Menu Hot-Ah ini menggunakan adunan kuah berperisa pedas dan digandingkan dengan tauhu goreng yang ditaburi daun bawang, hidangan ini pasti akan membuat anda menyuarakan “Hot-Ah”! Menu ini tampil dengan tiga set berbeza untuk dinikmati keseorangan, berpasangan atau berkumpulan.
Wong Kah Yong, Ketua Pegawai Eksekutif TCRS Restaurants Sdn Bhd berkongsi bahawa dalam hampir setiap budaya, makanan yang berbeza mempunyai maksud simbolik yang berbeza. Sebagai contoh, dalam isi rumah kaum Cina, ayam sering dikaitkan dengan kemakmuran dan tuah, oleh itu, hidangan ayam biasa disediakan untuk jamuan makan besar Tahun Baru Cina.
“Selain daripada menyambut ketibaan tahun baharu dengan penuh kegembiraan, TCRS juga ingin mewujudkan ruang di mana anda boleh berinteraksi dengan rakan dan ahli keluarga yang jarang anda temui sambil menikmati setiap suapan hidangan kami. Kami bersedia untuk memenuhi keperluan berbeza setiap pelanggan kami dan dengan menu Ayam Hot-Ah, pelanggan kami pasti terpukau dengan kenikmatan hidangan pedas ini,” kata Kah Yong.
Air Power
Set Meal A berharga RM22.90 untuk seorang. |
Review ringkas set menu Ayam Hot-Ah: Saya beli Set Meal A yang berharga RM22.90. Set ni tiada air jadi kena top-up sikit je nak dapatkan air. Set ni ada ayam Hot-Ah dua ketul, sayur sawi saiz kecil, nasi dan sup.
Ayam Hot-Ah ni di goreng dulu lepas tu baru dia goreng sekali lagi dengan sambal. Masakkan ni macam ayam masak merah je tapi tak manis. Ayam masak merah ada manis sikit, pedas sikit. Berbeza dengan ni, ni tak manis lepas tu pedas terasa tapi tak bagi kebas sesuai untuk orang tak berapa tahan pedas. Memang pekat dengan bawang kisar. Ha tu lah rasanya.
“Rakyat Malaysia sentiasa teruja menantikan musim perayaan dan bersama-sama meraikan dengan yang tersayang. Sebagaimana frasa Yam Seng sering digunakan oleh pelbagai kaum untuk memeriahkan lagi majlis, kami mendatangkan sesuatu yang berbeza dengan frasa “Hot-Ah” yang berteraskan nilai yang sama, iaitu nilai kepelbagaian. Di samping itu, kami ingin menunjukkan cara yang berbeza untuk meraikan tahun baru ini dengan menghasilkan cabaran jeritan “Hot-Ah” di mana para peminat boleh mencabar satu sama lain untuk menyuarakan “Hot-Ah” yang terpanjang mengikut kreativiti masing-masing,” tambah Kah Yong.
Oleh itu TCRS mengadakan cabaran di media sosial untuk meningkatkan keriangan perayaan tahun baru cina ini bersempena pelancaran menu baharu ini. Cabaran tersebut ialah ‘Ayam Hot-Ah’ atau #HotAhChallenge, di mana peserta dijemput untuk menghantar video merekodkan jeritan “Hot-Ah” yang terpanjang dengan cara yang paling kreatif. Pemenang berpeluang memenangi baucar sedapZ TCRS tau!
2. Anda boleh menggunakan TikTok timer dan anda bebas menggunakan sebarang filter TikTok mengikut kreativiti video anda.
Pastikan anda memuatnaik video anda dengan setting public agar pihak penganjur boleh lihat hantaran anda ya. Tarikh tutup penyertaan ialah pada 5hb Februari.