Monday 19 December 2022

Borong Produk Fellera Beauty Boleh Menang RM7,000 dan Kereta?

KUALA LUMPUR: Saban tahun menganjurkan jualan harga murah, pengasas produk yang juga pemilik empayar perniagaan, Fellera Beauty Malaysia Sdn Bhd, Syarifah Khyra Muhsin teruja mengumumkan promosi terkini yang akan berlangsung 20 hingga 27 Disember ini.

Syarifah Khyra bersama produk kebanggaannya, Bellrossa Advances atau #jellyajaibviral

Pengusaha produk viral, suplemen berasaskan jeli, Bellrossa Advances atau #jellyajaibviral dan Jus Ajaib itu berkata harga ditawarkan hingga diskaun 15 peratus. Malah, tidak hanya tawaran harga runtuh tidak masuk akal, jualan hujung tahun itu turut menawarkan ganjaran wang ringgit tunai dan sebuah kereta.

“Cabutan bertuah kami anjurkan sempena jualan hujung tahun ini termasuklah menawarkan sebuah kereta jenis Perodua Bezza, wang tunai RM7,000 dan banyak lagi.

“Harga jualan hujung tahun ini memang tak masuk akal. Boleh borong barang keluaran syarikat saya. Dan siapa tahu hadiah cabutan bertuah ditawarkan bakal jadi milik anda.

“Ada juga item edisi istimewa termasuk ‘come back’ The Best Lipmatte dan Parfait Sponge Foundation. Tekan pautan Fellera IG Reels untuk lebih lanjut atau klik saja Fellera Skin Onpay atau pun Fellera Skin HQ,” katanya.

Dalam pada itu, Syarifah Khyra takjub dan teruja kerwna Bellrossa Advances atau #jellyajaibviral terus menjadi pilihan ramai wanita termasuk selebriti popular.


Malah tanpa berselindung, pemilik nama penuh, Syarifah Nur Fakhirah Syed Muhsin, 30, berkata, setiap kali meneliti testimoni pengguna terhadap keberkesanan produknya, dia pasti mengalirkan air mata. Tambah Syarifah Khyra, senario positif itu terus membakar semangatnya untuk terus memperkasa golongan wanita dalam kehidupan seharian asbab memakan jeli fenomena dipasarkan.

“Ada yang hampir bercerai sebab tak dikurniakan anak. Ada yang dihina berbakul-bakul dengan mentua kerana tak mampu memberikan cucu. Tak kurang yang diherdik dan dipandang sinis kerana belum ada anak hingga suami minta mencari jalan.

“Malah ada digelar dengan panggilan jahat iaitu mandul kerana tak mampu melahirkan anak. Namun asbab jeli saya dan izin Tuhan, derita itu bertukar bahagia.

“Ada testimoni yang sudah lapan tahun berkahwin, namun dengan izin menjadi pengguna jeli ini, pasangan itu dikurniakan cahaya mata. Semuanya paparan realiti hidup yang pahit dilihat, namun setiap usaha itu pasti ada hasil indah,” katanya.




Ibu kepada tiga cahaya mata ini bersyukur kerana produk jelinya yang terkenal dengan tagline sekali sedut, tak cari lain itu mampu menyuntik senyum ramai wanita dari anak dara hingga ke usia emas.

“Lebih beruntung produk jeli ini juga menjadi kepercayaan ramai selebriti popular tanah air. Termasuklah Neelofa, Rozita Che Wan, Elfira Loy dan Syatilla Melvin.

“Malah kebanyakan daripada artis itu digunakan khidmat mereka mempromosikan tanpa terlalu ‘hardsell’. Ternyata selebriti ini sendiri mengakui khasiat jeli berkenaan seperti wanita lain.

“Pendek kata, ramai wanita diberi kesempatan indah untuk hamil, suami makin sayang, dalaman diri makin cantik asbab menggunakan produk jeli ini,” katanya.

Dalam pada itu, Syarifah Khyra sendiri takjub melihat kebahagiaan Neelofa bersama suaminya, Haris Ismail saat dikurniakan Muhammad Bilal. “Saya mahu ramai lagi golongan wanita mengecapi nikmat hidup sama seperti Neelofa dengan kehadiran cahaya mata. Insya-Allah. Kita jangan putus harap dan usaha ya!.

Bellrossa Advances atau #jellyajaibviral terus menjadi pilihan selebriti dan ramai


“Semoga produk jeli ini dalam bentuk stik berasaskan vitamin, ekstrak buah dan 30 peratus campuran jamu ini terus menjadi pelengkap kaum Hawa.

Produk Bellarossa.

“Ia dapat menyelesaikan masalah utama golongan wanita termasuk haid, senggugut, cyst, fibroid, hubungan kelamin selain komplikasi kulit. Jeli ini juga tinggi kandungan antioksida untuk ketahanan diri daripada serangan virus,” katanya.

Antara testimoni yang menggunakan produk #jellyajaibviral:



Jangan lupa dapatkan produk daripada Fellera Beauty dengan jimat ketika jualan hujung tahun 20hb sampai 27hb Disember ini. Iklan promosi boleh klik di pautan ini Fellera Skin HQ.



Konsert Agungnya Cinta, Konsert Islamik Menampilkan Ustaz Don Daniyal, Raihan, Naim Daniel dan Ramai Selebriti.

Kuala Lumpur, 19hb Disember - Konsert Agungya Cinta kini diubah menjadi konsert sepenuhnya tanpa makan malam serta lebih mampu milik kepada orang ramai. Sebelum ini Konsert Agungya Cinta bakal dilaksanakan dengan makan malam santai dengan persembahan pelbagai daripada penyanyi, pensyair, pendakwah dan pelakon namun atas permintaan ramai, konsert ini diubah.

Poster rasmi konsert Agungya Cinta.

Walaupun diubah, objektif dan barisan artis termasuk aturcara persembahan masih dikekalkan seperti ternyata dalam artikel lepas iaitu Konsert & Makan Malam Agungnya Cinta. Artis yang akan membuat persembahan pelbagai ialah Ustaz Don Daniyal yang juga pengacara majlis, Imam Muda Megat Mohd Zaid,  Raihan, UNIC, Mirwana, Naim Danial, Man Raja Lawakdan  Galuh Cendra Kirana.

Tempat duduk konsert akan dibahagikan mengikut 5 zon warna iaitu biru, ungu, merah, hijau dan kuning. Berikut merupakan harga bagi setiap zon:

Biru - RM88
Ungu - RM138
Merah - RM188
Hijau - RM288
Kuning - RM388

Kedudukan dan harga tiket.

Konsert Agungnya Cinta tetap akan dilangsungkan di Grand Ballroom, Sime Darby Convention Centre, Kuala Lumpur pada 30hb Disember 2022. Konsert akan berlangsung pada pukul 8 malam dan pendaftaran dibuka seawal 6 petang. Surau ada disediakan untuk memudahkan pengunjung untuk menunaikan solat.

Oleh kerana makan malam tiada, makanan tetap akan dijual di dalam premis Sime Darby Convention Centre. Dukacita juga dimaklumkan bahawa kanak-kanak berusia 6 tahun ke bawah tidak lagi dibenarkan mengikut konsert ini atas dasar keselamatan dan keselesaan pengunjung.

Untuk membuat pembelian tiket dan maklumat lanjut boleh layari pautan ini Konsert Penuh Agungnya Cinta 20hb Disember . Saksikan sedikit penyampaian kisah Nabi oleh Ustaz Don mengenai cinta pertama Nabi Muhammad:
@zandra.zane Nak Ustaz Don Daniyal story lagi kena datang Konsert Amal Agungnya Cinta okay! Nanti up artikel di Thirteen Persona Blog.🥰 #konsertagungnyacinta #dondaniyal ♬ original sound - zandra.zane

Jom sama-sama memeriahkan konsert Islamik ini sambil berhibur tanpa lagha dan beramal.



Tuesday 13 December 2022

Penyanyi Rap dan Hip Hop Singapura YHB Sleepsalot Luah Rindu Kepada Kuala Lumpur Melalui Lagu ‘Tukar Currency’

KUALA LUMPUR, 13 Disember 2022 - Bintang rap dan hip hop Singapura berusia 21 tahun, YHB Sleepsalot telah mengeluarkan single baharu berjudul Tukar Currency yang kini sudah berada di semua platform digital menerusi Universal Music sejak 4hb November lepas. Tukar Currency adalah lagu pertamanya untuk tahun ini selepas menutup tahun 2021 dengan karya romantiknya Jatuh Boi.

YHB Sleepsalot ketika perhipunan media di DefJam Recordings.

Sejak sempadan negara dibuka selepas pandemic melanda, warga Singapura berpeluang untuk mengubat kerinduan menjejak tanah Malaysia dan sebaliknya. Ini turut dirasakan YHB Sleepsalot yang terus ke Kuala Lumpur (KL) pada Mac untuk bertemu semula dengan sahabat serta rakan artis dalam industri muzik hip hop dan rap.

Dalam persiapannya menuju ke sini, tercetus sebuah perasaan yang menurutnya kembali segar dalam diri, lantas ideanya terhasil daripada gambaran betapa terujanya dia dapat melangkau keluar dari Singapura. "Sewaktu pergi menukar wang, ia serta-merta mengembalikan semula kenangan itu, "katanya teringat masa itu. "Rasanya agak pelik dan pada masa sama mengingatkan saya betapa pentingnya melawat KL. Ada saja berlaku pertukaran budaya dan idea. la benar-benar buatkan saya terinspirasi."

Semua idea rasa itu diluahkan dalam lagu Tukar Currency yang diterjemah ke bahasa Melayu daripada istilah inggeris, Currency Exchange. Lagu ini juga dibuat dengan kerjasama daripada SonaOne dan angggota FORCEPARKBOIS iaitu Nakalness serta menggunakan rentak 'breezy trap' Yang dicipta RIDEM.

Sejak mula berkarya dalam muzik, YHB ambil berat terhadap populariti dirainya dari luar Singapura meskipun agak asing buatnya kerana ketika itu baru pertama kali menulis lirik. Dia memiliki peminat dari Malaysia yang serta-merta menyukai corak hip hop tersendirinya selepas mendengar lagunya di platform penstriman dan media sosial.

YHB ketika sesi temu ramah.

YHB Sleepsalot menambah, “Saya tidak mengehadkan diri saya pada sejenis genre sahaja. Saya juga akan menerokai lebih banyak genre seperti R&B. Malah saya juga sangat meminati Sheila Majid dan lagu-lagu beliau!”.

Dia yang mula menulis lagu seawal umur 13 tahun dan melancarkan muzik sendiri pada 16 tahun menggunakan rentak yang ditemuinya menerusi YouTube selain mempelajari sendiri produksi penghasilan lagu turut berkata, "la memberi saya peluang untuk mendewasa dan berkembang sebagai individu dan juga artis,"

Muzik video (MV) Tukar Currency turut member kelegaan buatnya kerana dapat menjalani penggambaran sendiri di kota ini. MV terdahulunya menerusi Jatuh Boi menampilkan pemandangan KL yang dirakam kru tempatan sebelum diberikan kepada mereka di Singapura. Sekembalinya ke Singapura, dia sangat bersemangat untuk menguasai industri rap semula dan pelancaran Tukar Currency melambangkan ikatan istimewa antara dua negara ini. "Negara kita sudah ibarat bersaudara, baik rakyatnya, makanan, dan budaya," katanya.

"Begitu indah melihat persamaan mahupun perbezaan yang kita ada! Sekarang saya cuma ingin terus hasilkan lebih banyak muzik dan bekerjasama dengan pengkarya dari luar negara.” YHB Sleepsalot terus ingin melakukan lebih eksperimen dalam menghasilkan karya muzik dan arah tuju video dengan mengambil beberapa insipirasi daripada penyanyi rap antarabangsa tambahnya lagi.

Tukar Currency kini bole dinikmati di semua platform penstriman. Muzik videonya juga sudah boleh ditonton di YouTube.



Hebatnya YHB Sleepsalot, lagu ciptaannya iaitu Karabujan meraih perhatian ikon hip hop serantau iaitu SonaOne dan ALYPH. Dikuti lagu Terminal dan Blow Up yang memasuki senarai lagu dimainkan di Spotify's New Era: Asian Hip Hop. Bakat muda ini juga pernah menjadi artis pembuka tirai persembahan penyanyi rap terkenal serantau termasuk MK K-Clique, Kidd Santhe, dan Tuju K-Clique.

Ketika persembahannya baru-baru ini.
Sumber IG: @yhbsleepsalot

YHB Sleepsalot yang mula mencipta pengalaman membuat beberapa persembahan di beberapa lokasi di Malaysia kini turut mempersembahkan dua lagu iaitu Tukar Currency dan Jatuh Boi di Uni-Verse Fest Finale di Kolej Melati UiTM Shah Alam pada 16 Disember mendatang.

Friday 2 December 2022

Pelancaran Pembukaan Kedai Andalan (Flagship) Lewré Bespoke Pertama di Malaysia

KUALA LUMPUR, 1 DISEMBER - YBhg. Dato' Suriani Binti Dato' Ahmad, Ketua Setiausaha Kementerian Pembangunan Usahawan & Koperasi (KUSKOP) telah merasmikan pelancaran kedai andalan (flagship) pertama Lewré Bespoke - sebuah galeri seluas 3,600 kaki persegi yang disediakan untuk pengguna dengan kemudahan yang tinggi, mewah dan akan memberikan pengalaman membeli belah yang lain daripada yang lain.

Majlis pelancaran Lewré Bespoke Galleria.

Lewré yang telah lama ditubuhkan dan dikenali sebagai satu jenama yang berjaya, dengan produk yang dijual di kebanyakan pusat membeli-belah dan gedung serbaneka utama di seluruh Malaysia. Memandangkan Lewré menvasarkan pada pasaran besar-besaran, Lewré Bespoke pula merupakan nama di bawah Lewé yang member tumpuan khas kepada pasaran mewah, yang disasarkan untuk pengguna yang menghargai penyesuaian dan eksklusiviti; sejajar dengan slogan kedai utama mereka, 'It's very personal. Dilengkapi dengan pengimbas berteknologi tinggi dan teknologi Al, Lewré Bespoke Galleria mampu mendapatkan ukuran yang tepat untuk setiap pelanggan bagi menghasilkan sepasang kasut yang sempurna, buatan tangan untuk memenuhi setiap keinginan pelanggan.

Pelancaran kedai flagship in selari dengan ulang tahun ke-25 jenama itu. Jenama ini mempunyai matlamat yang menyasarkan untuk menubuhkan lebih 100 kedai di seluruh Asia menjelang tahun 2025, sebagai usaha untuk memulikan ekonomi negara dan bertindak sebagai pemangkin dalam mempromosikan sektor runcit Malaysia; yang merupakan komponen penting yang menyumbang kepada keluaran dalam negara kasar (KDNK) negara.

Lewré Bespoke di Jalan Maarof, Bangsar, Kuala Lumpur.

Menubuhkan 100 kedai di seluruh negara dan rantau ASEAN bukan sahaja akan mempamerkan kecemerlangan jenama Malaysia tetapi juga akan membantu dalam memacu industri fesyen Malaysia ke hadapan; dan mewujudkan permintaan untuk usahawan Malaysia di seluruh dunia.

Selain itu, pelan ini selaras dengan visi Lewré untuk menjadi syarikat pengeluaran kasut bertaraf dunia yang mampu bersaing di antara jenama kelas tinggi pada skala antarabangsa dan menyumbang kepada agenda Kementerian Pembangunan Usahawan & Koperasi (KUSKOP) dalam meniadikan Malaysia sebuah negara yang maju dalam bidang keusahawanan.

Dato Lewré Lew, Pengasas Lewré Bespoke berkongsi, "Kami membina Lewé Bespoke untuk mempamerkan bahagian runcit yang mewah. Kami mahu pelanggan kami datang ke Lewé Bespoke dan dapat pengalaman yang tiada tandingan di mana-mana sahaja di dunia.

Pelancaran kedai flagship in menandakan peristiwa penting yang aka terus memacu kami untuk menerajui industri fesyen Malaysia pada skala antarabangsa. Kami berharap rancangan kami untuk menubuhkan lebih banyak kedai di negara ini dan di seluruh rantau akan memainkan peranan penting dalam memupuk masyarakat Malaysia dengan minda keusahawanan dan member inspirasi kepada mereka untuk mempamerkan bakat, kemahiran, dan dedikasi yang ditawarkan ole usahawan Malaysia kepada dunia." 

Dato Lewré Lew, Pengasas Lewré Bespoke.

YBhg. Dato' Suriani Binti Dato' Ahmad, Ketua Setiausaha Kementerian Pembangunan Usahawan & Koperasi (KUSKOP) berkata, "Saya faham bahawasanya dengan pelancaran kedai flagship ini, Lewré berhasrat untuk memacu lagi industri dengan menubuhkan 100 kedai di seluruh Asia menjelang 2025, yang akan meneroka dari Malaysia ke Australia, China, India, dan sebagainya. Ini akan mewujudkan banyak peluang pekerjaan di dalam pelbagai disiplin untuk peminat fesyen menimba pengalaman dan pengetahuan dalam industri, di samping mendorong jenama tempatan lain untuk berusaha dan membawa Malaysia ke hadapan sebagai negara keusahawanan yang unggul." 

YBhg. Dato' Suriani Binti Dato' Ahmad, Ketua Setiausaha Kementerian Pembangunan Usahawan & Koperasi (KUSKOP).

Pada majlis yang sama, 
Lewré turut memperkenalkan teknologi terbaharu mereka iaitu Lewré-I atau Lewré Intelligent dan Siri Koleksi Garden of Eden terbaharu. Lewré-I merupakan teknologi berpaten untuk mengenal pasti jenis tapak kaki pengguna. Melalui teknologi ini, Lewré akan membuat lapik tapak kaki (insoles) yang dibuat mengikut acuan pengguna sepenuhnya. Maka pengguna akan rasa lebih selesa menggunakan Lewré Bespoke.

Teknologi Lewré-I.

Untuk Siri Koleksi Garden of Eden, terdapat lima jenis kasut yang ditampilkan. Bertepatan dengan jenama Lewré Bespoke, semua kasut ini dibuat khas dengan lebih anggun dan mewah melambangkan kewanitaan yang berkelas. 

Pelancaran  Siri Koleksi Garden of Eden

Lewré Bespoke mengutamakan peningkatan kemahiran industri fesyen secara keseluruhan, di samping menggalakkan usahawan Malaysia yang sedia ada dan aka datang untuk mencabar dir mereka dan menghasilkan karya yang akhirnya akan menjana permintaan yang luar biasa untuk jenama milik Malaysia di seluruh dunia.

Untuk maklumat lanjut, sila lawati laman web rasmi Lewré Bespoke di https://lewrebespoke.com/about-us/