Friday, 2 December 2022

Pelancaran Pembukaan Kedai Andalan (Flagship) Lewré Bespoke Pertama di Malaysia

KUALA LUMPUR, 1 DISEMBER - YBhg. Dato' Suriani Binti Dato' Ahmad, Ketua Setiausaha Kementerian Pembangunan Usahawan & Koperasi (KUSKOP) telah merasmikan pelancaran kedai andalan (flagship) pertama Lewré Bespoke - sebuah galeri seluas 3,600 kaki persegi yang disediakan untuk pengguna dengan kemudahan yang tinggi, mewah dan akan memberikan pengalaman membeli belah yang lain daripada yang lain.

Majlis pelancaran Lewré Bespoke Galleria.

Lewré yang telah lama ditubuhkan dan dikenali sebagai satu jenama yang berjaya, dengan produk yang dijual di kebanyakan pusat membeli-belah dan gedung serbaneka utama di seluruh Malaysia. Memandangkan Lewré menvasarkan pada pasaran besar-besaran, Lewré Bespoke pula merupakan nama di bawah Lewé yang member tumpuan khas kepada pasaran mewah, yang disasarkan untuk pengguna yang menghargai penyesuaian dan eksklusiviti; sejajar dengan slogan kedai utama mereka, 'It's very personal. Dilengkapi dengan pengimbas berteknologi tinggi dan teknologi Al, Lewré Bespoke Galleria mampu mendapatkan ukuran yang tepat untuk setiap pelanggan bagi menghasilkan sepasang kasut yang sempurna, buatan tangan untuk memenuhi setiap keinginan pelanggan.

Pelancaran kedai flagship in selari dengan ulang tahun ke-25 jenama itu. Jenama ini mempunyai matlamat yang menyasarkan untuk menubuhkan lebih 100 kedai di seluruh Asia menjelang tahun 2025, sebagai usaha untuk memulikan ekonomi negara dan bertindak sebagai pemangkin dalam mempromosikan sektor runcit Malaysia; yang merupakan komponen penting yang menyumbang kepada keluaran dalam negara kasar (KDNK) negara.

Lewré Bespoke di Jalan Maarof, Bangsar, Kuala Lumpur.

Menubuhkan 100 kedai di seluruh negara dan rantau ASEAN bukan sahaja akan mempamerkan kecemerlangan jenama Malaysia tetapi juga akan membantu dalam memacu industri fesyen Malaysia ke hadapan; dan mewujudkan permintaan untuk usahawan Malaysia di seluruh dunia.

Selain itu, pelan ini selaras dengan visi Lewré untuk menjadi syarikat pengeluaran kasut bertaraf dunia yang mampu bersaing di antara jenama kelas tinggi pada skala antarabangsa dan menyumbang kepada agenda Kementerian Pembangunan Usahawan & Koperasi (KUSKOP) dalam meniadikan Malaysia sebuah negara yang maju dalam bidang keusahawanan.

Dato Lewré Lew, Pengasas Lewré Bespoke berkongsi, "Kami membina Lewé Bespoke untuk mempamerkan bahagian runcit yang mewah. Kami mahu pelanggan kami datang ke Lewé Bespoke dan dapat pengalaman yang tiada tandingan di mana-mana sahaja di dunia.

Pelancaran kedai flagship in menandakan peristiwa penting yang aka terus memacu kami untuk menerajui industri fesyen Malaysia pada skala antarabangsa. Kami berharap rancangan kami untuk menubuhkan lebih banyak kedai di negara ini dan di seluruh rantau akan memainkan peranan penting dalam memupuk masyarakat Malaysia dengan minda keusahawanan dan member inspirasi kepada mereka untuk mempamerkan bakat, kemahiran, dan dedikasi yang ditawarkan ole usahawan Malaysia kepada dunia." 

Dato Lewré Lew, Pengasas Lewré Bespoke.

YBhg. Dato' Suriani Binti Dato' Ahmad, Ketua Setiausaha Kementerian Pembangunan Usahawan & Koperasi (KUSKOP) berkata, "Saya faham bahawasanya dengan pelancaran kedai flagship ini, Lewré berhasrat untuk memacu lagi industri dengan menubuhkan 100 kedai di seluruh Asia menjelang 2025, yang akan meneroka dari Malaysia ke Australia, China, India, dan sebagainya. Ini akan mewujudkan banyak peluang pekerjaan di dalam pelbagai disiplin untuk peminat fesyen menimba pengalaman dan pengetahuan dalam industri, di samping mendorong jenama tempatan lain untuk berusaha dan membawa Malaysia ke hadapan sebagai negara keusahawanan yang unggul." 

YBhg. Dato' Suriani Binti Dato' Ahmad, Ketua Setiausaha Kementerian Pembangunan Usahawan & Koperasi (KUSKOP).

Pada majlis yang sama, 
Lewré turut memperkenalkan teknologi terbaharu mereka iaitu Lewré-I atau Lewré Intelligent dan Siri Koleksi Garden of Eden terbaharu. Lewré-I merupakan teknologi berpaten untuk mengenal pasti jenis tapak kaki pengguna. Melalui teknologi ini, Lewré akan membuat lapik tapak kaki (insoles) yang dibuat mengikut acuan pengguna sepenuhnya. Maka pengguna akan rasa lebih selesa menggunakan Lewré Bespoke.

Teknologi Lewré-I.

Untuk Siri Koleksi Garden of Eden, terdapat lima jenis kasut yang ditampilkan. Bertepatan dengan jenama Lewré Bespoke, semua kasut ini dibuat khas dengan lebih anggun dan mewah melambangkan kewanitaan yang berkelas. 

Pelancaran  Siri Koleksi Garden of Eden

Lewré Bespoke mengutamakan peningkatan kemahiran industri fesyen secara keseluruhan, di samping menggalakkan usahawan Malaysia yang sedia ada dan aka datang untuk mencabar dir mereka dan menghasilkan karya yang akhirnya akan menjana permintaan yang luar biasa untuk jenama milik Malaysia di seluruh dunia.

Untuk maklumat lanjut, sila lawati laman web rasmi Lewré Bespoke di https://lewrebespoke.com/about-us/

AEON Buat Pencarian Duta Kanak-Kanak KIDS REPUBLIC 2023 (AEON KIDS REPUBLIC CHILD AMBASSDOR SEARCH 2023)

Kuala Lumpur, 1 Disember – AEON Malaysia telah mengumumkan pencarian duta kanak-kanak bagi jenama fesyen di bawah AEON iaitu Kids Republic untuk tahun 2023. Kids Republic merupakan seksyen fesyen bagi kanak-kanak merangkumi pelbagai jenama dan jenis untuk setiap majlis dan aktiviti. 

Pencarian Duta Kanak-Kanak Kids Republic 2023.

Low Ngai Yuen selaku Ketua Pegawai Pemasaran dan Dagangan AEON Malaysia dalam ucapan pelancarannya berkata, “Kids Republic sedang mencari kanak-kanak yang aktif dan berminat untuk mengambil bahagian dalam pencarian ini. Kami mahu mengetengahkan impian dan aspirasi mereka! Kami mahu memaparkan cerita mereka untuk memberi inspirasi kepada lebih ramai kanak-kanak. Lagipun, Kids Republic adalah untuk Kanak-kanak Yang Mencipta Masa Depan!”. 

Low Ngai Yuen dalam ucapan pelancaran.

Pencarian ini juga bertujuan untuk AEON mengikuti perkembangan kanak-kanak itu secara terus agar dapat menzahirkan fesyen yang lebih tepat dengan kegiatan harian mereka. Pencarian ini sudah mula dibuka dan akan berakhir ketika pengumuman pemenang pada Februari tahun depan ketika AEON Fashion Previu mendatang.

Hadiah untuk duta kanak-kanak Kids Republic adalah seperti berikut:

1. Pemenang Utama akan mendapat baucar AEON Gift bernilai RM2000 dan elaun pakaian setahun bernilai RM1200.
2. Pemenang Kategori akan mendapat baucar AEON Gift dan hadiah istimewa berjumlah RM1500.
3. Hadiah saguhati istimewa pula akan diberi kepada peserta yang disenarai pendek.

Kriteria untuk penyertaan sebagai duta ialah:

1. Kanak-kanak mesti warganegara Malaysia.
2. Borang penyertaan KR Child Ambassador Search mesti diisi dan dihantar sebelum 27hb Disember 2022.
3. Borang penyertaan mesti dikepilkan TIGA (3) gambar kanak-kanak terkini.
4. Kanak-kanak harus berpakaian sopan dan elok.
5. Kanak-kanak mesti menggayakan pakaian yang memperlihatkan karakter dan personality mereka.
6. Pencarian ini hanya terbuka kepada AEON members sahaja seperti ibu, bapa atau penjaga kanak-kanak.
7. Ibu bapa atau penjaga mesti setuju dengan terma dan syarat penyertaan.
8. Peserta Top 10 yang disenarai pendek daripada setiap kategori akan diumumkan pada 30hb Disember.
9. Peserta yang disenarai pendek harus hadir untuk panggilan pemilihan atau casting call dan interview pada januari 2023.
10. Peserta yang terpilih harus menghadiri AFP (AEON Fashion Previu) pada 9hb Febuari 2023 pada untuk pengumuman pemenang.

*Terma dan syarat penyertaan adalah dalam borang penyertaan.
* Pastikan gambar yang dimuat naik pada borang penyertaan ialah gambar anak anda seorang tanpa ditemani orang lain.


Pencarian duta kanak-kanak Kids Republic ini terbuka untuk kanak-kanak berusia 5 tahun sehingga 12 tahun bagi kanak-kanak lelaki dan perempuan. Kemudian, kategori ini akan dipecahkan lagi kepada dua kategori umum iaitu kumpulan 5 hingga 8 tahun dan kumpulan 9 hingga 12 tahun. Jumlah pemenang dan kategori penuh akan diumumkan kemudian.

Jadi anda boleh mula hantar pemohonan sekarang di Borang Penyertaan Duta Kids Republic atau anda boleh imbas QR Code di bawah: 

Imbas QR Code untuk borang penyertaan.

Ingat, hantar borang penyertaan sebelum 27hb disember dan ikuti perkembangan di AEON Retail Malaysia.

AEON Buat Jualan 12 Hari Kejutan Krismas Untuk 12 Jenama Mainan Kanak-Kanak

KUALA LUMPUR, 1 Disember – Suasana sambutan perayaan Krismas datang lebih awal di AEON Malaysia dengan pelbagai hiasan dan jualan yang berfokuskan kepada perayaan tersebut. Bagi tahun ini, sambutan perayaan akhir tahun ialah mencipta masa yang berkualiti dengan tradisi baru. Oleh itu AEON memberi pelanggan untuk menikmati jualan 12 Hari Kejutan Krismas yang disertai oleh 12 jenama besar permainan kanak-kanak.

Kempen Krismas AEON 2022.

Majlis pengumuman telah berlangsung di Kids Republic, AEON Bandar Utama dengan pelancaran kiraan detik 12 Days of Surprises atau 12 Hari Kejutan dengan tumpuan tahun ini iaitu untuk memeriahkan detik-detik penting antara ibu bapa dan anak-anak dan juga merangkumi setiap generasi .

Low Ngai Yuen, Ketua Pegawai Dagangan dan Pemasaran AEON Malaysia berkata, “ Kita tidak boleh mengambil mudah malah perlu memastikan sambutan perayaan ini menjadi sesuatu yang amat bermakna bagi anak-anak kita. Melalui 12 Days of Surprises, AEON juga bekerjasama dengan jenama popular mainan kanak-kanak untuk menawarkan sesuatu yang akan menjadi memori untuk anak-anak kita hinggalah mereka dewasa nanti.”

Jualan 12 Hari Kejutan Krismas ini menampilkan 12 jenama permainan kanak-kanak iaitu:

1. LeapFrog
2. Fisher-Price
3. Beyblade
4. My Little Pony
5. Arctec
6. Sylvanian Families
7. Marvel
8. LEGO
9. Barbie
10. Nerf
11. Disney Princess
12. Hot Wheels 

12 jenama permainan yang terlibat ketika majlis pelancaran.

Setiap jenama akan mewakili satu hari khusus dari 12 hari kejutan untuk menampilkan promosi istimewa jenama dan produk eksklusif pada harga yang menakjubkan bagi jenama masing-masing. Jualan 12 Hari Kejutan Krismas ini akan bermula pada 13 Disember hingga 24 Disember 2022. Jualan ini diharapkan dapat membantu para ibu bapa untuk memilih hadiah penuh makna buat anak-anak mereka ketika musim perayaan yang menjelang tiba.

Hari khusus jualan bagi setiap jenama.

Pada masa yang sama juga, AEON turut memperkenalkan jenama JSP962 iaitu jenama pakaian kanak-kanak popular dan berkualiti dari negera jiran kita iaitu Indonesia. Jenama ini telah mendapat sambutan yang baik dari dalam negara kita sendiri. Menariknya lagi, jenama ini telah masuk ke peringkat antarabangsa termasuk Thailand dan Germany. 

Peragaan pakaian kanak-kanak JSP962

Selain itu, AEON turut mempamerkan pakaian kanak-kanak JKIDS yang juga merupakan label di bawah AEON dengan rekaan koleksi baharu yang direka berdasarkan apa yang kanak-kanak inginkan. Koleksi terbaharu terdiri daripada koleksi perayaan, koleksi kasual dan koleksi pakaian tidur.

Peragaan pakaian JKIDS kasual (atas) dan pakaian
tidur (bawah).

Peragaan pakaian JKIDS untuk perayaan,

[PENGUMUMAN] Kids Republic AEON kini membuat pencarian duta kanak-kanak bagi Kids Republic. Duta baharu akan layak mendapatkan bekalan pakaian pelbagai jenis untuk tempoh setahun. Maklumat lanjut baca di sini Pencarian Duta Kanak-Kanak AEON Kids Republic 2023.

Bermula 13 disember sehingga 24
disember di AEON Malaysia.

Untuk keterangan lanjut mengenai promosi Krismas pada tahun ini, sila layari https://www.aeonretail.com.my/xmas22/.

Thursday, 24 November 2022

Jenama Lampin Bayi Molfix Sambut Ulang Tahun Pertama di Malaysia!

Kuala Lumpur, 24 November 2022 – Jenama lampin bayi Molfix telah menyambut ulang tahun pertamanya di Malaysia bersama duta Scha Alyahya dan suaminya Awal Ashaari yang bertempat di gedung beli belah di ibu negara. Molfix yang juga di bawah jenama besar Hayat Kimya, berasal dari negara Turki merupakan pemain global dalam industri barangan pengguna (FMCG) yang bergerak pantas.

Perasmian sambutan ulang tahun pertama oleh Joanne Wong, Pengurus Pemasaran, Hayat Hygienic Products Malaysia Sdn Bhd bersama pasangan duta Molfix Awal Ashaari dan Scha Al-Yahya.

Selain itu, Hayat Kimya merupakan pengeluar lampin ke-5 terbesar dunia dan mereka komited untuk terus mengembangkan kehadirannya di Malaysia melalui jenama lampin berkualiti tinggi, Molfix. Oleh itu, jenama Molfix kini boleh didapati di lebih 4,500 kedai fizikal dan maya.

Jenama Molfix pertama kali diperkenalkan di Malaysia tahun lepas seiring dengan rancangan perniagaan strategik Hayat Kimya untuk mengembangkan jejaknya ke Asia Tenggara. Ini selaras dengan kemasukannya ke Vietnam dan juga Thailand pada masa yang sama. Penampilan Scha Alyahya selaku duta menguatkan lagi jenama mereka di pasaran Malaysia. Sejak itu, Molfix  telah menjadi pilihan utama berjuta-juta ibu bapa Malaysia, yang menawarkan ketenangan fikiran sambil memberikan keselesaan dan kegembiraan kepada bayi pada setiap masa.

Mengulas mengenai Ulang Tahun Pertama Molfix di Malaysia, Encik Alp Bilgili, Pengurus Besar Hayat Hygienic Products Malaysia Sdn. Bhd., berkata, “Sokongan dan kepercayaan yang luar biasa daripada ibu bapa Malaysia mencerminkan keutamaan mereka terhadap produk yang diperbuat daripada bahan semula jadi dalam usaha memastikan keselamatan dan melindungi kulit bayi mereka. Di Hayat, kami percaya akan kepentingan memahamikeperluan dan trend pengguna kami, justeru kami memberi penekanan yang besar kepada kajian dan pembangunan (R&D) untuk membangunkan produk inovatif yang organik dan berkualiti premium.

Dalam usaha kami untuk menjadi salah satu jenama terkemuka di Malaysia, kami akan terus melabur dalam kerjasama strategik, menjalankan strategi pemasaran yang inovatif, pemasaran digital, meluaskan kehadiran dalam talian kami, memperkenalkan produk inovatif dan mengembangkan omnichannel,” tambah En. Bilgili.

Di samping itu, pemilihan pasangan selebriti, Scha Al-Yahya dan Awal Ashaari sebagai duta telah membantu meletakkan Molfix dalam kalangan ibu yang sentiasa mencari yang terbaik untuk si manja sambil menikmati perjalanan keibuan.

Scha Al-Yahya dan Awal Ashaari ketika sesi ulasan lampin Molfix di gerai Molfix TCE Baby Expo sambil bermesra dengan ibu bapa yang hadir.

Scha Al-Yahya berkata, “Kami sangat teruja untuk menjadi sebahagian daripada perjalanan ini untuk membina jenama Molfix dalam kalangan ibu bapa Malaysia dan berkongsi pengalaman, keunikan dan kualiti produk hebat ini yang tidak pernah gagal membawa kegembiraan, keselesaan dan perlindungan kepada bayi. Kami berpeluang merasai pengalaman ini dan banyak lagi apabila anak perempuan kami Lila, yang berusia setahun mencuba produk Molfix. Kami mempercayai Molfix, dan gembira kerana kami memutuskan untuk bekerjasama dengan jenama yang diyakini dalam memberikan yang terbaik untuk ibu dan bayi.”

Jenama yang menyebarkan kegembiraan kepada ibu dan bayi di lima benua di lebih 100 negara di seluruh dunia, dihasilkan dengan penuh berhati-hati dan direka untuk menjadisangat lembut pada kulit sensitif bayi. Kategori Molfix ‘Natural’ dengan bahan yang khusus seperti gentian buluh dan kapas organik mampu memberikan kelembutan dan sentuhan mesra kulit seperti yang di terbukti oleh pakar dermatologi dari Eropah. Kategori ini juga mampu untuk menampung sejumlah besar kencing bayi. Yang menariknya, data ujian makmal menunjukkan kekeringan sehinga 14 jam dapat dicapai*.

Bersama dengan Molfix ‘Extra Dry’, kedua-dua kategori lampin dapat memberikan daya serap yang unggul. Terima kasih kepada teknologi lapisan kering tambahan yang membolehkan penyerapan secara cepat dan mudah. Ini memberikan perlindungan penuh kepada bayi dan memastikan kulit mereka kering dan sihat. Ibu berasa tenang kerana mengetahui bahawa bayi mereka kekal selesa sepanjang hari.

Lampin bayi Molfix didatangi dengan dua jenis iaitu Natural dan Extra Dry dengan dua variasi setiap jenis iaitu lampin pita dan lampin seluar. Semua lampin boleh didapati daripada saiz NB (Newborn) sehingga XXXL!

Lampin bayi Molfix

Tidak lengkap penggunaan lampin bayi jika tiada tisu basah bagi ibu bapa di Malaysia. Moflix juga turut hadir dengan tisu basah bayi serba guna tanpa alcohol, paraben dan menggunakan bahan mesra kulit bayi. Tisu basah Molfx didatangi dengan tiga jenis iaitu Natural Fresh Clean, Natural Antibacterial dan Natural Newborn Gentle.

Tisu basah Molfix

Dalam usahanya untuk mewujudkan kesedaran dan mengembangkan jenama, Molfix terlibat dengan banyak organisasi, dan rakan kongsi perniagaan seperti hospital, kedai runcit dan sekutu dalam talian sambil mengambil bahagian dalam pelbagai aktiviti yang dihadiri pengguna seperti MITEC Baby Fair 2022, TCE Baby Expo yang telah berlangsung ketika ini dan banyak lagi.

Antara lain, inisiatif penjenamaan dan pemasaran yang kukuh telah dilaksanakan sebaiknya bagi pihak Molfix dalam memperkenalkan jenama mereka di Malaysia. Usaha mereka membuahkan hasil apabila dalam tahun pertama sahaja, Molfix telah memenangi Anugerah Pilihan Pembaca BabyTalk MamaPapa 2022 untuk kategori Pita Terbaik dan Lampin Seluar Terbaik.

Acara sambutan untuk memperingati ulang tahun pertama Molfix turut diadakan dengan kehadirian En. Alp Bilgili, Pengurus Besar Hayat Hygienic Products Malaysia Sdn. Bhd.; Scha Al-Yahya dan Awal Ashaari; Encik Sheikh Farouk Sheikh Mohamed, Pengarah Urusan AEON Big (M) Sdn. Bhd.; Joanne Wong, Pengurus Pemasaran, Hayat Hygienic Products Malaysia Sdn. Bhd.; dan para ibu bapa di gerai Molfix TCE Baby Expo di Midvalley.

Alp Bilgili, Pengurus Besar Hayat Hygienic Products Malaysia Sdn Bhd.; (tengah) bersama Scha Al-Yahya dan Awal Ashaari, Sheikh Farouk Sheikh Mohamed, Pengarah Urusan AEON Big (M) Sdn Bhd., (lima dari kiri) di gerai Molfix TCE Baby Expo.

Ibu bapa yang memenangi hadiah pertandingan media sosial turut dijemput hadir ketika sambutan ulang tahun pertama Molfix.

Sebagai sebahagian daripada sambutan itu, 10 pengguna Molfix menerima produk eksklusif Molfix, yang ditandatangani khas oleh Scha Al-Yahya dan Awal Ashaari. Kedua-dua duta jenama ini berkongsi pengalaman mereka dengan jenama Molfix.

Komitmen Hayat Kimya terhadap pertumbuhannya di Asia Tenggara diperkukuh lagi dengan pembinaan kilang pembuatan serantau baharu di Vietnam, yang bertindak sebagai hab ASEAN untuk produk Molfix. Kilang itu akan memenuhi permintaan rantau ini termasuk pasaran Malaysia. Ini akan membolehkan pengguna menikmati produk berkualiti premium dengan harga yang kompetitif, yang dihasilkan di rantau ini, dan seiring dengan keperluan dan trend semasa mereka.

Produk-produk Molfix kini boleh didapati di pasar raya dan pasar raya hiper terpilih seperti AEON Big, AEON Retail, Lotus’s, Giant, Billion Shopping Centres, Econsave, TF Value Mart, HeroMarket, Manjaku, dan lain-lain serta platform atas talian utama.

Untuk malumat lanjut boleh layari http://www.molfix.com.my/ .

Untuk pembelian di Shopee boleh layari di pautan di bawah:
- Molfix Tape Diaper -> Lampin pita (termurah di Shopee!)
- Molfix Pants Diaper -> Lampin seluar
- Molfix Wet Tissue -> Tisu basah

Review Molfix oleh Awal Ashaari dan Scha Alyahya:

@zandra.zane @molfix.malaysia #Molfix1stAnniversary #Happy1stBirthdayMofixMY #MolfixMY1stBirthday #Happy1stAnniversaryMolfixMY #moflixmalaysia #moflixmy #moflix #schaalyahya #awalashaari #pampers ♬ original sound - zandra.zane

*Berdasarkan kepada keputusan makmal dengan purata jumlah cecair bayi boleh buang air kecil dalam tempoh 14 jam. Keputusan ini berbeza bergantung kepada bayi.
**Bagi aspek kebersihan, sila tukar lampin secara kerap (setiap 3 – 4 jam atau bila ia kotor).