Wednesday 31 May 2023

Guardian Fun Run 2023 Kembali Dengan Lebih Besar dan Meriah! Pendaftaran Kini Dibuka.

Kuala Lumpur, 30 Mei 2023 - Acara menarik kegemaran ramai Guardian Malaysia yang berorientasikan keluarga, Guardian Fun Run kini kembali untuk edisi keduanya dan dijangka bakal menerima sambutan yang menggalakkan. Perasmian telah berlangsung di MyTown, Cheras dengan pembukaan khemah para penaja.

Perasmian Guardian Fun Run 2023.


Angela Teo, Ketua Pemasaran, Guardian Health and Beauty Sdn Bhd berkata ketika perasmian, “Fun Run tahun ini menjanjikan kemeriahan yang lebih besar dan lebih hebat berbanding Larian tahun lalu. Larian tahun lalu merupakan pembuka mata kepada kami apabila MAEPS bertukar menjadi LAUTAN JINGGA baju-T GUARDIAN dengan peserta dari pelbagai lapisan masyarakat. 

Ketua Pemasaran Guardian, Angela Teo.


Kami belajar bagaimana bersenam, dan berlari terutamanya sangat popular, bukan hanya di kalangan pelari tegar tetapi juga di kalangan golongan berkeluarga yang ingin kekal sihat dan populariti aktiviti ini merentasi semua generasi.

Guardian Fun Run tahun lalu istimewa kerana ia memberi semangat kepada keluarga untuk turut serta dan berlari, termasuk ramai kanak-kanak, ibu, bapa malah datuk dan nenek. Menyaksikan mereka berlari bersama-sama untuk kekal sihat, menjadikan kami lebih berbangga dan teruja untuk menganjurkan acara ini dan inilah sebabnya kami mengadakannya lagi tahun ini.

Pastinya, kempen Live Smart & Healthy kami pada bulan Mei dan Guardian Fun Run menunjukkan komitmen kami dalam membantu pelanggan untuk hidup bijak dan sihat.

Untuk kempen Live Smart & Healthy, kami telah memperkenalkan pelbagai produk kesihatan baharu di stor kami berdasarkan keperluan pelanggan kami, trend terkini disamping produk kesihatan terbaik dari seluruh dunia yang ada di pasaran”.

“Guardian Fun Run terbuka kepada pelari dari segenap peringkat kecergasan, jadi sama ada anda seorang pelari tegar, atau baru berjinak-jinak dengan aktiviti ini, ini adalah peluang yang baik untuk bersenam dalam persekitaran yang menyeronokkan dan bersemangat.

Seperti namanya, Guardian Fun Run akan dimeriahkan dengan acara menyeronokkan untuk seisi keluarga, termasuk kanak-kanak kerana ia menjanjikan laluan yang indah, suasana seperti karnival, permainan, persembahan hiburan, pensampelan produk kesihatan dan kecantikan disamping pelbagai trak makanan.

Selain itu, terdapat Hadiah Cabutan Bertuah bernilai RM10,000 untuk dimenangi oleh para peserta, berupa baucar membeli-belah bernilai RM2,500 untuk setahun sebagai Hadiah Utama dan hadiah untuk Peraduan Kostum Terbaik. Hadiri acara ini dengan pakaian paling kreatif anda berserta baju-T Fun Run bagi merebut peluang untuk memenangi baucar Guardian dan hamper.

Untuk membantu pelari membuat persediaan untuk Fun Run kali ini, kami juga akan mengadakan bengkel Masterclass Fitness yang dikendalikan oleh Jurulatih Antarabangsa, Gillian Benjamin pada bulan August, yang mana butirannya akan diumumkan kemudian.

Dan untuk menghangatkan lagi acara, para peserta akan dijemput untuk menyertai Rutin Senaman DanceON istimewa kami, sebagai acara memanaskan badan sebelum memulakan larian pada hari itu nanti. Senam tari ini merupakan sejenis senaman menggunakan teknik tarian untuk meningkatkan kecergasan, menjadikan senaman lebih menyeronokkan untuk semua,” Tambah Teo.

Info Guardian Fun Run 2023 adalah seperti berikut:

Tarikh: 23 September 2023 
Hari: Sabtu
Masa: 4pm ke atas
Lokasi: MAEPS Serdang. 
Kategori Larian:
  • Kategori 1 3KM Family Run
Kanak-Kanak (5 - 12 Tahun sahaja)
Harga tiket RM30
  • Kategori 2 3KM Family Run
Terbuka (13 Tahun & ke atas)
Harga tiket RM50
Harga diskaun pendaftaran awal RM40
  • Kategori 3 5KM Fun Run
Terbuka (13 Tahun & ke atas)
Harga tiket RM55
Harga diskaun pendaftaran awal RM40

  • Kategori 4 5KM Larian Maya 
Harga tiket RM40
Harga diskaun pendaftaran awal RM35

Larian Maya 5km akan membolehkan peserta yang berada di luar Lembah Klang untuk turut serta.Pendaftaran kini dibuka dan diskaun awal diberikan kepada mereka yang mendaftar awal sebelum 11 Jun 2023.

Peserta yang mendaftar akan memperolehi Fun Run Pack yang mengandungi Bib, E-Bib (peserta virtual run sahaja), Tshirt larian, Medal Penamat, Goodies dan Sijil-E.

Poster rasmi

Sebagai alternatif, anda juga boleh mendaftar dengan mengimbas kod QR Guardian Fun Run di semua platform media sosial Guardian, lama web, dan stor dalam talian, atau muat turun aplikasi digital ‘HEYJOM’ pada Apple App atau Google Play untuk mendaftar.

Untuk butiran lanjut tentang Fun Run boleh didapati di https://www.heyjom.com/events/359.

“Sebagai menepati misi Guardian untuk membantu pelanggan untuk hidup sihat dan indah, setiap hari, kami telah menetapkan yuran pendaftaran yang sangat berpatutan untuk para peserta, pada harga maksimum RM60 untuk pelari dewasa, yang akan turut menerima beg hadiah berisi produk bernilai RM150 pada hari Larian. Kami berharap ramai rakyat Malaysia dan keluarga mereka yang prihatin dengan kesihatan akan mengambil bahagian dalam Guardian Fun Run kami. Bawa seisi keluarga anda dan ciptalah pengalaman menggembirakan dan penuh bermakna di acara ini. Pendaftaran ditutup pada 31 Julai 2023 jadi jangan buang masa, daftar sekarang. Jumpa anda di sana September ini,” kata Teo mengakhiri.

Sedikit review Guardian Fun Run 2022 yang lepas, acara lepas meriah dengan penganjuran banyak khemah penaja. Ada jualan murah, permainan dan hadiah percuma buat pelanggan di setiap khemah. Hari tu sahaja siap berbeg-beg dapat hadiah percuma. Jangan risau, ada khemah berjaga percuma untuk meletakkan barang-barang kita agar kita tak perlu nak angkat barang banyak-banyak ketika larian.

Selain itu, makanan percuma ada, minuman percuma dengan kehadiran trak minimum Milo, Nescafé dan sebagainya turut disediakan. Ditambah lagi dengan trak jualan makanan dan minuman tambahan. Jadi tak perlu risau tentang lapar dan dahaga. Semuanya pun halal.

Tandas mencukupi. Tengah-tengah laluan pun ada tandas. Istimewanya, akan ada beberapa prop bergambar yang diletakkan di laluan larian. Jadi, boleh ambil gambar untuk kenangan. Seperti biasa juga, akan ada stesen air, stesen kecemasan, rondaan dan sebagainya. Tak perlu risau kerana acara dilakukan penuh profesional.

Waktu habis larian, peserta diberi makanan dan minuman serta medal penamat. Lebih menarik lagi siap ada persembahan DJ! Meriah sungguh! Lepas tu, ada cabutan bertuah yang sangat banyak. Ada yang menang produk penaja, e-skuter, basikal, penapis udara dan macam-macam lagi lah. Jadi jangan balik awal ya! 

Kalau anda risau mengenai tempat letak kereta dan surau, ada disediakan. Tempat letak kereta pun tak jauh. Banyak lagi. Lagi pun Guardian janjikan Guardian Fun Run 2023 lebih besar dan meriah, apa lagi, jom ikut serta!

Facebook: @Guardianmy
Instagram: @Guardianmy
YouTube: @Guardian MY
Telegram: @GuardianMY

#GuardianMYApp
#guardianMy

Saturday 6 May 2023

Kempen 1 Million Happy Members Sushi King Tawar Hadiah Sehingga RM1 Juta!

KUALA LUMPUR, 5 Mei 2023 – Sushi King merupakan rangkaian kedai makan sushi Jepun terbesar di Malaysia! Kini Sushi King mempunyai sejuta ahli dalam program kesetiaan melalui aplikasi Sushi King mereka setakat Mac 2023. Untuk menunjukkan penghargaan kepada pelanggan setia mereka terutama ahli program kesetiaan yang digelar Happy Members, Sushi King melancarkan kempen 1 Million Happy Members. Kempen ini merupakan kempen putar dan menang dengan hadiah menarik sehingga berjumlah RM 1,000,000 dari 1 hingga 31 Mei 2023.

Poster kempen

Program kesetiaan Sushi King ini dilancarkan pada Januari 2019 yang membolehkan Happy Members mengumpul dan menebus mata ganjaran yang diberi nama Smile Points. Selain itu, Happy Members juga boleh mendapatkan ganjaran hari jadi, kejutan ganjaran, setem Smile, penghebahan promosi terkini dan banyak lagi melalui program ini melalui aplikasi Sushi King.

Paparan aplikasi Sushi King

Dengan pencapaian sejuta ahli, ini membuktikan penerimaan terhadap Sushi King dan budaya makanan Jepun semakin besar. Oleh itu kempen ini juga merupakan salah satu cara Sushi King menunjukkan rasa berterima kasih kepada semua ahli yang menjadikan Sushki King sebagai ‘Happy Sushi Place’. Sebagai tambahan, Sushi King komited dalam menyediakan makanan Jepun berkualiti dan pengalaman terbaik kepada semua.

Encik Hiroki Mori, Pengarah Urusan Sushi King Sdn.Bhd berkata, “Pencapaian sejuta Happy Members ini adalah mustahil tanpa sokongan berterusan daripada pelanggan, kami berasa rendah diri dan berterima kasih sekali. Melalui kempen ini, kami berharap agar dapat memberi balik pengalaman lebih istimewa kepada mereka.”

“Di Sushi King, kami berasa bangga menjadi sebahagian daripada kehidupan pelanggan yang berkongsi semangat yang sama terhadap makanan Jepun bersama sejuta Happy Members. Matlamat kami ialah untuk memberi khan kegembiraan dan senyuman kepada ahli kami dengan pelbagai inisiatif dalam program kesetiaan kami. Sempena menyambut pencapaian ini, kami memandang kehadapan untuk menjamu pelanggan kami dengan pelbagai promosi menarik, menu baharu dan pengalaman makan yang seronok di Sushi King selayaknya bagi mereka”, sambungnya lagi.

Penyertaan dan hadiah kempen putar dan menang 1 Million Happy Members adalah seperti di bawah:

Hadiah kempen 1 Million Happy Members:

1) Trip ke Jepun
2) Telefon Oppo N2 Flip
3) Apple Watch SE
4) 600,000 jumlah Smile Points
5) Dan banyak lagi!

Cara penyertaan putar dan menang 1 Million Happy Members:

1) Muat naik aplikasi Sushi King
2) Daftar menjadi ahli Happy Members
3) Belanja minimum RM 50 dalam satu resit
4) Ahli dapat peluang putar dan menang
5) Buat putar dan menang di aplikasi!

Anda boleh memuat naik aplikasi Sushi King di Google Play Store, Apple App Store dan Huawei App Gallery. Kempen ini sudah pun berlangsung 1 Mei lepas dan akan berlanjutan hingga hujung bulan Mei ni. Jadi, kena pergi segera!

Maklumat lanjut:

Laman web rasmi: www.sushi-king.com

Facebook: www.facebook.com/sushikingasia

Instagram: www.instagram.com/sushikingmalaysia

Friday 21 April 2023

GUARDIAN ANJUR BENGKEL KEBERSIHAN DAN SUMBANG PRODUK MANDIAN KEPADA PELAJAR SEKOLAH

Sebahagian daripada Kempen Khidmat Masyarakat Guardian 

‘Bersama Menjaga Kebersihan dan Kesihatan Kanak-Kanak’

 

Shah Alam, 12 April 2023:

 

Kira-kira 200 pelajar Tahun 2 dan pelajar Berkerperluan Khas dari Sekolah Kebangsaan Shah Alam baru-baru ini, telah menyertai Bengkel Kebersihan Guardian interaktif anjuran Guardian Malaysia yang merupakan sebahagian daripada program khidmat masyarakatnya di seluruh negara, “Bersama, Menjaga Kebersihan dan Kesihatan Kanak-Kanak”, yang bertujuan membantu kanak-kanak daripada keluarga berpendapatan rendah kekal bersih dan seterusnya, kekal sihat.



 

Soren Lauridsen, Ketua Pegawai Eksekutif, Kesihatan dan Kecantikan Asia Tenggara, Guardian Health and Beauty Sdn Bhd berkata; 

 

“Kami berasa senang hati dan bangga menyaksikan keseronokan pada wajah kanak-kanak ini ketika mempelajari tentang amalan kebersihan yang baik di Bengkel Kebersihan kami. Di Guardian, kami percaya bahawa semua orang berhak untuk menjadi bersih dan sihat. Ia adalah hak asasi manusia. Hal ini tidak sepatutnya menjadi satu kemewahan atau keistimewaan, terutamanya bagi kanak-kanak. Kanak-kanak daripada keluarga berpendapatan rendah terdedah kepada serangan penyakit kerana keluarga mereka tidak mempunyai sumber untuk membeli produk kebersihan, lebih-lebih lagi selepas Covid-19 kerana keutamaan diberikan kepada menyediakan makanan untuk anak-anak mereka.”  

 

“Inilah sebab tercetusnya Kempen ‘Bersama, Menjaga Kebersihan dan Kesihatan Kanak-Kanak’ Guardian yang dilancarkan dengan sasaran untuk menyediakan 20 juta mandian untuk kanak-kanak kurang bernasib baik, bukan hanya di Malaysia, tetapi di semua negara Asia Tenggara yang lain seperti Singapura, Indonesia, Kemboja dan Vietnam. Ini adalah kempen Tanggungjawab Sosial Korporat yang merentasi seluruh rantau operasi Guardian.” 

 

Selain Bengkel Kebersihan, kanak-kanak sekolah itu turut menerima produk mandian Guardian percuma. Sebanyak 820 botol produk mandian dan pencuci tangan disumbangkan kepada mereka. 

 


Dalam pada itu, sukarelawan Guardian juga telah turut serta untuk melukis sebuah mural yang menampilkan Beruang Guardiancares yang menggambarkan kepentingan kebersihan dan amalan mandi di sekolah tersebut.

 

Guru Besar SK Shah Alam, Puan Hamidah Bt Shamsudin turut merakamkan ucapan terima kasih beliau di atas sumbangan Guardian.

 

“Kami sangat bersyukur di atas sumbangan yang bermakna dan usaha Guardian untuk memastikan kebersihan dan kesihatan kanak-kanak ini. Kami juga sangat menghargai usaha Guardian untuk menceriakan lagi sekolah kami dengan lukisan mural yang berwarna-warni. Ia benar-benar memberi semangat kepada para pelajar,” kata Puan Hamidah.

 

Turut hadir, Dato’ Lawrence Low, Pengerusi dan Pengasas, MyPerintis & School of Life Malaysia, rakan kongsi NGO Guardian dalam program ini.

 

Soren menambah; “Di samping itu, untuk setiap satu liter produk mandian Guardian yang dijual di Malaysia, 15 senakan disumbangkan untuk membeli produk mandian untuk kanak-kanak kurang bernasib baik ini. Jadi kami berharap agar pelanggan kami dapat menyokong usaha khidmat masyarakat kami dengan membeli produk mandian badan Guardian.”



 

Sementara itu, patung beruang Guardiancares akan dijual pada harga RM30 sahaja, di semua stor Guardian di seluruh Malaysia dan di stor dalam talian serta aplikasi mudah alih Guardian. Semua hasil jualan patung Beruang Guardiancares akan disalurkan ke dana #guardiancares bagi menyokong keperluan penjagaan diri kanak-kanak kurang bernasib baik di Malaysia.

 

 

#guardianmy

FedEx Gah Menyinari Menara Kuala Lumpur Sempena Sambutan Ulang Tahun ke-50!

KUALA LUMPUR, Malaysia, April 19, 2023 – FedEx Express selaku subsidiari FedEx Corp. (NYSE: FDX) juga merupakan salah satu syarikat pengangkutan ekspress terbesar di dunia telah menyambut ulang tahunnya dengan menyalakan lampu menyinari Menara Kuala Lumpur. Menara Kuala Lumpur yang juga antara bangunan tertinggi di Asia Tenggara ini disinari dengan warna rasmi FedEx iaitu unggu dan jingga pada 17 April lepas.

Warna FedEx menyinari Menara Kuala Lumpur

Tahun ini menandakan sambutan ke-50 tahun FedEx peringkat global dan sambutan yang ke-30 tahun bertapak di Malaysia. Untuk menyambut peristiwa yang bermakna ini, FedEx memilih untuk menyinari Menara Kuala Lumpur untuk menyatakan komitmen dan rasa berterima kasih kepada pelanggan atas penerimaan mereka selama tiga dekad.

Menara KL

FedEx di Malaysia bertapak selama 3 dekad.

Sedikit sejarah mengenai syarikat pengangkutan ekspress ini, FedEx mula beroperasi pada 17hb April 1973 di Memphis, Tennessee di Amerika Syarikat dengan 389 orang pekerja dan 14 buah kapal terbang. Pada hari pertama sahaja, syarikat ini telah menghantar sebanyak 186 pakej ke 25 buah bandar seluruh Amerika Syarikat. Sekarang, FedEx mempunyai hampir 530,000 orang pekerja seluruh dunia dan menghantar sebanyak 16.5 juga pakej setiap hari secara global!

Seiring dengan masa, FedEx melebarkan sayap mereka dengan menambah destinasi antarabangsa dengan melancarkan servis antarabangsa pertama di Asia dan Eropah pada tahun 1984. Pada tahun 1993 pula, FedEx memperkenalkan servis secara langsung kepada pelanggan di Malaysia, dengan ini FedEx lebih mengukuhkan kebolehcapaian dan keupayaannya secara global. Pada tahun 1997 pula, FedEx Malaysia telah melancarkan servis “transpacific next day” di Pulau Pinang manakala pada tahun 2020, FedEx membuka fasiliti di Batu Kawan untuk menguatkan jaringan serta memenuhi permintaan pelanggan yang berterusan.

Dengan pencapaian yang berterusan, FedEx komited untuk sentiasa kehadapan dalam keluk rantaian bekalan dengan memberi tumpuan dalam inovasi “best-in-class” yang akan membuka laluan untuk masa hadapan.

Ahli FedEx terdiri dari Asia Pasifik, Timur Tengah dan Afrika (AMEA) dan Malaysia telah bergandingan bersama ahli seluruh global untuk menyambut ulang tahun ke-50 FedEx melalui 50 Days of Caring. Ahli FedEx secara sukarela akan memberi sokongan dan bantuan kepada komuniti daripada segi masa dan derma barangan kepada agensi yang memerlukan. Apa sahaja akan dilakukan sama ada membaiki sekolah atau hospital, membersihkan taman dan pantai asalkan bantuan ini memberi makna selari dengan budaya syarikat iaitu menyumbang semula.

Ahli FedEx di depan Menara KL ketika sambutan ulang tahun ke-50 global dan ke-30 di Malaysia.

Ringkasan 50 tahun bersama FedEx boleh lihat di infografik bahasa inggeris di bawah:

Infografik

Juga, FedEx telah mengumumkan mereka telah mencapai melebihi sasaran FedEx Cares 50 by 50 dalam membantu 50 juta orang sempena ulang tahun ke-50!

Untuk maklumat lanjut mengenai industri logistik, boleh layari: