Thursday 23 November 2023

AFP Edisi November 2023 - Gaya Jalanan Anime, Masa Depan, Denim dan Baju Perayaan Rentas Generasi Sebagai Fokus Koleksi

KUALA LUMPUR, 23 November – AEON FASHION PREVIEW (AFP) yang dinanti-nantikan kini kembali mempamerkan fesyen sebagai trend segar dan bertenaga yang diperlukan oleh golongan muda untuk menyatakan diri mereka. AFP Edisi Nov23 ini menandakan kerjasama dengan komuniti pelajar yang kuat dan berpendirian dari Universiti Tunku Abdul Rahman Pengurusan & Teknologi (TARUMT). Radar belia AEON merangka semula tiga tema sebagai permulaan pembicaraan: pakaian jalanan anime, pakaian denim dan pakaian perayaan.

Aeon Fashion Preview Edisi November 2023 AFP
AFP Edisi Nov23

1. AEON SELECT Membawa Anime ke The Street

Pakaian jalanan anime dengan pantas muncul sebagai trend yang dominan, fesyen yang menawan peminat dengan gabungan unik estetika bandar dan motif moden. Di AEON,
keseluruhan kalendar 2024 dipetakan dengan teliti untuk mengeluarkan berbilang kapsul kejutan anime daripada siri Naruto, Spy X Family, Jujutsu Kaisen dan Demon Slayer.

Sama ada minimalisme anggun daripada anime cyberpunk atau palet berwarna-warni yang berani daripada manga klasik, koleksi AEON SELECT akan menyasarkan kepelbagaian gaya dan suasana.

Pelajar yang menggayakan baju Anime Siri Naruto dengan olahan kreatif mereka

Dalam meraikan inovasi pereka generasi seterusnya - jambatan unik antara anime dan fesyen untuk ekspresi diri yang bergaya, pelajar fesyen TARUMT dari Fakulti  Industri Komunikasi dan Kreatif (FCCI) mengambil bahagian dalam penggayaan semula koleksi Naruto, mengubahnya menjadi cosplay couture, pakaian jalanan grafik yang berinspirasikan anime aksesori. Pelajar tersebut ialah:

1. Low Yan Yi
2. Desiree Chang Chai Ling
3. Soom Ken Yin
4. Kavinita a/p Ragunathan
5. Noprena Maria
6. See Yu Yun
7. Chern Yong Xin
8. Nur Aila Aleena Tong
9.Lam Shee Yun
10. Intan Nurlyzana

Diawasi dan dibimbing oleh pensyarah mereka:

11. Siti Nur Syuhada
12. Aizurawaty

2. SCAR Menyahkod Dinamik Denim

Pakaian denim, yang pernah sinonim dengan pakaian kerja lasak, telah mengalami 
perjalanan transformatif selama bertahun-tahun, berkembang menjadi fesyen yang serba boleh dan abadi yang melangkaui generasi dengan lancar. Ketahanan dan keselesaan kain,
pada asalnya direka untuk ketahanan menghadapi kerja intensif buruh, telah menemui ungkapan yang baharu dalam fesyen kontemporari. Inovasi seperti denim regangan telah ditambah menjadi dimensi baharu untuk keselesaan dan kesesuaian, membolehkan julat pergerakan dinamik tanpa menjejaskan estetika denim klasik. 
Variasi dalam fabrik denim dalam SCAR ini dicipita untuk memenuhi pilihan yang pelbagai, memastikannya denim kekal sebagai pakaian yang penting untuk setiap generasi.

AFP Nov 23 Denim on Denim
Pakaian Denim rentas generasi

3. Pakaian Perayaan Adalah Pakaian Majlis Yang Paling Relevan

Melangkah ke dunia di mana pakaian perayaan menjadi ekspresi kegembiraan rentas generasi dan keperibadian, menjadikan setiap majlis sebagai perayaan abadi. Merevolusikan
gaya perayaan tradisional yang melampaui batasan usia, merangkumi daya tarikan generasi yang bergema dengan kedua-dua golongan muda dan yang berjiwa muda. Pada AEON, banyak jenama musim ini menampilkan koleksi yang mencerminkan semangat inklusif, menawarkan pelbagai gaya yang memenuhi cita rasa dan pilihan yang pelbagai. sama ada ia
kemeriahan cetakan bersemangat, keanggunan abadi labuci berkilauan, atau keselesaan siluet tidak konvensional, ARCADIA, innerCasual, ti:zed, SCAR, Guys’ Vision and Kids Republic dan juga M untuk ibu; mengatasi jurang generasi, menjemput individu dari semua peringkat umur untuk bersuka ria dalam kemeriahan perayaan.

AFP Nov 23 TARC UMT Chinese New Year Collection
Baju perayaan Tahun Baru Cina untuk tahun 2024

Low Ngai Yuen, Ketua Pegawai Barangan dan Pemasaran AEON Malaysia berkata semasa dia melancarkan AFP Edisi Nov23, "Edisi AFP ini menegaskan bahawa fesyen tidak lagi terhad kepada piawaian yang sempit. AEON telah lama menerima kepelbagaian dari segi bentuk badan, saiz, etnik, jantina, dan kebolehan. Kami mengutamakan saiz inklusif,
pakaian yang bersesuaian dengan diri, dan pilihan yang berpatutan lagi bergaya. Fesyen kini menjadi platform untuk ungkapan tersendiri terdiri dari semua lapisan masyarakat. 

Bekerjasama dengan StevenSunny dengan gerakan #ownwhatyouwear ialah gerakan AEON yang dimulakan 2 tahun lalu dengan trendsetter luar biasa dan kurator gaya ikonik. Kami komited dengan ungkapan itu fesyen kita dan mestilah mencerminkan permaidani manusia yang kaya. kami percaya bahawa setiap orang berhak untuk berasa yakin dan menyatakan identiti mereka melalui pakaian, dan AEON berusaha untuk menjadikan fesyen bukan sahaja cermin masyarakat tetapi pemangkin kepada perubahan positif. Keterangkuman dan kebolehcapaian bukanlah trend; mereka adalah unjuran yang lebih penuh belas kasihan mewakili industri fesyen"

Musim ini, SCAR menampilkan StevenSunny seorang pakar fesyen dan gaya yang menjulang fesyen sebagai alat untuk ekspresi diri. Dengan penekanan pada potongan semangat dan warna yang berani diperbuat daripada 100% kapas – panggilannya adalah untuk yakin untuk mencipta dan #memilikiapa yang anda pakai.

StevenSunny dengan rekaan beliau

“Dalam dunia di mana kepatuhan mengikut orang ramai sering muncul, fesyen berdiri sebagai kuasa yang membebaskan, memperkasakan individu untuk menerima keaslian mereka. Mari kita raikan itu!” diteruskan Low Ngai Yuen ketika memperkenalkan StevenSunny.

Antara koleksi eksklusif AEON juga ada menampilkan pilihan susun atur jenama terkemuka seperti:

● innerCasual (iC):
Kualiti tinggi dan kemampanan menjadi tumpuan utama, memenuhi pelbagai saiz dan umur
kumpulan. Pilih daripada tiga gaya tersendiri - ActiveWear, PeaceFit dengan inovatif
teknologi, dan rangkaian fesyen yang mampan.

● SCAR:
Perkasakan gaya peribadi anda dengan tawaran unik SCAR, termasuk tie-dye, potongan lapisan berkibar, dan perincian yang diperibadikan.

● Puteri:
Alami gaya tanpa tenaga dengan rangkaian Puteri yang sederhana, termasuk pakaian renang Muslimah dipadankan dengan pakaian luar chiffon yang bergaya.

● PlusCollection:
Raikan keindahan setiap saiz dengan nilai teras jenama ini.

● Arcadia:
Gaya abadi dihidupkan dengan Arcadia, menawarkan atasan linen, seluar dan rona tanah dengan perincian sulaman yang indah.

● M:
Dapatkan keselesaan semasa bersalin dengan reka bentuk fabrik ringan M yang bebas kedutan, termasuk baju mesra penyusuan, pakaian dan skirt.

● ti:zed:
Pakaian berjahit yang mesti ada untuk lelaki dan wanita, termasuk hoodie yang bergaya,
pullover, dan baju-baju bercetak kapas.

● Penglihatan Lelaki:
Temui pakaian kasual lelaki yang direka untuk kebolehpakaian tahan lama, penjagaan mudah dan kuasa istiqamah yang melengkapkan mana-mana gaya peribadi.

Lihat video di Tiktok bawah ini untuk melihat AFP Edisi Nov23 yang telah berlangsung di TARUMT dengan kehadiran para tetamu jemputan, media, pelajar dan ibu bapa.

@zandra.zane AFP Nov23 finally makes to the show.🙌🏻 Do read more at my blog at www.thirteenpersona.blogspot.com okay! ❤️ #afp2023 #aeonfashionpreviee #aeonfashionpreview2023 #aeonfashionpreview2024 #afp2024 #chinesenewyear2024 #fashionshow ♬ original sound - zandra.zane
Untuk maklumat lanjut mengenai AFP boleh lah layari di microsite ini https://aeonretail.com.my/fashion/afp/

No comments:

Post a Comment