Monday 28 March 2016

THE MISSING HIJABI MODEL CASTING 17.0 - Bahasa Melayu

 Salam semua :)

Memang nama entri kali ni omputih tapi entri dalam bahasa Melayu ya. Jadinya hari ni saya nak kongsi pasal The Missing Hijabi Model Casting 17.0 yang dianjurkan oleh majalah Hijabista, Dara.com dan Nur dengan kerjasa Guardian Malaysia.

Anda boleh singgah ke pautan asal iaitu http://www.hijabista.com.my/trending/the-missing-hijabi-model-casting-17-0-for-the-hijabis-who-want-to-be-a-model-1.492296

Kawan saya masa photoshoot hari tu dok rajin lah kongsi benda macam ni, jadi saya pun cubalah jugak. Akhirnya pada tarikh 26 March hari tu saya bertandang lah ke IOI City Mall Putrajaya sebab tu yang paling dekat berbanding nak pergi "Casting" kat Johor ataupun Pulau Pinang akan datang kan. Saya pergi sorang masa tu jadi tak ada yang nak ambik kan gambar "full body" untuk kongsi kat sini. (T^T)

Ig @hijabistamag

Ni saya ya no.95. Hehehehehehehehehehehe..
saya baru datang dari Bangsar terus zassss ke IOI! Bagi besar sikit gambar!
:P

Betapa baiknya @hijabistamag ni rajin "repost"
semua orang yang "mentioned" dorang kat Instagram!
Ni "repost" dari instagram saya ler.
Mula-mula tu datang berhajat lah jugak nak dapat satu tudung percuma. Tup tup datang dorang bagi dua. Macam tak percaya pun ada. Hehe siap tanya lagi kakak atau adik yang kat kaunter pendaftaran tu, tudung mana yang cantik. Heh heh heh.. Akhirnya pilih yang berkotak sebab nampak "glamorous" gitu.


Tadadadada.. Majalah RM 20 combo dapat TIGA. Percuma 2 TUDUNG! Berbaloi!
Tudung pertama dari Sincerely By Us X Hijabista. Kedua dari Sofia Ellen.

Tempat dia pulak macam ni:

Guardian tu setepek besar kat tengah-tengah IOI tu ha..
Ramai sangat yang datang masa tu.

Kemeriahan hari "casting" . Saya rakam tempat yang lama tu maksudnya
tu lah tempat The Missing Hijabi Model Casting ya.

Macam ni la rupa tempat casting. <3 Depan tu daftar.
Lepas tu sebelah tempat isi borang (Tak nampak pulak kan).
Boleh tahan lah jugak kan meriahnya? Kalau rasa tak sempat beli awal pun tak apa. Boleh je beli terus barang kat Guardian dan Majalah Combo tempat yang sama. Lagipun Guardian ada buat "SALE" macam "WOW". Murah sangat! Kebetulan tak tau nak beli apa, kebetulan tu Sensodyne jual murah. Hehehehe.. masa tu lah beli Sensodyne! [IKLAN KEJAP]

Balik rumah tu saya pun lega dapat jugak pergi benda macam ni ambik pengalaman masa muda. Heh heh heh. Insha Allah kalau ada rezeki dapat lah jugak, kalau tak pun dah dapat Tudung Free tu memang redha~ Alhamdulillah.. rezeki lah jugak kan!

Sebelum habis, saya kongsi pasal satu artikel yang dikongsi di majalah dara edisi mac:

Kelas Model Muslimah! Tengok punya tengok macam kenal je orang kat dalam tu.. rupanya saya nampak Kak Ida, Kak Reen, Kak laila dan Kak Zue! Uiseh.. saya pun terus kongsi kat "whatsapp group" pasal benda ni. Hehehe.. ni lah antara kakak-kakak yang ada masa "photoshoot" hari tu! Ingat lagi tak entri ni http://thirteenpersona.blogspot.my/2016/03/so-i-just-attend-photoshoot.html Dorang ada jugak dalam entri tu. :D

Akhir sekali saya nak kongsi pasal: 

Source: Hijabi

Pencarian seterusnya akan dijalankan di:

“PENANG MAMI JARUM”WE WOULD LIKE TO SEEK FOR EXOTIC & UNCONVENTIONAL LOOKS!
WHEREBOUT: QUEENSBAY MALL, PENANG
GROUND FLOOR, SOUTH ATRIUM
DATE: 2-3 APRIL 2016 (SATURDAY/SUNDAY)
TIME: 10AM-5PM [COPY and PASTE]

Siapa yang tak sempat singgah atau berada di Pulau Pinang jangan lupa ya! Krew-krew pendaftaran dan jurugambar semua baik-baik belaka! Jadi jangan gemuruh! Semoga berjaya! 

Tata~~

No comments:

Post a Comment