Tuesday 1 October 2024

CHILDREN’S DAY FESTIVAL 2024 DI ROYALE CHULAN SEREMBAN

1 Oktober 2024 – Hari Kanak-Kanak disambut pada bulan November setiap tahun. Seiring dengan itu, Hotel Royale Chulan Seremban akan menganjurkan acara menarik selama 2 hari pada 9 & 10 November (Sabtu dan Ahad). Pihak Hotel Royale Chulan Seremban akan menyediakan aktiviti dan pertandingan yang menyeronokkan untuk kanak-kanak dan juga ibu bapa penjaga pada hari tersebut iaitu Children’s Day Festival 2024.


Children’s Day Festival 2024


Acara tahunan yang dianjurkan Hotel Royale Chulan akan bermula dari hari Sabtu, 9 November dan berakhir pada hari Ahad, 10 November 2024. Acara ini bertujuan untuk memberi kanak-kanak aktiviti penuh keseronokan dan pertandingan yang mengasyikkan sepanjang dua hari ini.

Pada acara ini juga, jenama Bzu Bzu, yang terkenal dengan produk penjagaan rumah dan peribadi semulajadi akan mengagihkan 2,000 buah tangan kepada semua kanak-kanak yang hadir acara tersebut.

Pertandingan Children’s Day Festival 2024

Pelbagai pertandingan akan diadakan di Seri Negeri Ballroom 1 iaitu pertandingan mewarna, pertandingan tarian, pertandingan menyanyi, dan pertunjukan fesyen. 


Pemenang dalam setiap pertandingan ini berpeluang untuk memenangi hadiah menarik seperti:

Tempat Pertama
Hadiah bernilai RM400
Wang tunai sebanyak RM500 dari SSPN PTPN
Trofi
Sijil
4x Tiket Taman Tema Legoland Malaysia bernilai RM800

Tempat Kedua
Hadiah bernilai RM300
Wang tunai sebanyak RM400 
dari SSPN PTPN
Trofi
Sijil
2x Tiket Snowlim Wonderland Malaysia

Tempat Ketiga
Hadiah bernilai RM300
Wang tunai sebanyak RM300 
dari SSPN PTPN
Trofi
Sijil
2x Tiket Snowlim Wonderland Malaysi

Saguhati kepada semua peserta
Tanda pengahargaan
Sijil penyertaan

Yuran penyertaan akan dikenakan untuk pertandingan bermula daripada RM25 untuk setiap kanak-kanak. Yuran tersebut juga termasuk hidangan makanan peserta kanak-kanak.

Aktiviti Menarik, Bengkel dan Pertandingan - Lego Malaysia, Pusat Catur Negeri Sembilan, Restoren Han Pi Yuen, Royale Chulan Seremban dan Banyak Lagi!

Pertandingan Lego bersama Lego Malaysia

Brickmasters, yang terkenal dengan penganjuran pertandingan Lego utama di seluruh Malaysia akan mengadakan pertandingan Lego pertama di Negeri Sembilan di Seri Negeri Ballroom 2 menjangkakan lebih 500 peserta setiap hari.

Pendaftaran adalah RM5 bagi setiap peserta, dan pertandingan ini terbuka kepada semua kanak-kanak, remaja, ibu bapa dan penjaga. Peserta akan bersaing untuk berpeluang memenangi salah satu daripada 18 hadiah kotak Lego!

Sumber: KidsNews

Kejohanan Catur oleh Pusat Catur Negeri Sembilan

Pusat Catur Negeri Sembilan akan menganjurkan kejohanan catur selama dua hari di Ballroom 3 dan terbahagi kepada dua acara.

Sumber: Irish Chess Union

1. Acara pada 9 November terbuka kepada kanak-kanak hingga 12 tahun
2. Kejohanan pada 10 November mengalu-alukan peserta dari semua peringkat umur, termasuk orang dewasa.

Trofi akan diberikan kepada pemenang pada kedua-dua hari.

Bengkel Pastri dikelola Restoren Han Pi Yuen, Royale Chulan

Bagi bakers muda yang bercita-cita tinggi, kunjungi Han Pi Yuen Restaurant untuk bengkel membuat kek yang menarik yang diketuai oleh chef pastri kami.

Restoren Han Pi Yuen yang terletak di level
Mezzanine Hotel Royale Chulan, Seremban

Bengkel ini terbuka kepada kanak-kanak berumur 6 hingga 12 tahun, dengan harga RM49.90 setiap kanak-kanak dan termasuk peralatan baking, apron, topi chef, buku resipi, dan hidangan yang lazat serta berkhasiat yang disediakan khas oleh pasukan chef kami.

Aktiviti lain yang menarik boleh disertai

Sepanjang dua hari acara, keluarga boleh menikmati pelbagai aktiviti, termasuk istana inflatable oleh Kiddytopia, pertunjukan magic, pencarian harta karun, kemunculan badut dengan seni belon, seni pasir, lukisan wajah, seni henna, pameran replika haiwan oleh PERHILITAN, dan paparan menarik dari bomba Seremban yang memaparkan jentera bomba dan uniform mini untuk kanak-kanak, serta aktiviti melukis batik!

Juga ada cabutan bertuah setiap jam untuk orang ramai termasuk untuk orang dewasa. Maka ibu bapa, penjaga dan anak remaja juga boleh turut serta pada festival kali ini.

Pusat Sehenti – Pelbagai Produk dan perkhidmatan

Vendor daripada pelbagai sektor, termasuk pendidikan, hobi, dan institusi kewangan seperti PTPN, Tabung Haji, dan Prudential, serta kedai buku seperti Popular dan Sinaran juga turut membuka kiosk yang boleh dikunjungi oleh ibu bapa, penjaga dan kanak-kanak.

Menambah nilai kepada Festival ini, KPJ Seremban Specialist Hospital akan mempunyai pasukan profesional perubatan yang berdedikasi di lokasi, menawarkan perkhidmatan percuma untuk kanak-kanak, ibu bapa dan penjaga seperti:

Sumber: FB KPJ Seremban Specialist Hospital Official

* Saringan Kesihatan Percuma (Tekanan Darah, BMI, Glukosa)
* Analisis Lemak Badan oleh Pakar Pemakanan
* Penilaian Kebersihan Tangan yang Menyeronokkan bersama Pasukan Kawalan Jangkitan
* Saringan Pertuturan oleh Ahli Terapi Pertuturan dan Saringan Pendengaran oleh Ahli Audiologi.
* Kehadiran maskot rasmi KPJ, Dr. Kiki.

Kanak-kanak juga akan mendapat pemeriksaan tambahan secara percuma, termasuk pemeriksaan gigi oleh Dr. Smile Dental Seremban 2 dan saringan mata oleh Optimax Eye Specialist Seremban.

Jom kunjungi Festival Kanak-Kanak di Royale Chulan Seremban dan Daftar sekarang

Untuk mendaftar mana-mana pertandingan/pertandingan, bengkel dan kejohanan, ibu bapa dan penjaga boleh mendaftar anak mereka dengan mudah dengan mengimbas kod QR yang disediakan atau boleh tekan pautan ini untuk ke borang pendaftaran google form.

Adalah sangat digalakkan agar ibu bapa dan penjaga untuk mendaftar lebih awal kerana tempat adalah terhad serta pendaftaran secara ‘walk-in’ pada hari pendaftaran tidak diterima. Untuk melihat tatacara penuh program boleh lihat di pautan flipbook ini.

Untuk sebarang pertanyaan, sila hubungi Royale Chulan Seremban melalui WhatsApp di 016 920 9880 atau 06-766 6666, atau emel di enquiry.rcs@royalechulan.com.

Jom raikan kanak-kanak dengan beri pengalaman yang penuh bermakna kepada mereka di Royale Chulan Seremban November ini!

No comments:

Post a Comment