Saturday, 15 October 2022

AEON FASHION PREVIEW Meriah Lancarkan Fesyen Baharu Siri November 2022-Februari 2023 di TAPAK KL

KUALA LUMPUR, Oktober 13 –Penutup hujung tahun 2022 kini diserikan dengan triennial AEON Fashion Preview 2022 (AFP22) oleh AEON CO. (M) BHD (AEON) . AFP22 menampilkan fesyen baharu untuk November 2022-Febuari 2023 untuk menepati gaya dan kehendak terkini. Menariknya AFP22 kali ini dilancarkan di Tapak Urban Street Dining KL dengan tontonan awam untuk melihat bersama 4 koleksi dan gaya utama.

AEON FASHION PREVIEW 2022 di Tapak KL

AFP22 menampilkan esksulif bagi AEON iaitu Neonate x Guy’s Vision, Scartlet Loungewear, Ti:Zed dan pakaian bertema Arnab untuk Tahun Baru Cina 2023. Pelancaran ini dihadiri oleh orang kuat AEON, orang ramai, rakan media dan blogger, artis jemputan dan orang utama dalam bidang fesyen.

Naoya Okada, Timbalan Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Operasi AEON dalam ucapannya, “Dalam menyambut ulang tahun AEON ke 38 tahun di Malaysia, kami juga gembira untuk mengembangkan pelbagai jenama dan keperluan fesyen melalui jenama AEON seperti Scarlet, Agenda, Suave dan Crème; yang telah menjadi sebati dengan orang Malaysia dalam perkembangan hidup mereka.

Kami juga berusaha dalam memanfaatkan teknologi fabrik terkini untuk sentiasa melengkapi keperluan fungsi pelanggan tanpa melupakan aspek estetik dan kesejahteraan. Oleh itu anda juga boleh melihat jenama baru yang diwujudkan untuk melengkapi ciri tersebut seperti innerCasual, iC dan + Collection untuk melengkapi keperluan pelbagai saiz.”

Antara tujuan AFP22 ialah AEON ingin memperlihatkan kepentingan dalam berpakaian untuk diri sendiri bukannya untuk orang lain. Daripada #ownwhatyouwear kepada #comfortfit, AEON ingin pelanggannya berasa yakin, saling berhubung, bekerjasama dan paling penting mampu memiliki pakaian yang berkualiti. Oleh itu AFP22 siri November 2022-Febuari 2022 dilaksanakan di TAPAK KL dengan suasana orang ramai dan muzik secra langsung dengan persembahan menarik daripada Orang Orang Drum Theatre, Yonnyboii dan Aruel Ariel. 

Aurel Ariel bersama pemain saxophone dalam membuat
persembahan secara langsung sepanjang pertunjukkan fesyen.

Persembahan daripada Orang-Orang Drum.

Ini pula merupakan koleksi yang diperagakan pada AFP22:

1. Neonate x Guys’ Vision

Neonate Clothing Company merupakan pakaian jalanan Malaysia yang popular. Jenama Neonate ini ditubuhkan pada 2019 oleh Karl Shafek Ibrahim dan Ahmad Syahir Hamdan yang juga menyertai pembukaan AEON Fashion Preview lepas. Kali ini mereka bekerjasama dengan AEON khususnya jenama Guy’s Vision dalam menampilkan koleksi Neostalgia. 

Yonnyboii, orang kuat Neonate dan para model bergaya dengan pakaian
Neostalgia daripada Neonate X Guy's Vision.

Neostalgia melahirkan ciri tahun 60an hingga ke 90an dengan warna serta elemen dari zaman tersebut dengan sentuhan moden. Antara warna dan elemen tersebut ialah permainan arked dan corak paparan TV dalam mode tiada siaran. Koleksi ini menggunakan fabrik jersi yang ringan dan boleh bernafas sesuai dengan gaya hidup atletik untuk kegunaan dalam dan luar bangunan. Paling penting, koleksi ini ialah buatan Malaysia sepenuhnya.

Koleksi ini boleh didapati di 10 cawangan AEON seluruh negara iaitu Aplha Angle, Taman Maluri, MidValley, Bandaraya Melaka, Nilai, Shah Alam, Bandar Urtama, Cheras Selatan, Queensbay dan Tebrau.

2. Party Wear

Parti hujung tahun kini kembali! Namun keselesaan dan kebebasan yang kita sudah terbiasa daripada bekerja dari rumah dengan pakaian dalam dan pakaian tidur bergaya tidak perlu dilupakan.

AEON memperkenalkan Scarlet Loungewear, pakaian yang berfokus dalam menyediakan fesyen santai yang terinspirasi daripada ‘effortless’ glam untuk gaya selesa dan nyaman. Anda pasti akan rasa beparti di bilik tidur sepanjang Disember ini apabila anda merasakan kualiti Scarlet Loungewear di mana fabriknya diperbuat daripada kain kapas selesa penuh kemewahan. Bahkan beberapa pakaian ini didatangkan dengan aksesori seperti ‘headbands’, selipar rumah dan stoking comel! 

Scartlet Loungewear yang diperagakan berasama aksesori.

Selain itu, AEON turut memperkenalkan fesyen bergaya yang fleksibel tanpa mengira bentuk badan, berat dan saiz pengguna. Guys’ Vision contohnya memperkenalkan baju kait kontemporari dan seluar paras buku lali serta paras lutut. Manakala Crème memperkenalkan pelbagai fesyen moden siluet dengan material satin, labuci, ropol kecil dan kelim tidak simetri agar lebih tampak menonjol. 

3. Baju Sedondon

Berpakaian sedondon bersama pasangan sekarang ni merupakan salah satu menjadi gaya terkini seluruh dunia memandangkan ramai pasangan selesa untuk meluahkan hubungan mereka secara terbuka lagi-lagi selepas pandemik.

Dengan Ti:Zed, pasangan boleh memilih rangkaian fesyen sedondon daripada ‘pullovers’, baju sejuk dan baju t-shirt yang penuh cetakan dan warna. Manakala baju kain kapas dan kain rayon daripada Guys’ Vision yang penuh cetakan dan warna boleh dipadankan dengan pelbagai fesyen daripada SCAR untuk pakaian sedondon bermacam gaya.

Baju sedondon daripada Ti:Zed

4. Tema Arnab Untuk Tahun Baru Cina 2023

Tahun Baru Cina 2023 juga seperti tahun-tahun berikutnya apabila warna fesyen sering dilengkapi dengan pelbagai rona warna merah. Sesekali terselit juga sedikit melawan arus dengan warna pastel dengan tema arnab untuk melengkapi tanda zodiak Arnab tahun depan.

Melalui tù-gether, rekaan fesyen Tahun Baru Cina AEON penuh dengan elemen tenaga arnab yang membawa kekayaan dan kepenuhan dalam harta serta kesihatan.

SCAR, sebagai jenama yang terkenal dengan pakaian yang terkini dan fesyen muda telah memberi nafas baru kepada rekaan siluet klasik dengan sentuhan namun diberikan sentuhan moden seperti cetakan, lace, fabrik bertekstur dan juga bunga ‘jacquard’.

Arcadia menampilkan pakaian linen berfokus pada warna terang dan cerah dilengakpi dengan sulaman dan cetakan monotone.

Crème pula memperlihatkan kain fabrik seakan chiffon beralir pada perincian cheongsam dan samfu.

+ Collection berfokuskan kepada pelbagai saiz terutama untuk saiz besar. Jenama ini menampilkan ciri versatile fabrik kait mesin kepada cetakan linen dan sulaman perincian bergaya. 

Tahun baru cina bersama Plus Collection

J-Kids mempunyai pelbagai pilihan pakaian daripada kain kapas yang penuh rekaan tersendiri untuk menceriakan suasana perayaan tanpa mengganggu aktiviti anak-anak dalam membesar. 

Tahun baru cina bersama J-Kids

Guys’ Vision mempunyai rangkaian pakaian selesa dari kain kapas yang mempunyai rekaan cetakan menonjol dan juga pakaian warna biasa untuk menyambut perayaan penuh gaya.

Antara gabungan beberapa jenama di atas yang sempat diperagakan adalah seperti di bawah:

Kiri: Model wanita menggayakan Ti:Zed dan model lelaki
menggayakan Guy's Vision
Kanan: Model lelaki menggayakan Guy's Vision dan model
wanita menggayakan Crème

Kanan: Model cilik menggayakan J-Kids dan model wanita
menggayakan Scar
Kiri: Model lelaki menggayakan Guy's Vision dan model
wanita menggayakan Scar

Kiri: Model wanita menggayakan Crème sequin jumpsuit & 
model lelaki menggayakan Suave untuk seluruh pakaian.
Kanan: Kedua-dua model wanita menggayakan Crème

AEON juga turut melancarkan AEON tù-gether bersama White Rabbit. Melalui tù-gether , kedua-dua jenama AEON SCAR dan innerCasual menunjukkan beberapa kolaborasi pelbagai antara keduanya membentuk jenama penuh sentuhan personal.

Melalui tù-gether juga telah terhasilnya baju untuk tahun baru cina bertemakan arnab yang juga merupakan tahun arnab pada tahun hadapan. Baju tahun baru cina dilengkapi dengan iron-on patches visual arnab oleh artis Evelyn Pow Qian Pink yang terinspirasi daripada jenama ikonik White Rabbit. Tidak lupa juga dalam menyumbang potongan baju bergaya tahun baru cina adalah daripada rekaan Steven Sunny yang juga merupakan seorang tata gaya terkenal, guru trend dan ahli fesyen terkemuka.

Para model menggayakan pakaian daripada tù-gether yang
berkonsepkan arnab bersama artisan fesyen utama rekaan ini.

Low Ngai Yuen selaku Ketua Pegawai Perdagangan dan Pemasaran AEON turut berkata, “innercasual atau iC merupakan jenama AEON khusus untuk pakaian seharian yang berkonsepkan pakaian dalam ‘functional’, pakaian aktif dan pakaian kasual penuh kelestarian. Jadi apabila iC bekerjasama dalam program yang mempunyai sentuhan personal bersama jenama SCAR, White Rabbit dan artis terkemuka membuktikan niat AEON mengeluarkan setiap pakaian mempunyai jangka hayat panjang dengan penuh rasa cinta”.

Inisatif ini selari dengan usaha AEON dalam menjayakan United Nations Sustainable Development Goal - 8 and 15 iaitu untuk fokus dalam mempromosi pembangunan lestari yang aman dan inklusif buat semua, menyediakan akses kepada semua dalam membina tanggungjawab efektif inklusif buat institusi semua tahap termasuk melindungi, membaik pulih dan mempromosikan penggunaan lestari dalam ekosistem daratan.

Bagi saya, pakaian daripada jenama AEON berkualiti standing dengan harga. Tidak terlalu mahal, mampu milik dan tahan lama. Tebal sedap dipakai dengan cuaca Malaysia. Kalau nipis pun macam baju tshirt iC, kainnya bukan nipis tembus tu tapi jenis nipis sejuk tapi tak mudah koyak atau kendur. Berbaloi la beli dekat AEON, bertahun masih elok je. 

Nantikan pakaian fesyen AFP22 di AEON Mall yang terpilih seluruh negara bermula November depan sehingga Februari tahun depan ya!

Friday, 14 October 2022

Dama Bersiri AEON “SAYAP BAGIMU” Dibintangi Alif Satar, Siti Nordiana, Intan Ladyana dan Ramai Artis Tanah Air.

Kuala Lumpur, 13 Oktober 2022 – AEON CO. (M) BHD. (AEON) baru-baru ini telah menyambut ulang tahun ke-38 tahun. Justeru itu, AEON mengambil langkah menarik untuk mendekatkan diri mereka bersama pelanggan dengan melancarkan drama bersiri ‘Sayap Bagimu’ dibintangi artis terkenal seperti Alif Satar dan Siti Nordiana. Drama ini telah dilancarkan secara rasmi di majlis “Tayangan Gala dan Sidang Akhbar Sayap Bagimu” yang diadakan TGV, AEON Mall AU2, Kuala Lumpur.

Majlis pelancaran drama Sayap Bagimu AEON di TGV, AEON AU2, Setiawangsa.

Majlis penuh gemilang tersebut turut diserikan dengan kehadiran Dato’ Iskandar Sarudin, Pengerusi AEON, Keiji Ono, Pengarah Urusan AEON dan barisan artis drama ini, pihak media dan juga para peminat. Barisan artis terdiri daripada Alif Satar, Siti Nordiana, Dato' Sri Eizlan Yusof, Vince Chong dan Aznie Azmi selaku pelakon baharu.

Menurut Keiji Ono, Pengarah Urusan AEON,” Sebagai sebuah syarikat yang amat mementingkan keutamaan pelanggan, kami sentiasa mahu menjadikan pasar raya kami bukan sahaja tempat untuk membeli belah, malah mampu menjadi organisasi yang sentiasa proaktif dan inovatif. Penglibatan AEON di dalam industri pembikinan drama ini merupakan satu yang baharu untuk kami namun AEON yakin pendekatan ini mampu memberikan impak positif dalam memperkasakan operasi syarikat dan untuk terus merapatkan lagi hubungan di antara AEON dan pelanggan,”

Keiji Ono, Pengarah Urusan AEON

“Drama ini juga adalah tanda penghargaan dan terima kasih AEON terhadap kesetian yang tidak berbelah bahagi oleh pelanggan, rakan niaga dan kesemua pemegang taruh yang telah menjadikan AEON sebagai jenama runcitan pilihan dan tempat membeli belah dan lokasi santai bersama keluarga.”

“Kami di AEON amat bersyukur dengan setiap kejayaan yang dikecapi oleh syarikat yang disokong oleh kesetiaan pelanggan selama 38 tahun. Kejayaan syarikat yang juga didukung kuat Kerajaan membolehkan kami untuk terus memacu setiap usaha kami ke hadapan,” sambung beliau.

Bagi peminat drama di TV3, anda pasti tahu gandingan Alif Satar dan Siti Nordiana sememangnya gandingan paling mantap dengan tontonan yang memberangsangkan, oleh itu pemilihan mereka dijangka dapat menarik lebih ramai lagi menonton drama AEON Sayap Bagimu. Lagipun, drama dengan nama sama dan pelakon yang sama di TV3 merupakan drama paling terkenal ketika itu. Selain itu, tajuk drama “Sayap Bagimu” ini juga diambil daripada inisiaitf AEON untuk kelestarian negara, di mana aspirasi Sayap Bagimu ialah untuk menyokong antara satu sama lain untuk mengembangkan sayap dan terus bergerak ke hadapan 2 bersama.

Turut menyertai program ini ialah rakan-rakan niaga AEON dan para penaja seperti AmBank Malaysia, TGV Cinemas, Focus Point, Gintell, OSIM, Poh Kong, Tomei Gold & Jewellery, PANDORA Jewellery, Hype Energy Drink, Mahnaz Food, Samsung Malaysia Electronic, Mamee-Double Decker, Shogun Japan, Yeo Hiap Seng, BB Diapers dan Uncle Zam Rice.

Bagi drama AEON Sayap Bagimu, drama ini berkisar tentang cabaran, tekanan dan sokongan yang dihadapi di tempat kerja AEON dalam memajukan kredibiliti mereka selaku pemain industi peruncitan di negara. Juga, drama ini menampilkan proses dan usaha meraka dalam membantu pelanggan AEON dari segi pembelian, khidmat pelanggan dan penyampaian maklumat. Contohnya, drama ini turut menyelit beberapa proses memudahkan system digitalisasi dalam aplikasi AEON mereka dalam imbasan produk untuk mengetahui maklumat tambahan yang tidak tertulis jelas di atas produk.

Sidang media drama Sayap Bagimu

Dalam sidang media pada majlis yang sama, Ngai Yuen Low Ketua Pegawai Perdagangan dan Pemasaran AEON turut berkata proses rakaman mengambil masa yang lama sejak 30 oktober 2020 sehingga Mei tahun ini. Oleh itu beberapa fasa pandemik ke endemik turut dapat dilihat dalam drama ini. 

Alif Satar turut berkata, "Oleh sebab masa rakaman yang lama, penonton boleh imbas semula zaman pandemik PKP yang awal dahulu di mana kita masih menggunakan pelitup wajah sepanjang masa dan sebagainya. Drama ini menjadi berkait rapat dengan penonton diluar sana". 

Drama ini mengandungi 13 episod dan setiap episod mempunyai durasi lebih kurang 30 minit. Sayap Bagimu akan disiarkan pada setiap hari khamis pukul 6pm di laman YouTube AEON Malaysia. Episod pertama sudah boleh mula ditonton bermula 13 oktober lepas.

Sebagai selingan, AEON memutuskan untuk melancarkan siaran drama Sayap Bagimu di YouTube merupakan cara mereka untuk mencapai lebih banyak lagi penonton dan para pelanggan. Hal ini adalah kerana siaran YouTube boleh dilihat berulang kali pada bila-bila masa serta mudah diakses oleh semua orang. Meskipun kos produksi dan bayaran pelakon juga tinggi, ini bukan alasan AEON untuk melancarkan drama ini di kaca TV di mana hanya segelintir sahaja yang boleh menontonnya pada masa tayangan tertentu.

Anda boleh tonton episod pertama di bawah ini:

Klik di sini Sayap Bagimu ep.1 atau tonton di bawah.

Review ringkas saya untuk episode pertama (Ada spoiler, jangan baca kalau tak nak spoiler):

Drama ni unik dalam menjadikan watak utamanya (Alif Satar) sebagai seorang yang mempunyai masalah Gangguan Kebimbangan Sosial atau dalam bahasa inggeris ‘Social Anxiety Disorder’. Alif tak boleh tengok mata orang ketika bercakap, berdebar bila depan umum dan sebagainya tapi masih boleh menjalankan kerja seharian jika diberi peluang. Jadi ini adalah antara sisi yang masyarakat kita perlu faham. 

Kebanyakkan kita anggap mereka ni pelik dan terus menjatuhkan hukum tanpa kita faham apa masalah yang dihadapi mereka. Kita boleh ambil pengajaran ini dalam membantu mereka yang menghidapi masalah sama. Bagi yang menghidapinya pula, harapannya agar anda tahu bahawa ramai orang disekeliling anda juga mencuba untuk membantu anda dan harap anda turut menerima pertolongan orang lain tanpa segan okie!

Antara babak awal Alif dalam drama Sayap Bagimu.

Antara lain, cerita ni terselit juga babak pelanggan selalu nak betul. Kita nampak lah staf AEON gigit bibir je tahan geram ye kalau jumpa pelanggan macam ni. Hahaha. Jadi jadi pelangaan tu harus ingat, mereka ni pun manusia jangan lah kejam lagi-lagi nak minta tolong.

Awal-awal mungkin ada lambat jalan cerita tapi lama-lama tu baru kita boleh tangkap layan cerita ni. Awal-awal bahagian episod satu tu drama ni nak tampilkan karakter Alif dalam cerita ni. Kalau yang ni pun anda tak sabar, realiti kalau anda jumpa orang macam ni lagi la anda tak sabar. 

Berbaloi untuk ditonton sebab jalan cerita memang fokus AEON, siap boleh tengok ofis HQ AEON lagi. Bila je kita boleh tengok ofis AEON betul-betul kan? Oh selain artis, ada staf AEON turut berlakon sekali tau. Ha, nak tau siapa? Kena rajin-rajin tengok drama dan komen Youtube, mesti ada yang pecahkan tembelang mana satu staf betul. Hahaha.

Selamat menonton!

Tuesday, 11 October 2022

Raja Muda Selangor Berkenan Untuk Memberikan Geran Perniagaan Kepada Usahawan OKU SAY LEAD PRO Anjuran Selangor Youth Community

Petaling Jaya, 11 Oktober 2022 – 30 usahawan Orang Kurang Upaya (OKU) telah dipilih oleh Duli Yang Teramat Mulia Tengku Amir Shah Ibni Sultan Sharafuddin Idris Shah Alhaj, Raja Muda Selangor untuk menerima geran perniagaan dalam program Liga Usahawan OKU Malaysia (SAY LEAD PRO) anjuran Selangor Youth Community.

Raja Muda Selangor berkenan mengambil gambar bersama
jawatankuasa, tetamu jemputan, usahawan OKU dan para media.

Liga ini dianjurkan oleh Selangor Youth Community (SAY), sebuah organisasi bukan kerajaan yang diasaskan oleh D.Y.T.M. Raja Muda Selangor sejak tahun 2017. Program Liga Usahawan OKU Malaysia - SAY LEAD PRO dijalankan dibawah inisiatif Entrepreneurship Selangor dengan membawa visi dan misi Baginda untuk mempromosi keterangkuman dalam kepelbagaian terutamanya kepada golongan usahawan belia. Liga ini ditaja sepenuhnya oleh Yayasan Hasanah melalui “Hasanah Special Grant”. 

Geran yang dianugerahkan ini berbentuk khas mengikut keperluan peralatan yang diperlukan oleh usahawan. Ini bermaksud usahawan boleh menggunakan geran untuk meminta peralatan yang sesuai untuk memajukan lagi produksi perniagaan mereka seperti mesin acuan dan sebagainya. Usahawan akan mendapatkan nasihat daripada mentor untuk memilih keperluan yang bertepatan dan tidak melebihi jumlah RM3,000.

Kriteria pemilihan peserta adalah:

- Pemegang kad Orang Kurang Upaya (OKU) yang sah di bawah Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) 
- Berumur dari 18 tahun hingga 45 tahun.
- Berupaya untuk hadir ke kelas secara fizikal dan secara dalam talian 
- Berminat untuk mempelajari aktiviti perniagaan.

Meskipun golongan belia adalah dibawah 35 tahun secara amnya, golongan OKU mempunyai keupayaan yang berbeza daripada orang lain. Oleh itu dengan mengambil kira keadaan mereka, had belia bagi OKU untuk program ini dinaikkan agar mereka boleh diberikan peluang sewajarnya.

Program SAY LEAD telah berjalan selama 18 bulan sejak Januari 2022. 60 peserta dipilih untuk menjalani kursus perniagaan selama 18 bulan yang merangkumi empat fasa.

Empat fasa program SAY LEAD ialah:

Fasa pertama: Unearth The Talent (4 Bulan)
Fasa Kedua: Commercialisation (4 Bulan)
Fasa Ketiga: Sustainability (4 Bulan)
Fasa Terakhir: Giving Back to Societies (4 Bulan) 

Setiap minggu selama kursus bimbingan perniagaan dijalankan, peserta diberi tugasan dalam untuk dilaksanakan dalam perniagaan mereka sama ada secara fizikal ataupun atas talian. Pada fasa pertama, peserta perlu hadir ke kelas secara fizikal untuk mempelajari amali bagaimana untuk menghasilkan produk/perkhidmatan seterusnya mendapatkan pembekal dan mengekalkan kualiti produk. 

Memasuki fasa kedua Commercialisation, daripada 60 peserta hanya 30 peserta sahaja yang akan dipilih untuk memasuki fasa kedua. Pada fasa ini, peserta akan diberikan ilmu bagaimana hendak untuk mengkomersialkan produk yang dihasilkan sama ada secara fizikal ataupun atas talian. Pada fasa kedua ini, Selangor Youth Community (SAY) telah mengambil inisiatif untuk melaksanakan bootcamp selama tiga hari dua malam di International Youth Centre (IYC), Cheras. Hasil daripada bootcamp tersebut, setiap peserta dibimbing dan ditetapkan mentor berdasarkan produk yang dihasilkan kepada tiga kumpulan iaitu F&B, Jahitan dan perniagaan atas talian. 

Hasil bimbingan tersebut, setiap peserta berjaya memiliki produk sendiri berdasarkan bimbingan daripada mentor. Dalam pada itu, fasa ini juga turut dipantau rapat oleh pihak Selangor Youth Community (SAY) dan mentor dengan mengadakan pertemuan sebanyak tiga kali pada bulan September untuk merekodkan jualan, kaedah pemasaran dan lain-lain lagi. 

Pengarah projek SAY LEAD PRO dalam ucapan pembukaan majlis.

Tujuan SAY LEAD PRO dalam melatih dan menolong usahawan OKU adalah untuk memberikan mereka peluang berdikari dalam masyarakat. Selain itu, secara tidak langsung dapat membantu Jabatan Kebajikan Masyarakat dalam mengurangkan beban untuk menguruskan kebajikan para OKU berdaftar di Malaysia yang berjumlah lebih 600 ribu orang.

Harapan SAY LEAD PRO dan Selangor Youth Community secara amnya ialah untuk membantu usahawan OKU lebih kehadapan serta melahirkan generasi ikon OKU yang baharu.

Dari kiri: Puan Nurul Azwa Binti Mohd Rodzi, Ketua Pegawai Eksekutif Selangor Youth Community, Dato’ Shahira Ahmed Bazari, Pengarah Urusan Yayasan Hasanah dan Penaja Utama Program Liga Usahawan OKU Malaysia- SAY LEAD PRO , D.Y.T.M. Tengku Amir Shah Ibni Sultan Sharafuddin Idris Shah Alhaj dan Mentor-Mentor Usahawan.
 

Antara usahawan OKU yang menerima geran perniagaan khas Hasanah.

D.Y.T.M. Tengku Amir Shah Ibni Sultan Sharafuddin Idris Shah Alhaj juga berkenan melawat meja paparan hasil perniagaan usahawan OKU SAY LEAD PRO pada majlis yang sama.

Antara yang boleh dilihat melalui instagram @selangoryouth menunjukkan Tuanku Raja Muda Selangor melihat hasil tangan usahawan SAY LEAD PRO.

Untuk maklumat lanjut boleh layari laman rasmi Selangor Youth Community di selangoryouth.com


Monday, 10 October 2022

Komuniti Guardian Gaya Squad Sambut Ulang Tahun ke-5 Dengan Pratonton Produk Jenama Baharu dan Esklusif!

Kuala Lumpur, 6 Oktober – Guardian Malaysia baru-baru ini telah menyambut ulang tahun yang ke-55 tahun. Sempena ulang tahunnya pada bulan ini, Guardian turut memperkenalkan barisan jenama baharu dan esklusif melalui majlis sambutan ulang tahun ke-5 Guardian Gaya Squad.

Guardian Gaya Squad merupakan sebuah inisiatif oleh Guardian Malaysia untuk membina hubungan dengan pelanggan menerusi media sosial kini menjadi sebuah saluran penyampaian utama untuk pelanggan mengakses idea dan maklumat untuk kehidupan yang sihat dan bijak. Asalnya Guardian Gaya Squad mempunyai sesi kecil untuk memberi pengalaman langsung secara dua arah iaitu komuniti dan jenama. Namun seiring pencapaiannya, Guardian Gaya Squad berkembang menjadi majlis komuniti yang besar untuk menyampaikan maklumat kepada orang ramai.

Majlis sambutan Guardian Gaya Squad turut dihadiri oleh Angela Teo, Ketua Pemasaran, Guardian Health and Beauty Sdn Bhd., orang kuat pemasaran Guardian dan wakil jenama yang terlibat dalam pratonton produk baharu yang bakal dan sudah dilancarkan di Guardian.


Angela Teo, Ketua Pemasaran, Guardian Health and Beauty Sdn Bhd. dalam memberi ucapannya, “Apa yang mulanya hanya sebuah ruang perniagaan sekecil 200 kaki persegi di dalam pasar raya Weld, telah berkembang dalam 5 dekad lalu menjadi peneraju rangkaian runcit farmasi, kesihatan dan kecantikan terkemuka di negara ini, yang telah dipilih sebagai jenama peruncitan nombor satu di Anugerah Jenama Putra 2021 baru-baru ini. Hari ini, Guardian memiliki lebih daripada 520 stor di seluruh negara, e-stor yang berkembang pesat serta aplikasi yang boleh diakses bila-bila masa”.

“Hari ini, sebagai sebahagian daripada sambutan Ulang Tahun ke-55 kami, kami menampilkan 24 ‘muka baru’ di stor kami dan kepada ahli Gaya Squad Guardian. Jenama-jenama baharu dan eksklusif ini merangkumi pelbagai segmen produk termasuk penjagaan kulit, penjagaan rambut, kesihatan dan kecantikan.

Selain itu, bersempena dengan sambutan Ulang Tahun ke-55 ini, Guardian akan menawarkan promosi dan tawaran menakjubkan dari sekarang hingga 30 Oktober 2022. Malah, kami telah menawarkan 1,000 produk dengan potongan 55% untuk belian item kedua dan banyak lagi tawaran promosi hebat yang lain,” tambah Teo lagi.

“Inisiatif Gaya Squad Guardian yang telah dilancarkan lima tahun lalu kini diterima secara meluas oleh pelanggan kami sebagai satu saluran untuk mendapatkan maklumat trend kesihatan dan kesejahteraan serta produk terkini.”

“Kami memulakan Gaya Squad Guardian sebagai satu saluran utama untuk  memperkenalkan pelbagai jenama tempatan dan antarabangsa yang dijual di stor untuk mendidik dan meningkatkan kesedaran umum tentang jenama tersebut kepada pelanggan menerusi influencer media sosial yang dijemput ke sesi-sesi itu,” jelas Teo.

 “Dengan cara ini, pelanggan kami belajar lebih banyak tentang jenama yang kami tawarkan,” tambah Teo.

“Ia benar-benar satu inisiatif menang-menang untuk pelanggan kami yang akan mendapat maklumat lebih mendalam tentang jenama kesihatan dan kecantikan terkini di pasaran dan trend terkini manakala pemilik jenama pula mendapat pendedahan jenama untuk meningkatkan kesedaran pengguna tentangnya,” kata Teo.

“Sebagai sebahagian daripada sambutan Ulang Tahun ke-55 kami, kami berbangga dengan apa yang telah kami capai selama ini dan akan terus bekerja bersungguh-sungguh kerana kami komited untuk membantu pelanggan kami mendapatkan kehidupan yang sihat dan Indah - setiap hari,” Teo mengakhiri.

Pada majlis ini, Gaya Squad Guardian telah dijamu dengan pratonton istimewa jenama-jenama baharu dan eksklusif. Jenama yang terlibat dalam mempamerkan produk mereka ketika sesi pratonton selain Guardian ialah Toujours Advanced, Nature’s Way, Swisse, Summerie, Momotani Meishoku, LAF, Chriszen, Kundal dan Canmake. Beberapa dari jenama tersebut turut mempamerkan jenama baharu di bawah jenama besar mereka contohnya Objet daripada Kundal.


Nantikan muatnaik komuniti Guardian Gaya Squad di media social dan blog untuk mengetahui lebih lanjut mengenai majlis ini ya!

Facebook: @Guardianmy

Instagram: @Guardianmy

YouTube: @Guardian MY

Telegram:  @GuardianMY

#GuardianMYApp#No1StoreMalaysia