromosikannya.

"Malah ketika itu, tanpa pasukan kerja yang kuat, saya beri idea kepada ayah supaya jenama itu tembus ke sekolah di Shah Alam. Masa itu dalam 1000 buah sekolah berjaya ditembusi.

"Saya pernah menjadi eksekutif jualan ketika produk Origina menyertai pameran makanan dan minuman di Dubai, Amsterdam, Rusia dan Vietnam. Masa belajar di Australia pun saya ada berikan input kepada ayah dari kejauhan," kata anak sulung dua beradik itu.

Fatin Diana turut terdedah di salah satu World’s Largest Food Exhibition, Gulfood Dubai pada 2016

Fatin Diana (berbaju biru) ketika menyertai Pameran Pertanian, Hortikultur dan Agro Pelancongan Malaysia (MAHA) sebelum era pandemik COVID-19

Fatin Diana ketika menyertai Muscle Builder Exhibition 2018 di Moscow, Russia sekali gus mempromosikan minuman pek kantung

Katanya perniagaan jenama minuman itu kini dikemudi sepenuhnya sambil dibantu ibu tersayang.

Malah, bukan sesuatu yang mudah membangunkan jenama yang masih dianggap asing. Tapi percaturan dan restu ibu bapanya membuahkan hasil.

"Jika dulu jenama ini di bawah kawalan ayah hanya berkonsepkan BTB atau Business To Business. Tapi sejak saya ambil alih, ia berubah menjadi Business To Consumer (BTC). Ayah kini lebih fokus dalam urusan pengilangan dan kualiti produk. 

Fatin Diana bersama ibu bapa dan adiknya

Saya pula di posisi hadapan menguatkan jenama produk.

"Asalnya ayah juga menjadi perintis di Malaysia yang memperkenalkan produk minuman di dalam pouches atau pek kantung.  Daripada pembekal kepada pelbagai jenama antarabangsa, akhirnya ayah cetuskan jenama Origina minuman dalam pouches. Jenama itu umpama prototaip.

"Kemudian saya lakukan rombakan dan penjenamaan semula untuk jenama itu. Malah pada 2019, kita buat kali pertama gunakan duta Remy Ishak. Impaknya jenama itu semakin dikenali dengan meluas. Bagaimanapun kontrak Remy sudah tamat," katanya.

Remy Ishak pernah bergelar duta minuman Origina diusahakan Fatin Diana

Fatin Diana bersama keluarganya dan Remy Ishak ketika Origina diiktiraf The Brandlaureate World Halal Bestbrands Awards beberapa tahun lalu.

Katanya, dulu dia selesa 'low profile' seperti ayahnya. Cuma kini seiring peredaran semasa, Fatin Diana optimis untuk lebih membawa dirinya ke depan.

Katanya lagi, dia dulu selesa menggunakan cara biasa tanpa terlalu menonjol ke depan.

"Mungkin cara dibesarkan, membuatkan saya lebih fokus kepada apa yang diingini. Saya nak lihat jenama dan perniagaan dimiliki terbang tinggi.

"Kadang-kadang apabila terlalu sibuk, nak kemas kini entri sama ada gambar atau video di akaun media sosial sendiri pun tak sempat. Yang kenal diri ini bagaimana akan tahu cara saya," katanya.

Kerana terlalu dedikasi terhadap kerja, Fatin Diana juga tidak seperti kebanyakan wanita seusianya yang menikmati kehidupan.

"Saya memang selalu utamakan kerja. Macam sekarang misi nak pastikan rangkaian produk baru meletup di pasaran. Hal kahwin itu ada juga terlintas, tapi tunggulah dulu. Mungkin dalam setahun dua lagi, saya kahwin," katanya.

Tuesday 8 March 2022

Datuk Azizah Megah Bersama PhytoScience Di Luar Negara

PhytoScience yang telah bertapak lama di Malaysia sejak tahun 2013 dengan produk stemcell masih kuat bertapak di Malaysia. Kini, perniagaan ini telah melebarkan sayap ke 41 buah negara luar seperti Mesir, India, Qatar dan terbaharu akan datang Filipina. 

Datuk Azizah bersama suami

Kejayaan ini tidak lain tidak bukan dijadikan realiti oleh wanita berusia 42 tahun ini iaitu Datuk Azizah Razali. Datuk Azizah telah menjalankan bisnes PhytoScience sebagai ejen bebas pada tahun 2014 dan kini beliau mempunyai lebih 700 ribu ejen menyertai beliau. 

Ketika seminar PhytoScience

Beliau berkata bahawa beliau pada awalnya tidak berniat untuk menjalankan bisnes ini namun pada 2013, ibu beliau yang menghidapi kencing manis pulih setelah mengamalkan stemcell daripada PhytoScience. Manakala beliau juga nampak perubahan pada diri sendiri kerana sudah tidak mengalami sakit-sakit ringan seperti demam bahkan kulit wajah semakin licin. 

Rata-rata pengguna lain juga mempunyai kesan yang positif. Ternyata produk ini membantu untuk menguatkan imuniti badan, membaiki sel badan dan membantu menjana pertumbuhan sel baharu. Pada detik itulah beliau menyertai perniagaan ini secara serius.

Secara amnya, PhytoScience memang telah terkenal  lama daripada teknologi makmal Switzerland ini iaitu stemcell. Kini produk tersebut telah dinaik taraf daripada 5 bahan utama makanan super kepada 6 bahan utama makanan super berfokuskan kepada buah tomato. Maka produk stemcell kini dikenali sebagai Crystal Cell. Namun fungsinya masih sama namun dengan lebih baik daripada formulasi lepas.

Datuk Azizah di lab Switzerland bersama
produk pertama stemcell PhytoScience. 

Crystal Cell yang mempunyai kesan nyata ini juga telah memikat suami beliau Encik Mohamad Awad yang berasal daripada Mesir untuk menyertai beliau bahkan mengembangkan lagi ke Mesir. Jalan cerita yang serupa seperti Datuk Azizah, kawan beliau yang mempunyai penyakit kulit misteri bertahun-tahun mengunjungi hospital dan doktor masih tidak sembuh bahkan tidak diketahui apa punca penyakit tersebut.

Akhirnya disitu lah Encik Mohamad mengesyorkan stemcell kepada kawan beliau sebagai alternatif makanan tambahan. Dalam tempoh 45 hari, perubahan ketara dapat dilihat dan penyakit semakin sembuh. Oleh hal demikian, beliau menjadi minat untuk menceburi bidang ini bersama isteri tercinta. Oleh hal tersebut, beliau sendiri telah mempunyai ramai ahli dan ejen yang menyertai beliau di Mesir.

Bergambar bersama ahli dan ejen PhytoScience
Mesir.

Kini Datuk Azizah dan suami berganding bahu untuk mensasarkan RM 50 juta menerusi PhytoSc ience. Mereka yakin dapat mencapai sasaran tersebut kerana kualiti produk hasil kajian dan pembangunan selama 10 tahun itu mampu bercakap dengan sendirinya. Lihat saja hasil positif yang ditunjukkan daripada penggunaan produk CrsytalCell tersebut.

Testimoni:




Untuk lebih jelas, CrystalCell ini menggunakan bahan utama seperti sel stem buah-buahan. Produk ini dihasilkan daripada ekstrak epal, anggur, tomato, blueberi dan beberapa tumbuhan lain. Maka produk ini sesuai untuk hampir semua peringkat umur bermula usia 3 tahun hingga ke atas dan boleh di kosumasi oleh pengamal diet tumbuh-tumbuhan (vegan).


Produk CrystalCell ini juga bakal dinaiktaraf daripada 6 bahan makanan super kepada 7 dalam beberapa bulan mendatang. Maka produk ini akan dijenamakan semula untuk menyesuaikan tema 7 makanan super ini.

Meskipun CrsytalCell merupakan produk utama PhytoScience, mereka jual menjual beberapa produk lain seperti snowphyllForte, iiQ Plus dan produk penjagaan kulit luaran. Kesemuanya memfokuskan kepada kelebihan masing-masing.

Menariknya lagi, pembeli boleh memilih untuk membeli produk sahaja atau terus mendaftar sebagai ahli dengan pembelian minimum 2 bungkus CrystalCell sahaja. Kelebihannya, anda boleh membeli produk PhytoScience dengan harga ahli kemudian hari. Keahlian akan sentiasa aktif selagi anda membeli produk atau membuat pembaharuan RM 30 setahun (jika tiada pembelian). 

Selain daripada jimat dalam pembelian seterusnya, anda boleh memutuskan untuk berniaga dengan produk PhytoSicence tanpa perlu bersusah payah mencapai kuota sekian sekian yang membebankan. Jual bila anda mampu. Bahkan jualan semuanya menerusi atas talian tanpa perlu simpan produk. Semua akan diuruskan oleh PhytoScience.

Bagi yang berminat untuk mengetahui produk lebih lanjut, membeli produk daripada PhytoScience atau menjadi ahli, anda boleh hubungi talian 017-254 0088 atau anda boleh klik link ini -> https://ecard.iphyo.com/ZAZA .


Thursday 3 February 2022

Sobella sasar ramai lagi wanita jadi jutawan jual 'lipmatte'

KUALA LUMPUR:  Syarikat kosmetik Sobella meraikan tulang belakang empayar perniagaannya menerusi majlis Victory & Glory Appreciation Day berlangsung pada 31 Januari lalu di GlassHouse, Seputeh.

Dari kiri, Sue Zarra, Dada Hunyai, 
Golly Sandra, Syu (pengasas Sobella) 
dan Naniey Farra.

Selepas hampir enam tahun meneroka pasaran kosmetik, tekstil dan produk kecantikan khusus untuk wanita, jenama yang ditunjangi Wan Nur Syuhada Wan Norzie, 31, ini  turut berjaya menarik ramai kaum hawa menjana pendapatan.

Pada acara berkenaan, sekumpulan top leader jenama itu yang merangkul gelaran Top Sales tahun lalu diraikan dengan menerima 'umpan' hadiah lumayan seperti kereta, rumah dan wang tunai.

Wan Nur Syuhada atau lebih mesra dengan nama Syu berkata usaha memperkasakan golongan wanita tidak akan  pernah berakhir menerusi rangkaian perniagaanya.

"Hingga kini, sudah lebih 30,000 agen direkrut di bawah Sobella Squad. Melihat angka itu bertambah saban hari, buat saya terus bersemangat untuk merancakkan cabang perniagaan.

"Bayangkan daripada awalan angka itu hanya 20 orang , meningkat ke ratusan hingga puluh ribuan. Saya juga mahu terus melahirkan jutawan dengan menjual produk 'lipmatte' dan mensasarkan jualan lebih tinggi tahun ini.

"Khususnya menerusi produk terbaru keluaran  dipanggil Soul Matte Edition yang menggunakan konsep duo 'lipmatte' yang akan dipasarkan 9 Februari ini,"

Pada acara itu, paling mencuri tumpuan ialah Top Leader Sobella, Nurul Huda Johar atau Dada Hunyai yang pernah menyandang gelaran itu lima tahun berturut turut sejak 2017.

Top Leader Sobella (kiri), Dada Hunyai
bersama Syu dan suami.

"Dia (Dada Hunyai) mencatat jualan sebanyak 5 juta pada musim pandemik tahun lalu. Sobella telah merealisasikan rumah impian yang berjaya dibinanya dengan hasil ganjaran tunai dan keuntungan jualan produk Sobella.

"Setakat ini di bawah pasukannya saja ada 1000 orang yang terus menjadikan perniagaan saya sebagai punca rezeki dan pendapatan. Paling mengagumkan saya, dia asalnya hanyalah seorang tukang jahit dulu. 

"Bagaimana kerja kuat dan iltizamnya membuahkan hasil. Malah mampu mengubah taraf ekonomi dan kehidupan," katanya.

Tak ketinggalan, empat lagi leader Sobella berjaya mendapatkan kereta idaman masing masing juga daripada hasil ganjaran tunai dan keuntungan jualan produk jenama itu.

"Antara kereta yang diserahkan kepada pemiliknya termasuk Mercedez AMG45, Mustang, Range Rover dan Ford Ranger," katanya.

Kata Syu lagi, jenamanya menjadi produk lokal pertama yang mengamalkan konsep edisi terhad dalam pengeluaran lipmatte.

"Konsep terhad atau 'limited' ini belum diamalkan jenama lain. Jadi secara tak langsung konsep ini buatkan pelanggan rasa istimewa dan eksklusif.

"Setiap kuantiti produk dikeluarkan juga dijaga dengan mengamalkan 'exclusivity brand'. Pendek kata, siapa lambat mendapatkan produk, maka akan gigit jarilah.

Produk terbaharu 'Soul Matte Edition'

Sedutan ketika majlis pelancaran Sobella
'Soul Matte Edition'

"Selepas hampir lapan bulan tiada produk 'killer', harapnya produk Soul Matte Edition yang akan dilancarkan beberapa hari lagi dengan formula dan wajah baru akan terus menjadi rebutan. Boleh tekan pautan https://linktr.ee/WNSyuhada untuk maklumat lanjut," katanya.

Sunday 30 January 2022

Chez Professional cari agen, lancar #duitdijari


KUALA LUMPUR: Usahawan terkenal dalam bidang dandanan dan produk rambut, Chez Hamdan, 36, juga seperti kebanyakan orang yang terkesan saat pandemik COVID-19 menyapa dunia.

Malah bapa kepada dua cahaya mata ini juga hampir terduduk ketika itu hingga membuat keputusan nekad menutup operasi salun rambutnya di Setapak  yang sudah lebih sedekad berdiri megah sejak dua tahun lalu.

Bahkan lelaki dengan nama penuh, Halimi Hamdan ini juga berdepan naik turun emosi memikirkan masa depan, tanggungan dan apa saja kemungkinan akan berlaku waktu mendatang.

Chez Hamdan

Mujur beberapa tahun sebelum pandemik menjelma dan salun ditutup, Chez tergerak hati menjual produk rangkaian rambut termasuk jenamanya sendiri, Chez Professional. Maka terhasilah produk yang dipasarkan di bawah syarikat Chez Professional Sdn Bhd yang ditubuhkan pada 21 November 2020 dan berpengkalan di Taman Melawati.

Usaha Chez ternyata telah membuahkan hasil sehingga produk yang ada telah ditambah baik menerusi pelancaran Chez Upgraded 22 pada 19hb Januari semalam.

Pelancaran majlis Chez Upgraded 22 yang berlangsung di Ampang itu telah menampilkan 7 rangkaian produk yang dijamin berkualiti tinggi serta dirumuskan untuk kegunaan pelbagai jenis pengguna tanpa mengira jantina, umur dan jenis rambut.


Majlis pelancaran dirasmikan Chez bersama isteri yang 
turut dihadiri oleh selebitri terkenal
seperti Norman Hakim dan Josiah Hogan. 

Pada pelancaran tersebut, Chez turut berkongsi serba sedikit perjalanan perniagaannya bersama isteri tercinta. Chez berkata, "Pada awal pandemik ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) pertama dikuatkuasa, saya guna ruang itu kononnya untuk berehat.  Namun otak penat berfikir apa yang mahu dibuat demi survival.

"PKP berlanjutan. Saya sampai satu tahap jadi sesak nafas. Seperti dilanda serangan panik dan kebimbangan. Nak tidur pun fikir aliran duit keluar masuk.

"Mampukah duit simpanan bertahan dalam satu jangka waktu tertentu. Salun ditutup pun ada yang cakap saya jatuh bankrup. Sampai rumah penuh ditimbuni dengan kotak barangan penjagaan rambut," kata Pengarah Urusan Chez Professional itu.

Kata suami kepada Sharifah Haziah Akmar ini, keputusan menghentikan operasi salun di era pandemik juga menghamparkan hikmah tersendiri.


Chez bersama isteri Sharifah
Haziah Akmar.

"Sedih pastinya bersarang ketika salun ditutup. Situasi ini bukan seperti hubungan dengan kekasih sampai jadi bolak balik nak menyelamatkannya. Saya tanya kawan termasuk di kalangan orang Cina, mereka cakap jika sudah terlalu lama berniaga, mungkin sebaiknya cari angin baru.

"Pandemik yang datang juga jadi klimaks untuk saya buat keputusan besar. Lepaskan sesuatu yang disayangi (salun) dan pertaruh diri ke bidang perniagaan barangan rambut yang belum pasti hujung pangkalnya bukan perkara mudah.

"Tahun 2020 umpama satu 'turning point' dalam hidup dan perniagaan. Mula tukar modul bisnes, gaya hidup, kerja dari rumah dengan membiasakan serba serbi aplikasi dalam talian," katanya.

Norma baharu jelas sekali mengubah sikap dan cerminan diri Chez yang pemalu kepada berani mengambil risiko dan cabaran.

"Bayangkan dulu ibarat hanya kepakaran dari tangan saja yang berjalan membentuk dan menggayakan rambut diingini. Tapi apabila kena jual produk sendiri, saya kena buat lintas langsung dengan cakap tergagap gagap.

"Saya cabar dan lawan segala kelemahan diri yang tebal dengan sikap malu dan berat mulut. Tak ada ilmu... tak ada apa apa, saya cuba ke depan. Saya redah... belasah. Tapi perlahan demi perlahan, saya mula terbiasa. Sambutan produk dijual cukup membanggakan dan luar biasa.

"Ketika itu, saya ambil tempahan hinggalah ke proses akhir penghantaran. Hujung bulan pertama pandemik, jualan produk dicapai membuat saya menarik nafas lega. Kalau lagi fokus, mungkin lagi besar impaknya," katanya.

Tahun lalu menjadi kemuncak untuk memastikan produk jenamanya terus mencipta fenomena. Malah tahun ini pula atas permintaan, Chez Hamdan dijangka membuka semula salun rambut di lokasi baru di Shah Alam.

"Setiap hayunan langkah saya, doa dan restu ibu bapa yang tiada hijabnya sentiasa mengiringi perjalanan ini. Mujur saya tak ada banyak sangat komitmen. Duit kereta pun sudah habis bayar. Bayaran rumah pun masih terkawal dan boleh dibayar.

"Isteri juga memainkan peranan penting kerana campur tangannya menggunakan ilmu dan pengetahuan hal pengurusan amat berbaloi. Dulu duit berniaga dan gaji sendiri macam tak ada beza. Sekarang ia lebih sistematik," katanya.

Rangkaian produknya dengan tagline 'Your Home Your Saloon' terdiri daripada tujuh produk yang merangkumi syampu, krim masker dan item penggayaan rambut  dengan kualiti seperti di salun, bebas silikon, diperakui Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan harga berpatutan.

Rangkaian yang telah ditambah baik

"Sekarang kami nak terus ajak lagi ramai orang yang bergelut dan terkesan waktu pandemik untuk menjadi agen memulakan perniagaan bagi menjana pendapatan. Kami sasar mahu lebih 1,000 agen pada tahun ini," katanya.

Serentak dengan itu, kempen #duitdijari turut dilancarkan tanpa modal, tanpa bebanan dan tanpa risiko untuk 'dropship'. Malah usaha merekrut ahli agen elite juga berterusan. Boleh tekan pautan https://linktr.ee/chezprofessionalhq untuk penyertaan dan pertanyaan lebih lanjut.