Tuesday 17 July 2018

Mekap oleh Kak Ikin

Assalam semua,

Lepas berehat selama sebulan, bulan puasa lepas. Saya pun dah mula aktif sikit demi sikit dengan kerja yang ada. Sempat lah jugak pergi buat kerja selain modelling~

Fakta: Selain buat modelling, saya merupakan pelakon iklan, blogger, penulis cerita dan melakukan beberapa kerja yang bergelar pekerja bebas. Hahaha alkisahnya sebab bukan tak boleh bangun pagi, cumanya tak boleh terikat dengan sesuatu kerja terlalu lama. Tak kena dengan jiwa muda ni.Gituuuu..

Berbalik kepada tajuk, hari tu ada sesi mekap bersama Kak Ikin, Kak Ikin ni ialah cikgu mekap bertauliah yang mempunyai sijil SKM 2 dan 3. Maksudnya sini, Kak Ikin ni bukan tahu sejenis mekap je tapi berbagai-bagai jenis mekap dari 'Beauty ke Beast'!

Dan kenapa saya puji lebih Kak Ikin ni (LEL), sebab Kak Ikin antara salah seorang yang memberi ilmu tentang mekap kepada saya. Jenis mudah difahami dan banyak informasi Kak Ikin ni bagi. Baiklah, nanti saya puji lagi kat bawah-bawah ye sebab nak kongsi mekap pengantin mungil gebu gebas oleh Kak Ikin. Kanvas ialah saya~~

Jom lihat gambar:

(Gambar lebih cantik dilihat melalui laptop/desktop sebab dalam telefon, warna akan terganggu sebab biasalah bit warna dalam phone tak sebanyak laptop/dekstop. Nanti kecomelan saya akan terjejas. Hahaha)


Ini ialah swafoto, sudut berlainan. Nampak comel. 

Pandangan depan. 

Menggunakan DSLR. Cuba komen nampak comel tak? Hehe
Saya rasa gambar ni comel terlebih. LEL

Kena lah tutup mata sikit. Bagi nampak mekap bila tutup mata. Untuk
membolehkan peribahasa 'tidur pun cantik' itu menjadi realiti. Heh heh

Kalau anda nampak bakal suami buat perangai kat majlis
sanding, boleh lah pandang dengan wajah cenggini. Biar dia
rasa kemaharan tu senyap-senyap. Jangan bagi orang tau..

Mata saya ni bila mekap nampak bulat besar. Mata saya memang
bulat besar. Cuma bila tak mekap tak sebuntang ni. Sebab tu mekap kena
nampak naik~  Berseri seri wajah~

Sekarang boleh tahu kenapa saya gebu gebas? Mekap kadang-kadangnya. Tak mekap pun gebu jugak tapi tak gebas ye~~ Ini antara gambar yang boleh saya kongsikan. Banyak sangat nanti bosan pulak korang nak membacanya.

Sebelum menutup bicara ada iklan tak berbayar masuk:

Kelas mekap oleh Kak Ikin. Antara yang termurah sebab Kak Ikin ni mekap artis yang bertauliah dan
berpengalaman malah selalu buat kelas percuma untuk anak murid dia. Itu lah sebab kenapa saya puji
lebih. Sebab walaupun saya bukan murid dia, saya pun dapat datang kelas percuma tu tengok belajar sendiri
ilmu tambahan~

Sekian itu sahaja buat kali ni. Dengan pujian pujian. Heh heh. Jangan risau, ini tak berbayar mahupun tiada unsur ugutan. Blog ni boleh dipercayai ya!

Jumpa lagi di entri lain! Tata.

No comments:

Post a Comment