Wednesday 6 September 2023

CUTI-CUTI MALAYSIA BERSAMA GUARDIAN DENGAN PEMBELIAN MINIMUM RM20!

Kuala Lumpur, 5 September 2023: Guardian hari ini melancarkan “Cuti-Cuti Malaysia Bersama Guardian”, sebuah kerjasama pintar unik bersama Tourism Malaysia bagi mempromosikan pelancongan domestik dan meningkatkan kesedaran orang ramai tentang destinasi pelancongan tempatan.

Perasmian Kempen Cuti-Cuti Malaysia Bersama Guardian.

Bermula 4 September hingga 1 Oktober 2023, kempen selama sebulan oleh Guardian dan Tourism Malaysia ini juga menawarkan hadiah bernilai sehingga RM200,000 untuk dimenangi melalui peraduan yang akan diadakan sempena kempen ini.

Anna Hull, Pengarah Komersial Malaysia & Brunei, Pengarah Jenama Sendiri Asia Tenggara Guardian berkata: “Kami sangat teruja untuk bekerjasama dengan Tourism Malaysia untuk membantu memantapkan pelancongan domestik di Malaysia. Saya sendiri sebagai seorang ekspatriat yang telah beberapa tahun menetap di Malaysia, boleh memberi jaminan bahawa Malaysia sememangnya mempunyai beberapa destinasi percutian terbaik di dunia. Pasti ada sesuatu untuk semua orang di sini.

Anna Hull.

“Dan kami ingin rakyat Malaysia tahu bahawa dimana sahaja anda berada di Malaysia, Guardian sentiasa bersedia untuk menyediakan segala keperluan kesihatan dan kecantikan yang anda perlukan untuk percutian anda.

“Kami memiliki lebih 600 stor di seluruh Malaysia, yang menyediakan pelbagai jenis produk farmaseutikal, kesihatan dan kecantikan, jadi stor kami pastinya boleh ditemui dimana sahaja lokasi yang anda lawati di negara ini. Jika anda memerlukan pelindung matahari untuk percutian pantai, snek sihat untuk anak-anak atau sebarang ubat-ubatan untuk luka dan lebam, kami mempunyai produk yang anda perlukan di stor kami.”

Ketua Pengarah Tourism Malaysia, Dato’ Dr Ammar Abd Ghapar, yang hadir di majlis pelancaran tersebut menambah, “Kempen promosi bersama Guardian yang tepat pada masanya ini bertujuan untuk menonjolkan keunikan budaya serta keindahan semula jadi yang terdapat di Malaysia dan seterusnya, membantu memperkasakan ekonomi setempat yang dimakmurkan dengan adanya pelancongan domestik. Dan memandangkan orang ramai perlu kekal sihat dan cergas semasa melancong, tiada cara yang lebih baik daripada bekerjasama dengan Guardian Malaysia yang memiliki stor di setiap destinasi pelancongan di seluruh negara.

Kami sangat berbesar hati untuk bekerjasama dengan Guardian yang menyediakan pelbagai produk kesihatan dan kecantikan untuk semua jenis perjalanan, contohnya seperti percutian pantai peranginan, percutian keluarga, percutian tanah tinggi dan percutian penggemar makanan.”

Dato’ Dr Ammar Abd Ghapar.

Anna turun berkata bahawa waktu kempen ini diadakan iaitu pada bulan September juga sangat bermakna kerana ia adalah bulan sambutan Hari Malaysia.

“Ia sememangnya waktu yang baik untuk menyambut Hari Malaysia dan menunjukkan semangat cintakan tanah air dengan berkunjung ke lokasi-lokasi menarik yang terdapat di Malaysia pada musim cuti. Di samping menikmati juadah dan kudapan yang lazat, pada masa yang sama kita membantu menaikkan ekonomi tempatan. Lebih ramai orang melancong di dalam negara, lebih banyak mereka akan berbelanja dan membantu penduduk setempat,” jelas Anna.

Sehubungan dengan itu, Anna turut berkongsi bahawa Guardian akan bekerjasama dengan beberapa pempengaruh media sosial yang akan turut terlibat dalam penghasilan kandungan untuk mempromosikan kempen pelancongan domestik ini.

Bersempena dengan kempen “Cuti-Cuti Malaysia Bersama Guardian”, Guardian juga akan mengadakan peraduan seluruh negara, dimana pelanggan Guardian yang berbelanja sebanyak RM20 dan ke atas dalam satu resit akan berpeluang memenangi pelbagai hadiah percutian, kesihatan dan kecantikan bernilai sehingga RM200,000.

Hadiah Utama Basikal.

Antara hadiah utama yang bakal dimenangi ialah:
• Sebuah Basikal Brompton C-Line : Basikal Lipat Keluli Klasik
• Baucar pelancongan domestik bernilai RM12,000
• Sunway Camp Out 2Hari1Malam 
• Pas masuk Sunway Lagoon
• Bagasi Samsonite 

Banyak lagi hadiah menarik yang boleh didapati. Untuk maklumat lanjut mengenai kempen, cara penyertaan dan hadiah lain "Cuti-Cuti Malaysia Bersama Guardian" boleh klik di pautan ini -> https://campaign2023.guardian.com.my/ 

“Jadi, jom “Cuti -Cuti Malaysia Bersama Guardian” dan jangan lupa untuk membuat persediaan rapi untuk semua keperluan penjagaan kecantikan, penjagaan dan kebersihan diri anda dengan Guardian untuk menikmati percutian yang lebih menyenangkan,” jelas Anna mengakhiri ucapannya.

Facebook: @Guardianmy
Instagram: @Guardianmy
YouTube: @Guardian MY
Telegram: @GuardianMY

#cuticutiMYbersamaguardian
#GuardianMYApp
#guardianMy
#malaysiatrulyasia

Monday 4 September 2023

The Face of Healthy Beauty 2023 Guardian Central Winners Are Going to Grand Final This October!

Kuala Lumpur, 3 September 2023- Eight winners from the Central Region were selected to the Grand Finals of Guardian’s popular nationwide contest to search for The Face of Healthy Beauty (TFHB) 2023.

39 Semi finalist for central region

Popular social media content creator, Mohd Nurfaiz Abdul Rahim said he was so excited to have been chosen to enter the Grand Finals.

Mohd Nurfaiz Abdul Rahim

“I am so excited to be chosen and I hope my selection will pave way for more men to take part in this contest as men can also have a healthy and beautiful life,” he said.

The winners beat 39 other semi-finalists from across the Central region of Malaysia to book a spot in the Grand Finals which will be held at Sunway Pyramid Shopping Mall in Petaling Jaya on 21 October 2023.

The winners were,

1. Aqila Afindi
2. Chan Ching Yee
3. Kay Yap Yen Yin
4. Kevin Lee Guan Mou
5. Mohd Nurfaiz Bin Abdul Rahim
6. Nur Izzatul Aqma
7. Palvinder Kaur
8. Rachel Chan Tze Yan

8 central winners to advance to grand finale

For the first time, two men were chosen to enter the Grand Finals. 

The TFHB 2023 contest will now move to Johor Bahru to select finalists from the Southern region before heading to Sarawak.

The search for Guardian’s The Face of Healthy Beauty is NOT a beauty contest as this campaign celebrates healthy beauty and encourages everyone to embrace their uniqueness both inside and out, their inner and outer physical beauty.

The Healthy Beauty is an individual who is positive, dynamic, gentle yet passionate, fun, happy, loving, and inspiring with a confidence built from feeling good about themselves holistically. They also want to inspire others to live a healthy and beautiful life, doing things that make them feel happy and fulfilling.

Touted as the first-of-its-kind in Malaysia, the search for The Face of Healthy Beauty is a nationwide quest to find FOUR individuals, who best fit the bill as ‘The Face of Healthy Beauty’ to be Guardian’s healthy beauty ambassadors.

The Four (4) winners from the Grand Final will each receive:
• One (1) year contract with Guardian
• Feature on Guardian’s Catalogue Cover Page & Other sales material
• RM10,000 Cash and RM10,000 worth of Vouchers
• Products from participating sponsors and
• RM5,000 worth of Guardian Bath Care products to a charity organisation of the winner's choice

Shortlisted participants will be selected to attend the semi-finals at;
▪ Gurney Plaza, Penang (26-27 August 2023),
▪ MyTOWN Shopping Centre, Kuala Lumpur (2-3 September 2023),
▪ Paradigm Mall, Johor Bahru (9-10 September 2023) and
▪ Vivacity Mall, Kuching Sarawak (16-17 September 2023).

Guardian customers can also vote, from 18 September – 8 October 2023 on the microsite, for their favorite finalist to win at the Grand Finals. The votes received for each finalist will contribute towards 40% of the total scores at the Grand Finals.

More details of the search, and the full terms and conditions for participation are available at https://theface.guardian.com.my.

Thursday 31 August 2023

Baru Berusia 34 Tahun, Amin Aznizan Tekad Bawa Makanan Sarawak Mendunia

Kuala Lumpur, 31 Ogos - Amin Aznizan merupakan jejaka bujang yang berasal dari Miri, Sarawak merupakan pemilik kepada restoran makanan Sarawak yang diberi nama Kedey Kamek. Amin yang baru berusia 34 tahun juga menerajui empat syarikat besar yang berasaskan perkhidmatan makanan dan minuman iaitu SOCC Holdings Berhad, SOCC Offshore Sdn. Bhd., SOCC Catering Sdn. Bhd. dan AnakMiri Kitchen Sdn. Bhd.

Anak Miri, Amin bangga dengan asal usulnya.

Amin yang juga graduan daripada Grenoble Graduate School of Business di Perancis turut berkongsi bagaimana dia memulakan Kedey Kamek, "Saya anak Miri, jadi saya membesar dengan makanan Sarawak. Ketika saya belajar di luar negara, saya sering memasak masakkan Sarawak memandangkan itu saja pilihan yang ada."

"Waktu itu, saya turut menjamu kawan-kawan saya yang berbangsa asing untuk mencuba masakkan Sarawak. Saya menjamu mereka dengan ungkapan 'Ini lah makanan Sarawak'."

"Kawan saya ketika itu merasa takjub dengan keunikkan masakan Sarawak lebih-lebih lagi tidak ramai yang kenal apa itu Malaysia apa tah lagi Sarawak. Ketika itu saya terdetik untuk memperkenalkan makanan Sarawak kepada orang ramai."

Tambah Amin lagi, nenek dan mak ciknya juga antara yang memberi semangat untuk membuka kedai makanan Sarawak untuk diperkenalkan hingga ke peringkat dunia. Oleh itu lahirlah Kedey Kamek dengan makanan asli Sarawak daripada resepi turun-temurun ahli keluarganya sendiri.

Amin suka memasak sendiri.

Kedey Kamek ini sebenarnya dikendalikan oleh Amin di bawah AnakMiri Kitchen Sdn. Bhd. di mana terdapat tiga lagi label dan kedai lain di bawahnya. Label dan kedai tersebut ialah Nang Haus, GoGoreng & Seahorse Seafood. Minuman jenama Nang Haus memperkenalkan minuman asal dari Sarawak seperti minuman '3 layer tea' dalam tin yang boleh didapati di kedai runcit seperti 7-Eleven.

Untuk makluman, SOCC Holdings Berhad merupakan salah satu syarikat korporat bumiputera terbesar di Sarawak. Amin yang menerajui syarikat ini sebagai Pengarah Urusan Kumpulan sejak ogos 2022 membuktikan kelayakkannya dalam bidang perniagaan servis makanan dan minuman ini bukan setakat di bidang restoran sahaja tapi juga di tahap yang lebih tinggi.

SOCC Holdings Berhad di bawah SOCC Offshore Sdn. Bhd. merupakan syarikat pembekal servis makanan dan minuman kepada pelantar di laut yang dimiliki oleh syarikat minyak dan gas. Bermula dengan syarikat minyak dan gas tanah air, kini SOCC Offshore turut membekalkan perkhidmatan kepada syarikat minyak dan gas di luar negara seperti Singapura dan Arab Saudi.

Amin Azninzan selaku Pengarah Urusan Kimpulan SOCC Holdings.

Amin yang merupakan generasi ketiga mewarisi SOCC Holdings Berhad daripada datuk dan mak ciknya turut tidak terlepas daripada tohmahan orang ramai apabila kejayaannya dikotak-katik kerana latar belakang keluarganya yang kaya.

Amin menjawab, "Tuduhan latar belakang saya dari dulu sampai sekarang pun masih ada. Dulu saya pun 'koyak' apabila mendengarnya tapi kini saya sudah 'move on'. Saya mengaku keluarga saya berduit tapi itu tidak bermaksud apa yang saya ada sekarang dapat dengan mudah."

"Sebelum menerajui SOCC, saya memulakan perniagaan saya sendiri dengan restoran Kedey Kamek. Saya sendiri turun padang dengan memasak mengemas dan sebagainya. Lagi-lagi berhadapan dengan pandemik yang lepas, cabaran untuk mengekalkan kedai dapat beroperasi mencari pekerja dan pelanggan adalah tidak mudah. Saya sendiri buat kerja daripada pagi sampai ke malam agar kedai dapat 'survive'.”

"Daripada situ, perniagaan saya semakin berkembang dan pelbagai perniagaan lain turut saya ceburi. Hingga lah mak cik saya yang ketika itu peneraju SOCC Holdings Berhad sendiri menawarkan kepada saya untuk mengambil alih syarikat."

"Kalau ada banyak duit, tanpa ilmu dan usaha, seseorang itu pun tidak dapat ke mana. Apa lagi menguruskan syarikat yang sudah besar. Adalah lebih senang menubuhkan syarikat baharu berbanding menguruskan syarikat yang sudah bertapak lama dengan pengurusan yang jauh lebih senior.”

Amin mewakili SOCC Holdings Berhad dalam urusan perniagaan.

"Maka tohmahan orang lain itu adalah tidak benar jika saya mendapatkan segalanya dengan mudah hanya kerana keluarga saya yang kaya".

Harapannya agar Kedey Kamek terus dapat diterima ramai dan SOCC lebih berkembang. Amin dalam mengakhiri sesi temubual turut menyatakan hasratnya agar boleh membawa budaya Sarawak melalui masakkan Sarawak hinggalah kedunia.

Kedey Kamek yang bermaksud ‘kedai saya’ dalam basaha Malaysia menggunakan bahan yang diterbangkan daripada Sarawak kini mempunyai enam buah cawangan seluruh Malaysia iaitu dua di Sarawak dan lima di semenanjung. Anda boleh mendapatkan sajian asli Sarawak seperti Laksa Sarawak, Mi Kolok, Ayam Pansoh, Linut, Teh Tiga Lapis dan beberapa makanan dan minuman asal Sarawak.


Atas dari kiri: Laksa Sarawak Udang Galah, Linut Terubok Masin, Mi Jawa Kambing, Mi Kolok 
Bawah dari kiri: Nasi Ayam Pansoh, Satay Ayam, Mi Pok, Mi Kari Kerang

Jom makan di Kedey Kamek, ‘Belum Laksa, Belum Tahu!”

Kedey Kamek cawangan Sunway Putra Mall tingkat 1.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai SOCC Holdings Berhad dan Kedey Kamek boleh klik pautan di bawah.


SOCC Holdings Berhad: https://socc.com.my/


Friday 18 August 2023

Shuib Rasmi Duta Kopi SUPER™️ Klasik Baharu

Kuala Lumpur, 17 Ogos 2023 - SUPER™️, jenama yang terkenal dengan kopi, teh dan minuman bijirin berkualiti tinggi bercita rasa rakyat Malaysia, kini memperluaskan penawarannya dengan SUPER™️ Klasik iaitu kopi hitam tulen segera yang diperbuat daripada 100% biji kopi Robusta untuk menghasilkan kelazatan kopi yang pekat namun halus dan beraroma.

Pelancaran SUPER™️ Klasik Baharu

SUPER™️ Klasik merupakan produk tambahan terkini kepada rangkaian SUPER™️ yang sedia ada. Hal ini untuk memenuhi permintaan daripada peminat tegar kopi serta peminum teh dan bijirin berkualiti di pasaran.

Fiona Tan, Pengurus Besar Jacobs Douwe Egberts Malaysia, pemilik jenama Kopi SUPER™️ berkata, “Di Malaysia, biasanya peminum kopi akan menambah krimer ke kopi, sama ada dalam bentuk susu pekat atau susu sejat. Oleh itu, rakyat Malaysia sentiasa mencari kopi segera yang berperisa kuat dan beraroma supaya kepekatan kopi masih dapat terasa walaupun dengan penambahan krimer.”

Fiona Tan, Pengurus Besar Jacobs Douwe Egberts Malaysia

Pelancaran SUPER™️ Klasik baru-baru ini menggambarkan komitmen SUPER™️ untuk menaikkan semangat rakyat Malaysia dengan menyediakan minuman yang mudah dan menyegarkan tanpa kompromi terhadap rasa asli. “Kopi segera di Malaysia bukan sahaja digemari sebab fungsi kemudahannya. Dengan jadual harian yang sibuk, kita perlukan kopi yang kuat dan berperisa untuk membangkitkan semangat untuk mengharungi cabaran harian. Secawan kopi yang sempurna adalah apa yang diperlukan untuk menyemarakkan perbualan sambil mengekalkan kesegaran sepanjang hari.”

Terdahulu, SUPER™️ telah melantik Shuib sebagai duta rasmi jenama mereka. Shuib merupakan seorang individu yang bekerja keras dan berkongsi cabaran yang sama seperti setiap rakyat Malaysia. Shuib menguruskan tanggungjawab sebagai bapa kepada empat anak kecil sambil bekerja sebagai pengacara radio dan usahawan menjadikannya duta yang sesuai dengan imej SUPER™️.

Shuib, Duta Baharu

“Sejak hari pertama, kami tahu Shuib adalah duta yang sempurna untuk kami kerana beliau mencerminkan pengalaman seorang rakyat Malaysia biasa. Dalam masa baik dan mencabar, kita rakyat Malaysia sentiasa gigih, bekerja dengan sangat tekun, memberikan yang terbaik untuk memperbaiki kehidupan orang di sekeliling kita. Kami sangat bersemangat untuk berkolaborasi dengan Shuib kerana kami berkongsi nilai-nilai ini dan memiliki semangat bersama untuk secawan 'kopi padu' yang hebat untuk membantu kita melepasi aktiviti harian,” tambah Fiona.

Iklan SUPER™️ Kopi Klasik bersama Shuib juga sudah ditayangkan di beberapa saluran televisyen tempatan dan media sosial.

Sempena Hari Malaysia ini, SUPER™️ sangat teruja untuk mengumumkan peraduan ‘Semarakkan Hari Malaysia’ yang sudah bermula pada 16hb Ogos hingga 30hb September 2023. Peraduan ini menawarkan peluang kepada peserta untuk memenangi hadiah menarik seperti:
  • Modenas Dominar D250 x 2 pemenang
  • Sesi makan-makan eksklusif bersama duta SUPER™️iaitu Shuib x 50 pemenang
  • Baucar beli-belah RM100 x 210 pemenang
Hadiah Utama Motosikal Modenas Dominar D250

Untuk menyertai peraduan ini, pengguna hanya perlu membeli mana-mana satu produk SUPER™️ dan hantar resit pembelian ke sini https://tinyurl.com/2va5ttxv  (tertakluk pada terma dan syarat).

SUPER™️ Klasik yang terbaharu ini kini boleh didapati di peruncit utama di seluruh Malaysia.

Maklumat lanjut mengenai Kopi SUPER™️ dan barisan produk lain serta info dan promosi terkini boleh layari halaman Facebook rasmi di https://www.facebook.com/supermalaysia.