Friday, 14 October 2022

Dama Bersiri AEON “SAYAP BAGIMU” Dibintangi Alif Satar, Siti Nordiana, Intan Ladyana dan Ramai Artis Tanah Air.

Kuala Lumpur, 13 Oktober 2022 – AEON CO. (M) BHD. (AEON) baru-baru ini telah menyambut ulang tahun ke-38 tahun. Justeru itu, AEON mengambil langkah menarik untuk mendekatkan diri mereka bersama pelanggan dengan melancarkan drama bersiri ‘Sayap Bagimu’ dibintangi artis terkenal seperti Alif Satar dan Siti Nordiana. Drama ini telah dilancarkan secara rasmi di majlis “Tayangan Gala dan Sidang Akhbar Sayap Bagimu” yang diadakan TGV, AEON Mall AU2, Kuala Lumpur.

Majlis pelancaran drama Sayap Bagimu AEON di TGV, AEON AU2, Setiawangsa.

Majlis penuh gemilang tersebut turut diserikan dengan kehadiran Dato’ Iskandar Sarudin, Pengerusi AEON, Keiji Ono, Pengarah Urusan AEON dan barisan artis drama ini, pihak media dan juga para peminat. Barisan artis terdiri daripada Alif Satar, Siti Nordiana, Dato' Sri Eizlan Yusof, Vince Chong dan Aznie Azmi selaku pelakon baharu.

Menurut Keiji Ono, Pengarah Urusan AEON,” Sebagai sebuah syarikat yang amat mementingkan keutamaan pelanggan, kami sentiasa mahu menjadikan pasar raya kami bukan sahaja tempat untuk membeli belah, malah mampu menjadi organisasi yang sentiasa proaktif dan inovatif. Penglibatan AEON di dalam industri pembikinan drama ini merupakan satu yang baharu untuk kami namun AEON yakin pendekatan ini mampu memberikan impak positif dalam memperkasakan operasi syarikat dan untuk terus merapatkan lagi hubungan di antara AEON dan pelanggan,”

Keiji Ono, Pengarah Urusan AEON

“Drama ini juga adalah tanda penghargaan dan terima kasih AEON terhadap kesetian yang tidak berbelah bahagi oleh pelanggan, rakan niaga dan kesemua pemegang taruh yang telah menjadikan AEON sebagai jenama runcitan pilihan dan tempat membeli belah dan lokasi santai bersama keluarga.”

“Kami di AEON amat bersyukur dengan setiap kejayaan yang dikecapi oleh syarikat yang disokong oleh kesetiaan pelanggan selama 38 tahun. Kejayaan syarikat yang juga didukung kuat Kerajaan membolehkan kami untuk terus memacu setiap usaha kami ke hadapan,” sambung beliau.

Bagi peminat drama di TV3, anda pasti tahu gandingan Alif Satar dan Siti Nordiana sememangnya gandingan paling mantap dengan tontonan yang memberangsangkan, oleh itu pemilihan mereka dijangka dapat menarik lebih ramai lagi menonton drama AEON Sayap Bagimu. Lagipun, drama dengan nama sama dan pelakon yang sama di TV3 merupakan drama paling terkenal ketika itu. Selain itu, tajuk drama “Sayap Bagimu” ini juga diambil daripada inisiaitf AEON untuk kelestarian negara, di mana aspirasi Sayap Bagimu ialah untuk menyokong antara satu sama lain untuk mengembangkan sayap dan terus bergerak ke hadapan 2 bersama.

Turut menyertai program ini ialah rakan-rakan niaga AEON dan para penaja seperti AmBank Malaysia, TGV Cinemas, Focus Point, Gintell, OSIM, Poh Kong, Tomei Gold & Jewellery, PANDORA Jewellery, Hype Energy Drink, Mahnaz Food, Samsung Malaysia Electronic, Mamee-Double Decker, Shogun Japan, Yeo Hiap Seng, BB Diapers dan Uncle Zam Rice.

Bagi drama AEON Sayap Bagimu, drama ini berkisar tentang cabaran, tekanan dan sokongan yang dihadapi di tempat kerja AEON dalam memajukan kredibiliti mereka selaku pemain industi peruncitan di negara. Juga, drama ini menampilkan proses dan usaha meraka dalam membantu pelanggan AEON dari segi pembelian, khidmat pelanggan dan penyampaian maklumat. Contohnya, drama ini turut menyelit beberapa proses memudahkan system digitalisasi dalam aplikasi AEON mereka dalam imbasan produk untuk mengetahui maklumat tambahan yang tidak tertulis jelas di atas produk.

Sidang media drama Sayap Bagimu

Dalam sidang media pada majlis yang sama, Ngai Yuen Low Ketua Pegawai Perdagangan dan Pemasaran AEON turut berkata proses rakaman mengambil masa yang lama sejak 30 oktober 2020 sehingga Mei tahun ini. Oleh itu beberapa fasa pandemik ke endemik turut dapat dilihat dalam drama ini. 

Alif Satar turut berkata, "Oleh sebab masa rakaman yang lama, penonton boleh imbas semula zaman pandemik PKP yang awal dahulu di mana kita masih menggunakan pelitup wajah sepanjang masa dan sebagainya. Drama ini menjadi berkait rapat dengan penonton diluar sana". 

Drama ini mengandungi 13 episod dan setiap episod mempunyai durasi lebih kurang 30 minit. Sayap Bagimu akan disiarkan pada setiap hari khamis pukul 6pm di laman YouTube AEON Malaysia. Episod pertama sudah boleh mula ditonton bermula 13 oktober lepas.

Sebagai selingan, AEON memutuskan untuk melancarkan siaran drama Sayap Bagimu di YouTube merupakan cara mereka untuk mencapai lebih banyak lagi penonton dan para pelanggan. Hal ini adalah kerana siaran YouTube boleh dilihat berulang kali pada bila-bila masa serta mudah diakses oleh semua orang. Meskipun kos produksi dan bayaran pelakon juga tinggi, ini bukan alasan AEON untuk melancarkan drama ini di kaca TV di mana hanya segelintir sahaja yang boleh menontonnya pada masa tayangan tertentu.

Anda boleh tonton episod pertama di bawah ini:

Klik di sini Sayap Bagimu ep.1 atau tonton di bawah.

Review ringkas saya untuk episode pertama (Ada spoiler, jangan baca kalau tak nak spoiler):

Drama ni unik dalam menjadikan watak utamanya (Alif Satar) sebagai seorang yang mempunyai masalah Gangguan Kebimbangan Sosial atau dalam bahasa inggeris ‘Social Anxiety Disorder’. Alif tak boleh tengok mata orang ketika bercakap, berdebar bila depan umum dan sebagainya tapi masih boleh menjalankan kerja seharian jika diberi peluang. Jadi ini adalah antara sisi yang masyarakat kita perlu faham. 

Kebanyakkan kita anggap mereka ni pelik dan terus menjatuhkan hukum tanpa kita faham apa masalah yang dihadapi mereka. Kita boleh ambil pengajaran ini dalam membantu mereka yang menghidapi masalah sama. Bagi yang menghidapinya pula, harapannya agar anda tahu bahawa ramai orang disekeliling anda juga mencuba untuk membantu anda dan harap anda turut menerima pertolongan orang lain tanpa segan okie!

Antara babak awal Alif dalam drama Sayap Bagimu.

Antara lain, cerita ni terselit juga babak pelanggan selalu nak betul. Kita nampak lah staf AEON gigit bibir je tahan geram ye kalau jumpa pelanggan macam ni. Hahaha. Jadi jadi pelangaan tu harus ingat, mereka ni pun manusia jangan lah kejam lagi-lagi nak minta tolong.

Awal-awal mungkin ada lambat jalan cerita tapi lama-lama tu baru kita boleh tangkap layan cerita ni. Awal-awal bahagian episod satu tu drama ni nak tampilkan karakter Alif dalam cerita ni. Kalau yang ni pun anda tak sabar, realiti kalau anda jumpa orang macam ni lagi la anda tak sabar. 

Berbaloi untuk ditonton sebab jalan cerita memang fokus AEON, siap boleh tengok ofis HQ AEON lagi. Bila je kita boleh tengok ofis AEON betul-betul kan? Oh selain artis, ada staf AEON turut berlakon sekali tau. Ha, nak tau siapa? Kena rajin-rajin tengok drama dan komen Youtube, mesti ada yang pecahkan tembelang mana satu staf betul. Hahaha.

Selamat menonton!

Tuesday, 11 October 2022

Raja Muda Selangor Berkenan Untuk Memberikan Geran Perniagaan Kepada Usahawan OKU SAY LEAD PRO Anjuran Selangor Youth Community

Petaling Jaya, 11 Oktober 2022 – 30 usahawan Orang Kurang Upaya (OKU) telah dipilih oleh Duli Yang Teramat Mulia Tengku Amir Shah Ibni Sultan Sharafuddin Idris Shah Alhaj, Raja Muda Selangor untuk menerima geran perniagaan dalam program Liga Usahawan OKU Malaysia (SAY LEAD PRO) anjuran Selangor Youth Community.

Raja Muda Selangor berkenan mengambil gambar bersama
jawatankuasa, tetamu jemputan, usahawan OKU dan para media.

Liga ini dianjurkan oleh Selangor Youth Community (SAY), sebuah organisasi bukan kerajaan yang diasaskan oleh D.Y.T.M. Raja Muda Selangor sejak tahun 2017. Program Liga Usahawan OKU Malaysia - SAY LEAD PRO dijalankan dibawah inisiatif Entrepreneurship Selangor dengan membawa visi dan misi Baginda untuk mempromosi keterangkuman dalam kepelbagaian terutamanya kepada golongan usahawan belia. Liga ini ditaja sepenuhnya oleh Yayasan Hasanah melalui “Hasanah Special Grant”. 

Geran yang dianugerahkan ini berbentuk khas mengikut keperluan peralatan yang diperlukan oleh usahawan. Ini bermaksud usahawan boleh menggunakan geran untuk meminta peralatan yang sesuai untuk memajukan lagi produksi perniagaan mereka seperti mesin acuan dan sebagainya. Usahawan akan mendapatkan nasihat daripada mentor untuk memilih keperluan yang bertepatan dan tidak melebihi jumlah RM3,000.

Kriteria pemilihan peserta adalah:

- Pemegang kad Orang Kurang Upaya (OKU) yang sah di bawah Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) 
- Berumur dari 18 tahun hingga 45 tahun.
- Berupaya untuk hadir ke kelas secara fizikal dan secara dalam talian 
- Berminat untuk mempelajari aktiviti perniagaan.

Meskipun golongan belia adalah dibawah 35 tahun secara amnya, golongan OKU mempunyai keupayaan yang berbeza daripada orang lain. Oleh itu dengan mengambil kira keadaan mereka, had belia bagi OKU untuk program ini dinaikkan agar mereka boleh diberikan peluang sewajarnya.

Program SAY LEAD telah berjalan selama 18 bulan sejak Januari 2022. 60 peserta dipilih untuk menjalani kursus perniagaan selama 18 bulan yang merangkumi empat fasa.

Empat fasa program SAY LEAD ialah:

Fasa pertama: Unearth The Talent (4 Bulan)
Fasa Kedua: Commercialisation (4 Bulan)
Fasa Ketiga: Sustainability (4 Bulan)
Fasa Terakhir: Giving Back to Societies (4 Bulan) 

Setiap minggu selama kursus bimbingan perniagaan dijalankan, peserta diberi tugasan dalam untuk dilaksanakan dalam perniagaan mereka sama ada secara fizikal ataupun atas talian. Pada fasa pertama, peserta perlu hadir ke kelas secara fizikal untuk mempelajari amali bagaimana untuk menghasilkan produk/perkhidmatan seterusnya mendapatkan pembekal dan mengekalkan kualiti produk. 

Memasuki fasa kedua Commercialisation, daripada 60 peserta hanya 30 peserta sahaja yang akan dipilih untuk memasuki fasa kedua. Pada fasa ini, peserta akan diberikan ilmu bagaimana hendak untuk mengkomersialkan produk yang dihasilkan sama ada secara fizikal ataupun atas talian. Pada fasa kedua ini, Selangor Youth Community (SAY) telah mengambil inisiatif untuk melaksanakan bootcamp selama tiga hari dua malam di International Youth Centre (IYC), Cheras. Hasil daripada bootcamp tersebut, setiap peserta dibimbing dan ditetapkan mentor berdasarkan produk yang dihasilkan kepada tiga kumpulan iaitu F&B, Jahitan dan perniagaan atas talian. 

Hasil bimbingan tersebut, setiap peserta berjaya memiliki produk sendiri berdasarkan bimbingan daripada mentor. Dalam pada itu, fasa ini juga turut dipantau rapat oleh pihak Selangor Youth Community (SAY) dan mentor dengan mengadakan pertemuan sebanyak tiga kali pada bulan September untuk merekodkan jualan, kaedah pemasaran dan lain-lain lagi. 

Pengarah projek SAY LEAD PRO dalam ucapan pembukaan majlis.

Tujuan SAY LEAD PRO dalam melatih dan menolong usahawan OKU adalah untuk memberikan mereka peluang berdikari dalam masyarakat. Selain itu, secara tidak langsung dapat membantu Jabatan Kebajikan Masyarakat dalam mengurangkan beban untuk menguruskan kebajikan para OKU berdaftar di Malaysia yang berjumlah lebih 600 ribu orang.

Harapan SAY LEAD PRO dan Selangor Youth Community secara amnya ialah untuk membantu usahawan OKU lebih kehadapan serta melahirkan generasi ikon OKU yang baharu.

Dari kiri: Puan Nurul Azwa Binti Mohd Rodzi, Ketua Pegawai Eksekutif Selangor Youth Community, Dato’ Shahira Ahmed Bazari, Pengarah Urusan Yayasan Hasanah dan Penaja Utama Program Liga Usahawan OKU Malaysia- SAY LEAD PRO , D.Y.T.M. Tengku Amir Shah Ibni Sultan Sharafuddin Idris Shah Alhaj dan Mentor-Mentor Usahawan.
 

Antara usahawan OKU yang menerima geran perniagaan khas Hasanah.

D.Y.T.M. Tengku Amir Shah Ibni Sultan Sharafuddin Idris Shah Alhaj juga berkenan melawat meja paparan hasil perniagaan usahawan OKU SAY LEAD PRO pada majlis yang sama.

Antara yang boleh dilihat melalui instagram @selangoryouth menunjukkan Tuanku Raja Muda Selangor melihat hasil tangan usahawan SAY LEAD PRO.

Untuk maklumat lanjut boleh layari laman rasmi Selangor Youth Community di selangoryouth.com


Monday, 10 October 2022

Komuniti Guardian Gaya Squad Sambut Ulang Tahun ke-5 Dengan Pratonton Produk Jenama Baharu dan Esklusif!

Kuala Lumpur, 6 Oktober – Guardian Malaysia baru-baru ini telah menyambut ulang tahun yang ke-55 tahun. Sempena ulang tahunnya pada bulan ini, Guardian turut memperkenalkan barisan jenama baharu dan esklusif melalui majlis sambutan ulang tahun ke-5 Guardian Gaya Squad.

Guardian Gaya Squad merupakan sebuah inisiatif oleh Guardian Malaysia untuk membina hubungan dengan pelanggan menerusi media sosial kini menjadi sebuah saluran penyampaian utama untuk pelanggan mengakses idea dan maklumat untuk kehidupan yang sihat dan bijak. Asalnya Guardian Gaya Squad mempunyai sesi kecil untuk memberi pengalaman langsung secara dua arah iaitu komuniti dan jenama. Namun seiring pencapaiannya, Guardian Gaya Squad berkembang menjadi majlis komuniti yang besar untuk menyampaikan maklumat kepada orang ramai.

Majlis sambutan Guardian Gaya Squad turut dihadiri oleh Angela Teo, Ketua Pemasaran, Guardian Health and Beauty Sdn Bhd., orang kuat pemasaran Guardian dan wakil jenama yang terlibat dalam pratonton produk baharu yang bakal dan sudah dilancarkan di Guardian.


Angela Teo, Ketua Pemasaran, Guardian Health and Beauty Sdn Bhd. dalam memberi ucapannya, “Apa yang mulanya hanya sebuah ruang perniagaan sekecil 200 kaki persegi di dalam pasar raya Weld, telah berkembang dalam 5 dekad lalu menjadi peneraju rangkaian runcit farmasi, kesihatan dan kecantikan terkemuka di negara ini, yang telah dipilih sebagai jenama peruncitan nombor satu di Anugerah Jenama Putra 2021 baru-baru ini. Hari ini, Guardian memiliki lebih daripada 520 stor di seluruh negara, e-stor yang berkembang pesat serta aplikasi yang boleh diakses bila-bila masa”.

“Hari ini, sebagai sebahagian daripada sambutan Ulang Tahun ke-55 kami, kami menampilkan 24 ‘muka baru’ di stor kami dan kepada ahli Gaya Squad Guardian. Jenama-jenama baharu dan eksklusif ini merangkumi pelbagai segmen produk termasuk penjagaan kulit, penjagaan rambut, kesihatan dan kecantikan.

Selain itu, bersempena dengan sambutan Ulang Tahun ke-55 ini, Guardian akan menawarkan promosi dan tawaran menakjubkan dari sekarang hingga 30 Oktober 2022. Malah, kami telah menawarkan 1,000 produk dengan potongan 55% untuk belian item kedua dan banyak lagi tawaran promosi hebat yang lain,” tambah Teo lagi.

“Inisiatif Gaya Squad Guardian yang telah dilancarkan lima tahun lalu kini diterima secara meluas oleh pelanggan kami sebagai satu saluran untuk mendapatkan maklumat trend kesihatan dan kesejahteraan serta produk terkini.”

“Kami memulakan Gaya Squad Guardian sebagai satu saluran utama untuk  memperkenalkan pelbagai jenama tempatan dan antarabangsa yang dijual di stor untuk mendidik dan meningkatkan kesedaran umum tentang jenama tersebut kepada pelanggan menerusi influencer media sosial yang dijemput ke sesi-sesi itu,” jelas Teo.

 “Dengan cara ini, pelanggan kami belajar lebih banyak tentang jenama yang kami tawarkan,” tambah Teo.

“Ia benar-benar satu inisiatif menang-menang untuk pelanggan kami yang akan mendapat maklumat lebih mendalam tentang jenama kesihatan dan kecantikan terkini di pasaran dan trend terkini manakala pemilik jenama pula mendapat pendedahan jenama untuk meningkatkan kesedaran pengguna tentangnya,” kata Teo.

“Sebagai sebahagian daripada sambutan Ulang Tahun ke-55 kami, kami berbangga dengan apa yang telah kami capai selama ini dan akan terus bekerja bersungguh-sungguh kerana kami komited untuk membantu pelanggan kami mendapatkan kehidupan yang sihat dan Indah - setiap hari,” Teo mengakhiri.

Pada majlis ini, Gaya Squad Guardian telah dijamu dengan pratonton istimewa jenama-jenama baharu dan eksklusif. Jenama yang terlibat dalam mempamerkan produk mereka ketika sesi pratonton selain Guardian ialah Toujours Advanced, Nature’s Way, Swisse, Summerie, Momotani Meishoku, LAF, Chriszen, Kundal dan Canmake. Beberapa dari jenama tersebut turut mempamerkan jenama baharu di bawah jenama besar mereka contohnya Objet daripada Kundal.


Nantikan muatnaik komuniti Guardian Gaya Squad di media social dan blog untuk mengetahui lebih lanjut mengenai majlis ini ya!

Facebook: @Guardianmy

Instagram: @Guardianmy

YouTube: @Guardian MY

Telegram:  @GuardianMY

#GuardianMYApp#No1StoreMalaysia

 

Saturday, 8 October 2022

Makanan Jalanan Korea Sedia Dimakan Kini di AEON Delicatessen dan La Boheme Kolabarasi Khas AEON X DAEBAK.


KUALA LUMPUR, 7 Oktober 2022 – AEON CO. (M) BHD. (AEON) dengan MAMEE-DOUBLE DECKER DISTRIBUTION (M) SDN BHD melalui MAMEE FOOD SERVICE di bawah DAEBAK Foods telah bekerjasama untuk menghasilkan pilihan produk makanan bertemakan rasa Korea hebat yang mudah dinikmati serta lazat untuk AEON Delicatessen melalui kempen AEON x DAEBAK.

Majlis perasmian AEON X DAEBAK di AEON Lounge.

Pelancaran telah dilangsungkan secara rasmi di AEON Lounge Mid Valley, Kuala Lumpur dengan dihadiri oleh  Azidah Alimuddin, Ketua Bahagian Makanan AEON dan Jennifer Chee, Pengarah MAMEE FOOD SERVICE. Tidak lupa juga, majlis turut diserikan dengan kehadiran mascot rasmi Mamee iaitu Mamee Monster yang cukup menceriakan suasana.

Menurut Azidah, “Kami berbesar hati kerana dapat menjalinkan kerjasama dengan MAMEE, iaitu jenama snek tempatan terkemuka yang dikenali dengan pelbagai rangkaian produk. Melaluinya, AEON dapat menawarkan lebih banyak pilihan makanan yang mudah dan cepat kepada pelanggan, di samping mengekalkan citarasa Korea dalam rangkaian produk ini”.

Azidah Alimuddin, Ketua Bahagian Makanan AEON

“Demografi pelanggan kini semakin dinamik dan ini mempengaruhi permintaan mereka. Oleh yang demikian, AEON mengambil inisiatif untuk memperkayakan lagi pilihan dengan kolaborasi bersama MAMEE agar pelanggan AEON boleh menikmati aneka makanan ala Korea,” katanya lagi.

Kolaborasi antara AEON dan DAEBAK (atau MAMEE) ini bertujuan menggiatkan lagi pertukaran budaya makanan Korea di AEON Delicatessen. Tambahan pula, permintaan terhadap makanan Korea di Malaysia juga semakin meningkat. Oleh itu, AEON tidak melepaskan peluang untuk memberi kepuasan kepada pelanggan mereka.

Dalam kolaborasi khas ini AEON dan MAMEE telah bekerjasama bersama Chef mereka untuk menghasilkan sos Korea yang sesuai dengan tekak orang Malaysia. Bahkan AEON juga memastikan makanan dari rangkaian ini mengikut piawaian halal JAKIM iaitu halal untuk di makan serta bersih dalam penyediaannya.

Sebanyak lapan jenis makanan telah dihasilkan melalui AEON X DAEBAK yang boleh di dapati di AEON Delicatessen dan La Boheme. Lapan jenis makanan tersebut ialah:

Pita Ayam Bulgogi Spice + Pita Ayam Kimchi (1set) 

Harga: RM8.90 untuk satu set

Sosej Jagung Mini 

Harga: RM 18.90 untuk satu set

Satu set ada 3 jenis sosej jagung. Sosej jagung original, sosej jagung berkeju dan sosej jagung kentang goreng. Sosej jagung mini adalah paling sedap dan kegemaran saya dalam rangkaian makanan AEON X DAEBAK. Walaupun nama sosej ni mini, tapi saiznya tak mini pun. Kenyang jugak makan satu sosej tu. Tak panas pun masih boleh rasa sedap garing tak keras. Harga pun lebih berbaloi daripada yang lain!

 Peha Ayam Suku BBQ Kogi 

Harga: RM8.90

Tak sempat nak rasa tapi tengok depan-depan boleh tahan besar saiz peha ayam ni. Harga yang dipaparkan tu memang sepotong peha ayam tu ya!

Set Ayam Korea 

Harga: RM18.90 untuk satu set

Satu set ada soy sauce tak pedas dan sos gochujang pedas. Nak kata pedas sangat tak tapi kalau tak tahan pedas tu memang boleh rasa sos gochujang tu pedas. Ayam ni memang rangup. Kedua paling saya gemar dalam rangkaian ni.

K-Spiced Sup Oden 

Harga: Harga ikut setiap bahan/cucuk

Ikutkan dekat AEON Delicatessen memang dah ada oden cuma kuahnya kuah tomyam. Kalau perasan ada satu bahagian kita boleh ambil cucuk-cucuk sendiri ambil kuah sendiri dalam mangkuk baru bayar. Kali ni tambah satu jenis sup je iaitu K-Spiced. Sup ni sup kimchi pedas-pedas ada masam sikit.

Ban Ayam Kimchi 

Harga: RM4.50

Ban ayam kimchi ni intinya ayam dan kimci. Luarnya pula sos gochujang. Bagi bebudak, ban ni agak pedas buat mereka lah bahagian luar. Bagi saya lah kan, intinya ada lah rasa sikit ayam dan kimchi. Tapi kimchi dia tak rasa masam sangat. Saya pun ambil masa jugak baru ada rasa nak makan ban ni. Haha.

Ban Ayam Bulgogi

Harga: RM4.50

Ban ni ini isi ayam cincang bulgogi. Inti boleh tahan banyak. Sedap tak pedas. Boleh dinikmati pelbagai peringkat umur. Yang penting, tak suka makanan Korea boleh cuba ini sebab kena dengan tekak orang Malaysia.

Piza Ayam DAEBAK

Harga: RM4.24 per slice (1/6)

Tak makan makanan Korea? Boleh cuba piza Daebak. Satu potongan pun boleh tahan mengenyangkan tau. 'Topping' nya ialah ayam, sos korea dengan lada capasicum hijau. Tak pedas dan rasanya boleh tahan. Makan panas-panas lagi sedap. Boleh cuba panaskan guna 'microwave' ataupun 'airfryer'. Lagi sedap!

Semua makanan ini sudah boleh didapati di semua outlet AEON Delicatessen dan La Boheme di AEON mulai 3 Oktober 2022. Manakala makanan ini juga boleh didapati di AEON BiG bermula 17 Oktober 2022. Menakjubkan lagi apabila makanan ini mendapat sambutan diluar jangka pada beberapa hari lepas sebelum pelancaran rasmi. Beberapa jenis makanan cepat terjual hingga membuatkan AEON dan MAMEE telah meningkatkan produksi pemprosesan makanan. Ini bermaksud makanan yang dihasilkan sedap dan mampu dinikmati oleh orang ramai.

Jennifer Chee selaku wakil MAMEE turut berkata, “MAMEE FOOD SERVICE berbangga kerana dapat bekerjasama dengan peruncit gergasi seperti AEON untuk memperkenalkan lebih banyak pilihan makanan berasaskan Korea kepada peminat Mamee serta pelanggan AEON. Yang lebih menarik, konsep produk yang ditawarkan oleh kedua-dua pihak adalah makanan yang ringkas dan boleh terus dimakan. Maka, kolaborasi ini menjadi lebih menarik dan seterusnya mampu menggamit peminat Mamee untuk menikmati tawaran di AEON Delicatessen ini.”

Jennifer Chee, Pengarah MAMEE FOOD SERVICE.

Untuk informasi tambahan, lapan rangkaian makanan yang sedia ada merupakan fasa pertama dalam kolaborasi AEON X DAEBAK dalam menyediakan makanan sedia dimakan. Ada beberapa makanan lain yang masih lagi dalam proses penyelidikan dalam memberikan lebih banyak pilihan makanan Korea kepada pengunjung.

Makanan kat sini memang halal sebab La Boheme dan AEON Delicatessen memang ada sijil halal dan setiap proses makanan mereka diselia. Jadi tak perlu ragu dah kalau nak cuba makanan Korea di AEON. Yang penting, akan ada lagi rangkaian makanan tambahan kolaborasi AEON X DAEBAK ni, mungkin mi? mungkin kimbap? Ha kena tunggu sama-sama.

Apa-apa boleh ke AEON dan AEON BiG cari makanan Korea siap dimakan!