Monday, 3 February 2020

Kilafairy ingin berubah kepada yang lebih baik dan meninggalkan imej 'seksi'.

KUALA LUMPUR: Benar perkataan seksi itu cukup subjektif. Namun bagi artis dan usahawan terkenal, Kilafairy yang terus ampuh dengan empayar perniagaan makanan tambahan miliknya, KILAFIT juga mempunyai pandangan tersendiri terhadap istilah seksi.


Hakikatnya anak kepada artis penyanyi era 1980-an, Rohana Jalil itu bagaikan tak boleh dipisahkan dengan sisi seksi berkenaan.

Antara selebriti yang dikatakan mempunyai bentuk badan dan bibir seksi lagi menggiurkan, Kilafairy atau nama sebenar Syakila Nisha Jangir Khan ini sendiri pernah diberi jolokan Angelina Jolie Malaysia suatu ketika dahulu.

Namun jika ada yang menyedari atau perasan terutama di laman Instagram miliknya, Kilafairy sebenarnya sudah ‘berubah’. Lebih tepat perkongsian gambarnya juga tidak seperti kebiasaan.

Ya... Kilafairy tak seksi lagi dan itu antara komen popular yang mula menerpa di fikiran. Tak kurang juga yang mengandaikan perubahan imej itu disebabkan hatinya yang sedang berbunga mengenali jejaka bernama Sa’aid Umar Aiman dan kononnya sedang menuju ke fasa perkahwinan.

Ditanya akan perkara itu, empunya diri mempunyai penjelasannya.

“Pastinya perubahan itu seiring dengan kematangan diri. Ia seperti isyarat atau panggilan kepada diri sendiri. Dalam hidup ini kita sentiasa berusaha mahu jadi lebih baik dan memperbaiki diri.

“Step by step... insyaAllah. Berkat doa ibu bapa juga. Sempena tahun baharu, 2020 ini saya mahu mulakan sesuatu yang segar dan bersih.

“Saya cuba elak atau tak mahu lagi orang di luar sana nampak diri ini dengan terjemahan seperti ... oh badan dia cantik mahupun seksi!,” ungkap Kilafairy.

Penyanyi lagu Put The Word In ini lebih selesa kini mereka di luar sana melihatnya daripada sudut bakat dimiliki selain usaha untuk terus menjadi usahanita berjaya.

“Saya mahu memberi contoh yang baik kepada penyokong dan mereka yang menggunakan KILAFIT. InsyaAllah.

“Saya mahu jadi insan yang lebih baik. Sebenarnya sudah tujuh bulan saya cuba menjaga penampilan dan sebagainya. Lagipun saya bukan makin muda.

“Lebih mengujakan perkara ini tanpa diduga membuka mata sendiri dan pasukan KILAFIT mengenai visi dan misi perniagaan kami,” katanya optimis.

Jelas Kilafairy, perubahan imejnya itu juga seiring dan selaras dengan apa yang mahu diperjuangkan KILAFIT lagi lagi dengan perkembangan agen dan stokis jenama berkenaan yang semakin meningkat.

“Saya bukan saja sayang dan kasihan dengan haiwan. Namun turut bersimpati dengan orang dan persekitaran yang melanda dunia. Termasuk isu umat Islam Uighur di China yang ditindas dan krisis kebakaran hutan di Australia baru baru ini. Serta terbaru isu Coronavirus yang menggemparkan dunia.

“Jadi berbalik kepada situasi sendiri terutama apabila Mama (Rohana Jalil) berdepan kesan sampingan yang teruk daripada produk yang digunakan, saya yakin hal sama juga terjadi kepada orang lain hingga menjadi mangsa.

“Maka sebab itu juga saya bangkit memulakan perniagaan KILAFIT sejak setahun lebih yang lalu kerana mahu berikan solusi penurunan berat badan terbaik tanpa kesan sampingan. Alhamdulillah misi itu berjaya dicapai menerusi testimoni yang menggunakan produk saya secara konsisten. Pelanggan dan pengguna produk saya  boleh turun berat badan dengan selamat secara purata 8 kilogram dan lebih dalam tempoh sebulan ,” katanya.

Tambahnya lagi, soal menjaga penampilan, bentuk badan mahupun kecantikan bukan semata mata dilihat daripada luaran.

“Kita menjaga kesihatan atau mahu menurunkan berat badan sekalipun bukan kerana aspek luaran semata mata. Bab dalaman juga harus dititikberatkan. Saya sendiri apabila mendengar banyak cerita di sekeliling terutama mengenai hal sakit tenat dan berita kematian di usia muda atau meninggalkan anak yang masih kecil, hati ini terpalit rasa sedih yang amat.

“Malah menerusi pengamatan dan pembacaan, kes kematian kerana berat badan berlebihan juga antara yang cukup membimbangkan. Tiada jaminan dan kompromi dalam bab ini. Hal sebegini terus menggerakkan saya
dan pasukan kerja menetapkan misi baru KILAFIT untuk membantu orang di luar sana mencegah masalah kesihatan akibat berat badan berlebihan.

“Hingga menjurus kepada masalah kencing manis, kanser, serangan jantung, tekanan darah tinggi, period tidak teratur selain cabaran masa kehamilan,” katanya.

Bahkan, Kilafairy sendiri takut melihat mereka yang berdepan kesukaran dan kesusahan ketika bergelut dengan masalah kesihatan.

“Kesannya hingga perlu kerap ke hospital atau klinik untuk mendapat rawatan. Bil perubatan sekarang pun melambung tinggi hingga ada yang tak mampu membayarnya.

“Berbalik kepada KILAFIT, kami bukan mahu menjual ‘seksi’ atau perlu kurus semata mata, sebaliknya nak bantu mereka di luar sana yang ada masalah kesihatan dan mengharapkan masa depan yang lebih baik. InsyaAllah.



“Mencegah itu lebih baik daripada mengubati. Kurus atau seksi itu cukup subjektif dan mungkin dilihat penting untuk meningkatkan keyakinan diri bagi sesetengah daripada kita.

“Namun di KILAFIT tiada gunanya semua itu jika kesihatan dalaman tidak dijaga. Keseimbangan dalaman dan luaran itu paling penting.

“Itulah juga misi dan azam KILAFIT pada tahun ini serta mendatang. Ia juga seiring dengan imej saya kini. Tagline KILAFIT juga menekankan peri penting Versi Terbaikmu.

“Bukan sahaja daripada sudut kesihatan, tapi bantuan khalayak ramai menerusi sudut taraf kehidupan melalui platform usahawan Agen & Stokis KILAFIT ,” katanya.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Saturday, 25 January 2020

RM 14.60 je satu set Fortune Burger Cheese atau Blackpepper Marrybrown!

Selamat Menyambut Tahun Baru Cina!

Sekali lagi Marrybrown tampil untuk Kongsi Fortune dengan set menu promosi terhad pada waktu perayaan ini iaitu Fortune Burger. Didatangkan dengan dua set pilihan iaitu Set Cheese dan Set Blackpepper.

Anda dapat burger, golden fortune fries dan minuman oren Minute Maid saiz biasa dengan harga RM 14.60 sahaja.


Kedua-dua burger ini ialah burger ayam empuk bahagian peha yang digoreng rangup di luar lembut di dalam. Saiz juga adalah sangat berbaloi dan tidak kecil.

 
Poster rasmi

Black Pepper

Inti burger ini ialah ayam yang diletakkan sos black pepper, cendawan butang, bawang besar dan mayonnaise. Ini merupakan ‘personal favorite’ saya sebab ada sedikit rasa pedas-pedas dan tidak manis pun. 



Cheese

Bagi inti burger cheese pula dilengkapi dengan ayam yang diletakkan sos keju dan daun salad rangup. Ini juga tidak kurang hebat dari segi rasa. Cukup rasa, tidak masin, tidak manis bahkan tidak memuakkan pun!

Rasanya sangat-sangat seimbang.



Promosi Fortune Burgers Marrybrown ini boleh didapati di seluruh cawangan di Malaysia. Promosi menu terhad ini telah pun berlangsung sehingga 25hb Februari atau bila-bila masa mengikut stok Marrybrown.

Harga RM 14.60 ialah harga untuk set bersaiz biasa tidak termasuk cukai ekstra dibeberapa tempat lain.

Maklumat lebih lanjut boleh layari:

Laman rasmi: https://marrybrown.com/
Laman Facebook: https://www.facebook.com/MarrybrownMalaysia/
Laman Instagram: https://www.instagram.com/marrybrownmy/

Sunday, 12 January 2020

SHREYA GHOSHAL LIVE IN CONCERT MALAYSIA 2020


7 January 2020, Kuala Lumpur – Standard Chartered Malaysia proudly presents “SHREYA GHOSHAL LIVE IN CONCERT MALAYSIA 2020” organised by Hitman Solutions, where famous Indian playback singer Shreya Ghoshal will be making her debut performance in Malaysia with a full live band at Plenary Hall, Kuala Lumpur Convention Centre on 23 February 2020.  



Ghoshal has recorded songs for soundtracks and albums in various Indian languages and has established herself as a leading playback singer of Indian cinema. Throughout her career, she has been nominated a total of 494 times and won 150 awards, including four National Film Awards, four Kerala State Film Awards, two Tamil Nadu State Film Awards, seven Filmfare Awards – including six for Best Female Playback Singer – and ten Filmfare Awards South.

I am super excited to perform in Malaysia for the first time and would like to thank our sponsor Standard Chartered Malaysia. 

I think this is a wonderful recognition from a global bank as it shows how much impact the Bollywood entertainment industry has made on the international stage and just how far it has come. 

I am looking forward to meet all my fans in Malaysia,” - Ghoshal on her upcoming debut performance in the country.

The concert will be featuring some of hit tracks such as Chikni Chameli (from the movie Agneepath), Dola Re Dola (from Devdas), Deewani Mastani (from Bajirao Mastani), Teri Meri (from Bodyguard) and will be estimated about 15-20 songs performances.

The LIVE will be perform solo by Shreya Goshal with her band. In which it's spectacle and amazing in the same time.

Hitman Solutions is no stranger to concerts for the niche market in Malaysia, having organised and hosted numerous Bollywood artistes for the past 15 years. Recently, it organised the highly-successful “heavyweight Bhangra” concert Diljit Dosanjh Live at KL Live with a full house.

Tickets prices for Shreya Ghoshal Live in Malaysia:

RM150 (Bronze)
RM250 (Silver)
RM450 (Gold)
RM600 (Platinum)
RM1,000 (Diamond) 
RM1,500 (VIP). 

For reservation, you may call +601 2501 5783 / +601 2380 5783.

Concert ticket sales already can be purchased via www.myticket.asia.

In conjunction with the concert, Standard Chartered Malaysia will be giving out complimentary tickets to eligible new and existing Priority and Premium Banking clients. To find out more, visit www.sc.com/my or call the Priority Banking hotline number at 1 300 88 9999.

Shreya Ghoshal Live in Concert Malaysia Official Partners
Presented by: Standard Chartered Malaysia
Official Hotel Partner: EQ Kuala Lumpur

P/s: Update for tickets availability, most seats are left now are under Platinum Tickets. It will be expected to have 2000 audiences to join the magical night with Shreya Goshal.

Saturday, 21 December 2019

HSA Trading - Pasaraya Tempatan, Produk Makanan, Latihan Keusahawan dan Pusat Tahfiz

Jika ingin menguatkan ekonomi sesebuah negara, adalah digalakkan untuk menyokong jenama tempatan. Sokongan itu datang daripada pembelian, hebahan dan penggunaan daripada peniaga tempatan sendiri.

Bersama produk keluaran HSA Trading.

Oleh itu saya nak perkenalkan seorang usahawan bumiputra muslim serba boleh tempatan sendiri iaitu Datuk Muhamad Riduwan sebagai pengasas dan pemilik HSA Trading Capital Bhd. (HSA Trading). HSA Trading ini merupakan syarikat induk yang memiliki beberapa perniagaan dan servis yang berlainan. Bahkan boleh dikira sebagai pusat A-Z keusahawanan.

Datuk Muhamad Riduwan bersama produk daripada HSA Trading.

Di bawah HSA Trading ini terdapatnya beberapa komponen utama yang berperanan besar iaitu Pasaraya Tempatan, Produk Makanan, Latihan Keusahawanan dan Pusat Tahfiz.

Pasaraya Tempatan - HSA Cheaper Mart

HSA Cheaper Mart ini merupakan penjenamaan semula Sherwanis Halal Mart yang telah pun dibuka sebanyak 10 cawangan di selatan tanah air. Dengan penjenamaan semula ini, HSA Cheaper Mart baharu yang dalam proses pembukaan terletak di Ukay perdana, Ampang akan beroperasi pada bulan hadapan pada 5hb Januari 2020.

Pembukaan premis ini pula telah menelan kos beranggaran RM 80,000!

Sumber Suara Merdeka

HSA Cheaper Mart sebagai pasaraya mini tempatan akan memasarkan barangan tempatan yang memperkasakan ekonomi orang tempatan sendiri secara langsung dan tidak langsung. Sebanyak 10,000 jenis produk jualan dan berfokus kepada 60% produk bumiputra tempatan yang dijual di pasaraya ini.

Barangan yang dipasarkan termasuklah barang basah seperti ayam, ikan dan sayur-sayuran selain daripada barang kering seperti sos, kicap dan rempah ratus.

Manakala untuk jangka masa panjang pula, Datuk Muhamad Riduwan telah meluahkan niat ingin membuka sebanyak 200 lagi cawangan HSA Cheaper Mart di seluruh negara secara berperingkat.

Selain daripada pasaraya mini HSA Cheaper Mart ini, HSA Trading sebenarnya turut mempunyai pasaran rangkaian sebanyak 7000 kedai runcit. Kedai-kedai runcit ini memasarkan produk HSA Trading sendiri iaitu Sherwanis Food dan peniaga yang bernaung di bawah Sherwanis Academy (Latihan Keusahawan).

Ehsan gambar daripada fotografer rasmi.


Jika ada perniaga yang berminat untuk memasarkan produk mereka juga sangat dialu-alukan dan boleh lah hubungi nombor tertera di bawah bahagian maklumat.

Produk Makanan - Sherwanis Foods

Salah satu komponen utama untuk HSA Trading ialah Sherwanis Foods. Sherwanis Foods terkenal dengan produk rempah ratus berpaket. Bukan sahaja berkualiti dan sedap (Saya dah cuba rasa sendiri), bahkan harga jualan yang berbaloi dalam RM 5 sepaket saiz sederhana adalah sangat mampu milik.

Di bawah jenama Sherwanis Foods, terdapat lebih 100 jenis produk yang dipasarkan sejak tahun 2007 lagi. Bahan yang digunakan dan kualiti adalah dijamin terbaik untuk kepuasan hati pelanggan. Bak kata pengasasnya, "Kualiti yang baik adalah untuk memastikan kesetian pelanggannya".

Antara produk jualan Sherwanis Food beserta masakan yang menggunakan
produk tersebut.

Ini adalah 'top seller' bagi produk Sherwanis Food iaitu rempah kurma.
Rasanya cukup pekat dan cukup rasa.


Latihan Keusahawan - Sherwanis Academy



Selain daripada penjualan produk, Datuk Muhamad Riduwan merasakan bahawa lagi ramai usahawan dan bakal usahawan bumiputra yang mempunyai ilmu perniagaan baik, maka lagi kukuhlah ekonomi bersama.

Oleh itu, beliau turut berkongsi kejayaan serta ilmu yang beliau gunakan sendiri untuk mendidik individu yang berminat untuk belajar bagaimana cara beliau membuat perniagaan sehingga mampu membina empayar jutaan ringgit.

Program ini terbuka kepada individu tidak kira peringkat umur serta tahap mana keusahawanan mereka. Jika anda belum ada produk atau tidak ada produk atau ingin menambah ilmu adalah dialu-alukan. Bahkan di bawah program ini, individu yang mengikuti Sherwanis Academy boleh bernaung dibawah HSA Trading sebagai peniaga.

Keistimewaan program ini, anda boleh belajar ilmu pernigaan dan akan dibimbing dari awal pembinaan jenama, pembungkusan hinggalah ke pelan pemasaran. Malahan anda juga akan diajar untuk menjual secara lisan. Bukan setakat teori ya!

Bagi yang sudah ada perniagaan tapi ingin menambahbaik lagi perniagaan seperti pembungkusan penjenamaan atau untuk pemprosesan secara besar-besaran juga boleh dibantu oleh Sherwanis Academy. Senang cerita apa-apa yang berkaitan dengan perniagaan akan dibantu di sini.

Ini bukti pembabitan praktikal dalam dunia perniagaan sebenar. Barulah ilmu itu boleh dipakai dengan sebetulnya. Katanya lagi adalah penting untuk seorang bumiputra Islam itu kaya untuk membantu yang memerlukan. Lagipun beliau berpegang kepada prinsip, "Kita kena kaya bukan nak senang tapi kita kena kaya untuk kestabilan hidup".

Pusat Tahfiz - Akademi Huffaz International Assyakirin


Tidak sahaja berfokuskan kepada duniawi, Datuk Muhamad Riduwan telah membeli banglo 3 tingkat di Taman Melati, Kuala Lumpur yang bernilai RM 2.8 juta untuk dijadikan sebagai Pusat Tahfiz. Pusat Tahfiz ini diberi nama Akademi Huffaz International Islamic Assyakirin atau Akademi Huffaz International Assyakirin.

Akademi ini juga membuka pusat pembelajaran agam percuma kepada orang ramai. Manakala untuk pelajar tahfiz yang berminat juga sudah dibuka pendaftaran bagi tahun 2020. Jika mereka cemerlang dalam ujian yang diadakan, mereka boleh mendapat biasiswa penuh daripada Pusat Tahfiz.

Sebarang maklumat lanjut rujuk dibahagian bawah ya.

Projek Lain Mendatang

Sebagai info tambahan, terdapat beberapa projek lain yang mendatang dan tengah diusahakan oleh HSA Trading bagi memudahkan orang awam untuk berurusan dengan mereka.



1. Rumah Mampu Milik Bumiputra di bawah HSA Property

Di bawah HSA Property yang juga bakal dilancarkan pada awal bulan januari tahun depan, beliau ingin menyediakan tempat tinggal yang boleh dimiliki oleh orang yang berpendapatan rendah dan sederhana.

Ini kena tunggu pelancaran untuk maklumat lanjut ya. Kita tunggu sama-sama.

2. Pembangunan aplikasi dan sistem jualan atas talian e-commerce

Seiring dengan teknologi kini, tidak ketinggalan juga HSA Trading tengah dalam perbincangan teliti untuk mewujudkan platform belian atas talian yang memudahkan para pelanggan. Bahkan apps HSA Trading juga dalam rangkaan perbincangan perniagaan gaya baru ini.

Barulah mudah bagi orang jauh nak beli produk daripada HSA Cheaper Mart nanti sambil-sambil mengetahui promosi apa yang berlangsung~

3. Pembentukkan laman sesawang rasmi

Buat masa sekarang, kesemua komponen di bawah HSA Trading termasuk syarikat induk hanya berfungsi secara rasmi di Facebook rasmi yang saya kongsikan di bahagian maklumat lanjut di bawah. Laman sesawang rasmi juga akan dijangka siap pada tahun hadapan 2020.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sebelum menutup entri, saya kongsikan sedikit ucapan buat orang ramai di luar sana termasuk anak muda yang ingin menimba pengalaman bersama HSA Trading oleh Datuk Muhamad Riduwan.


Buat pengetahuan semua, Datuk Muhamad Riduwan adalah seorang usahawan yang rajin turun ke padang sendiri untuk menyelia kesemua komponen di bawah syarikat induk beliau. Hal ini adalah untuk memastikan kesemua komponen berjalan dengan lancar tanpa kompromi. 

Beliau juga tidak segan untuk turun padang sendiri menjual produk jualan di bawah HSA Trading secara bersemuka dengan orang awam. Patutlah Datuk pun pernah menjadi berlakon tambahan sebagai gangster ya di drama Maria Terindah! Ini baru versatil!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sebarang maklumat lanjut, pertanyaan atau berminat dengan mana-mana servis dan barang di atas boleh lah rujuk perkara di bawah.

Maklumat lanjut:

HSA Trading Capital Bhd

Laman Facebook Rasmi: www.facebook.com/HSA-Trading
No telefon: 019 400 8966 / 013 927 2499 (Pentadbiran)

Sherwanis Academy

Laman Facebook Rasmi: www.facebook.com/Sherwanis-academy

Sherwanis Food

Laman Facebook Rasmi: www.facebook.com/sherwanisfood
Instagram: www.instagram.com/sherwanisfoods/
Facebook Sherwanis Halal Mart: www.facebook.com/Sherwanis Halal Mart (Yang bakal dijenamakan sebagai HSA Cheaper Mart)

Akademi Huffaz International Assyakirin

Laman Facebook Rasmi: www.facebook.com/Akademi-huffaz

HSA Property (bakal dilancarkan)

Facebook rasmi: www.facebook.com/HSA-Trading-property

Alamat urusniaga (HSA Trading Capital Bhd, Sherwanis Academy dan Pusat Tahfiz) : 46, Jalan G 2, Taman Melati, 53100, Kuala Lumpur, Malaysia.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dengan itu, diharapkan artikel ini boleh membantu anda di luar sana. Moga rezeki anda dipermudahkan dan niat yang baik dimakbulkan. Marilah kita sama-sama memperkasakan ekonomi tempatan kita dengan membeli barangan tempatan.

Saja nak letak gambar Kak Faz. Hehe.

Sehingga berjumpa lagi di lain entri!