Sunday, 4 August 2024

AEON JBaby Photo Contest 2024 Menawarkan Hadiah Utama Bernilai RM2,300!

Kuala Lumpur, 2 Ogos 2024 – AEON dengan sukacitanya mengumumkan pelancaran JBaby Fair dan Pertandingan Foto, satu acara khas yang meraikan keibubapaan dan menyokong pencapaian perkembangan penting bagi bayi. Sebagai sebahagian daripada sambutan ulang tahun ke-40 AEON, pesta ini yang bermula pada 29 Julai dan berlangsung hingga 4 Ogos, menawarkan pelbagai aktiviti menarik untuk keluarga. 

Pelancaran JBaby Photo Contest 2024.

JBaby Photo Contest, yang dilancarkan hari ini di North Court, Mid Valley Megamall, mengundang ibu bapa bayi berumur 6 hingga 24 bulan untuk menghantar momen-momen berharga mereka. Peserta boleh menyertai dengan membuat pembelian minimum RM80 di bahagian Baby AEON, dengan resit yang digabungkan dibenarkan. Bagi mereka yang melawat AEON Mid Valley dari 29 Julai hingga 4 Ogos, jurugambar profesional akan tersedia untuk merakam gambar yang menakjubkan bagi si kecil mereka.

Low Ngai Yuen, Ketua Pegawai Perdagangan dan Pemasaran AEON Malaysia, meluahkan keterujaan mengenai acara ini: “Kami sangat gembira menganjurkan JBaby Fair dan Pertandingan Foto sebagai sebahagian daripada sambutan ulang tahun ke-40 AEON. Keibubapaan moden telah berkembang, dengan penekanan yang semakin meningkat pada pendekatan aktif dan holistik dalam membesarkan anak. Pesta ini mencerminkan komitmen kami untuk menyokong keluarga dan memupuk hubungan yang bermakna antara ibu bapa dan anak-anak mereka.” 

Low Ngai Yuen ketika memberi ucapannya.

Pesta ini turut menampilkan pelbagai aktiviti untuk kanak-kanak, termasuk sesi mewarna interaktif oleh Leap Frog dan peluang untuk bertemu Bibiro, maskot yang disayangi, yang akan menghiburkan pengunjung dengan belon dan senyuman.

Selain itu, JBaby Fair akan menawarkan Bengkel Ibu & Bayi seperti “Styling Your Baby” oleh Mom’s Heart, yang menyediakan tip fesyen, dan “Nutrition for Baby” oleh Bio-Lifestyle, yang memberi tumpuan kepada amalan pemakanan. Acara ini juga akan menyertakan Mini Contest Daddy vs. Diapers, menawarkan peluang berseronok dan berhubung untuk keluarga.

JBaby Photo Contest


Hadiah JBaby Photo Contest

Hadiah Utama: Baucar AEON RM2,000, kereta sorong, dan mainan bernilai RM300

Hadiah Kedua: Baucar AEON RM1,500, kereta sorong, dan mainan bernilai RM300

Hadiah Ketiga: Baucar AEON RM1,000, kereta sorong, dan mainan bernilai RM300

Tujuh Hadiah Saguhati: Mainan bernilai RM300 setiap satu

Cara penyertaan

1. Berbelanja sekurang-kurangnya RM80 dalam satu resit atau dua resit yang digabungkan dari Jabatan Baby AEON pada tarikh yang sama.

2. Ambil gambar bayi anda yang paling comel dan kreatif di JBaby.

3. Muat naik gambar tersebut ke media sosial anda (Instagram/Facebook/TikTok) dan gunakan hashtag #JBabyPhotoContest2024 #AEONKidsRepublic.

4. Ikuti dan tag @aconretail.my/ ΛΕΟΝ Retail Malaysia / @aconretailmalaysia.

5. Imbas kod QR dan isikan butiran anda, muat naik resit pembelian anda, dan sertakan pautan gambar bayi yang telah dimuat naik di media sosial untuk pertandingan. (Kod QR ada di gambar poster di atas)

Penyertaan sudah pun bermula pada 29hb Julai lepas dan akan berakhir pada 8hb September 2024. Para pemenang JBaby Photo Contest pula akan diumumkan pada 3 November 2024, di JKids Fair di AEON Mall Shah Alam.

Jenama-jenama yang mengambil bahagian termasuk Bio-Lifestyle, Jbaby, Leap Frog, Hegen, dan Baby Love. Low Ngai Yuen menekankan, “Komitmen kami terhadap kesejahteraan anak-anak melibatkan advokasi untuk keseimbangan yang sihat antara masa skrin dan aktiviti luar talian. Kami tidak sabar untuk melihat foto-foto indah yang merakam kegembiraan keibubapaan. Dengan pelbagai aktiviti dan bengkel, JBaby Fair dijangka menjadi pengalaman yang tidak dapat dilupakan untuk keluarga.”

Untuk maklumat lanjut mengenai JBaby Fair dan JBaby Photo Contest, sila layari https://aeonretail.com.my/jbabyphotocontest/

Wednesday, 31 July 2024

Seterika Philips All-in-One Ironing Solutions Series 8500- BIJAK, VERSATIL dan MUDAH!

30 Julai 2024, Malaysia - Philips, jenama peralatan domestik yang terkenal di seluruh dunia, mengumumkan pelancaran Philips All-in-One Ironing Solutions. Penyelesaian seterika revolusioner ini menggabungkan teknologi wap dan seterika untuk pengendalian yang mudah dan prestasi yang berkuasa, membolehkan anda tampil dengan penampilan terbaik.

Pelancaran Philips All-in-One Ironing Solutions bersama Syomir Izwa di KLFW 2024, KLCC.
Dari kiri: Alvin Koh, Syomir Izwa dan Liang Kiat Loy.

"Stail adalah perjalanan unik bagi setiap orang. Philips All-in-One Ironing Solutions mengubah cara pengguna kami mengekspresikan stail mereka, menawarkan pendekatan moden dalam seterika. Ia dilengkapi dengan teknologi dwi pemanasan yang memberikan kuasa wap yang dipertingkatkan untuk menghilangkan lipatan dari mana-mana fabrik yang boleh diseterika. Papan pelbagai sudut dan reka bentuk seterika ergonomik memastikan pengendalian yang mudah dan fleksibiliti supaya pengguna dapat tampil dengan terbaik tanpa usaha," kata Encik Alvin Koh, Ketua Pemasaran Pengguna untuk Singapura, Malaysia & Pasaran Membangun, Philips.

Encik Alvin Koh.

Siri Philips All-in-One memulakan debutnya di Kuala Lumpur Fashion Week (KLFW) 2024 sebagai rakan kongsi penjagaan pakaian rasmi acara fesyen tersebut, di mana jenama ini memperkenalkan siri Philips All-In-One 8500 yang baharu. Mereka mengubah pemandangan fesyen dengan menggabungkan fesyen dan teknologi, meraikan kualiti, inovasi, kreativiti, dan stail peribadi yang unik dengan mempersembahkan Syomirizwa Gupta x Shikha Grover - Koleksi The Secret Garden Bespoke Musim Bunga/Panas 2025/26. Koleksi ini merupakan kolaborasi seni yang indah dengan Shikha Grover dari kimkara Design - dikenali dengan seni berpakaian asli yang menakjubkan di seluruh dunia. Kolaborasi ini, yang menghubungkan Malaysia dan India, diatur oleh Syomir dalam palet warna yang menggoda, termasuk lukisan tekstil dan teknik tie-dye yang disulam dengan seni tangan Shikha yang berinspirasi dari India.

"Siri Philips All-in-One 8500 yang baharu membantu saya dengan mudah mempersiapkan koleksi saya untuk pentas. Inovasi produk yang serba boleh dan mudah digunakan dengan teknologi pemanasan dwi membolehkan saya menyeterika apa sahaja dan dengan cara yang saya suka. Koleksi ini tersedia dalam kapas linen, tulle, taffeta, satin berat, sutera, chiffon. Teknologi Optima/TEMP memastikan tiada terbakar pada semua fabrik yang boleh diseterika kerana koleksi ini menampilkan 70% hiasan yang menggabungkan kerja manik, pudar, zardozi, dan sulaman," tambah Syomir Izwa tentang koleksi terbarunya.

Beliau juga menerangkan bagaimana wap yang berkuasa membunuh 99% bakteria, dan pemanasan cepat dalam 90 saat adalah penting untuk sentuhan akhir sebelum model mempamerkan koleksi mereka di pentas, bersama dengan keserasian inovatif produk tersebut, termasuk papan pelbagai sudut yang boleh diputar ke mana-mana kedudukan untuk menyeterika pakaian anda dan tangki yang boleh tanggal untuk pelbagai tugas rumah tangga.

Syomir Izwa ketika membuat demo
menggunakan Philips All-in-One 8500 series.

Siri Philips 8500 menawarkan beberapa manfaat utama seperti:

Philips 8500 series boleh laras ketinggian dan sudut.

1. Teknologi Dwi Pemanasan: Ciri inovatif ini menggabungkan wap dan seterika untuk memastikan prestasi yang berkuasa. Penembusan wap yang kuat mengatasi seterika wap tradisional dengan berkesan menghilangkan lipatan pada pakaian anda, memastikan pakaian anda tampil dengan baik dengan mudah.

2. Tiada kebakaran, tiada masalah: Siri Philips All-in-One 8500 dilengkapi dengan teknologi OptimalTEMP, yang memastikan tiada terbakar pada mana-mana fabrik yang boleh diseterika. Dengan itu, anda boleh menyeterika segala-galanya daripada seluar jeans hingga sutera tanpa rasa risau.

3. Versatil: Penyelesaian ini sempurna untuk menghilangkan lipatan pada pakaian, menyegarkan upholsteri, atau mensterilkan mainan lembut. Ia adalah alat yang serba boleh dengan tangki air yang boleh tanggal untuk pelbagai tugas rumah tangga.

4. Pengendalian Mudah: Reka bentuk kompak dan kawalan yang mesra pengguna memudahkan penggunaannya. Ia memudahkan keperluan seterika dan wap harian anda, dan roda terintegrasi membolehkan anda memindahkan alat wap ke mana sahaja yang anda mahu.

Siri Philips All-in-One 8500 hanya tersedia esklusif di Amway Malaysia. Manakala Siri Philips All-in-One 6000 yang mempunyai fungsi hampir sama dijual pada harga RM1,199 dan boleh didapati di seluruh negara mulai bulan Ogos.
 
Kiri: Philips All-in-One 6000 Series
Kanan: Philips All-in-One 8500 Series.


Baju peragaan yang menggunakan seterika
Philips 8500 Series.

Untuk maklumat kini mengenai produk daripada Philips Malaysia, sila lawati https://www.philips.com.my/, Facebook di @philipshomeliving, Instagram di @philipshomelivingmy, dan TikTok di @philipshomeliving_my.

Guardian GET.SET.GLOW. Retreat Lebih Holistik!

Subang, 19 Julai 2024: guardian Malaysia menganjurkan Get.Set.Glow., retreat istimewa yang menghubungkan rantaian jenama kesejahteraan terbaiknya dengan barisan jemputan khas yang terdiri daripada pempengaruh media sosial, untuk membantu memupuk kesihatan dan kesejahteraan mereka.

Get.Set.GLOW Guardian 2024

Priscilla Wu, Pengarah Urusan guardian Malaysia, berkata bahawa Get.Set.Glow. adalah sebuah acara yang direka berteraskan visi ‘memupuk kesejahteraan diri’.

“Ia adalah pendekatan holistik yang harus dipupuk dalam diri kita semua; mengutamakan kesihatan, kebahagiaan, dan kepuasan diri agar kita boleh menjadi versi terbaik diri kita untuk keluarga, sahabat handai, rakan sekerja dan semua orang di sekeliling kita,” jelas Priscilla.

Priscilla Wu

Get.Set.Glow. adalah tentang keyakinan untuk menambahbaik keadaan diri; sentiasa berusaha untuk mengetahui maklumat terkini yang ada di luar sana untuk memupuk kesejahteraan diri yang berterusan serta mempelajari kemahiran baharu agar diri sendiri kekal sihat.

“Retreat holistik ini menghubungkan jenama kesejahteraan terbaik dan terpilih dengan para pempengaruh, menyediakan ruang untuk mereka mempamerkan rangkaian produk terkini mereka merentas empat bidang kesejahteraan yang diketengahkan oleh guardian Malaysia,” kata Priscilla.

Empat bidang utama kesejahteraan ialah:

● Gaya hidup dan Kesejahteraan
● Kecantikan Dalaman
● Penjagaan Kesihatan
● Keperluan Penjagaan Diri

Jenama kesejahteraan yang mengambil bahagian dalam retreat tersebut menghadirkan pasukan perunding dan wakil mereka masing-masing untuk berkongsi tawaran terkini dengan para tetamu. Lima jenama utama (Anlene, Blackmores, Benourish, Nugevity dan VitaHealth) malah menawarkan beberapa pemeriksaan kesihatan khas seperti kesihatan tulang, kesihatan mata, dan lain-lain, sebagai sebahagian daripada cabaran kesejahteraan 60 hari mereka.

Di samping tawaran makanan berkhasiat dan makanan tambahan untuk kesejahteraan, para tetamu turut didedahkan dengan ‘rahsia’ kesejahteraan holistik oleh penceramah dan jurulatih daripada pelbagai latar belakang yang dijemput untuk berkongsi kepakaran di acara itu.

“Kami menampilkan barisan penceramah yang terdiri daripada doktor perubatan, pakar pemakanan, ahli farmasi, jurulatih kecerdasan, guru yoga, perunding tidur, ahli aromaterapi dan pengamal kesihatan holistik, agar mereka yang hadir dapat mempelajari kemahiran baharu bagi membina kekuatan dalaman dan kesejahteraan luaran, justeru sihat secara holistik,” tambah Priscilla.

Salah satu sesi 'talk' yang ada

Pempengaruh yang hadir berkongsi pengetahuan mereka tentang kesejahteraan holistik dengan peminat dan pengikut mereka melalui hantaran di platform media sosial.

“Ini adalah cara terbaik untuk peminat dan pengikut pempengaruh untuk turut Get.Set.Glow dan mengetahui apa yang berlaku dalam acara ini. Untuk nasihat selanjutnya berkenaan kesejahteraan diri, mereka boleh berjumpa dengan ahli-ahli farmasi di stor-stor guardian di seluruh negara,” jelas Priscilla.

Retreat Get.Set.Glow ini adalah permulaan untuk siri jelajah (roadshow) kesejahteraan 3 bulan guardian Malaysia yang bakal diadadakan di Pusat Pameran Mid Valley dan Pusat Membeli-belah One Utama pada pertengahan Ogos 2024. Jenama kesejahteraan terpilih dan perkhidmatan lain yang berkaitan akan dapat diakses oleh orang ramai di tiga siri jelajah ini.

“Acara umum yang bakal diadakan nanti berfungsi sebagai platform dimana pelanggan dapat membina komitmen mereka untuk memulakan perjalanan memupuk kesejahteraan diri. Kami di guardian Malaysia, mempunyai produk kesejahteraan yang telah dipilih susun secara teliti serta sokongan profesional yang sesuai melalui ahli-ahli farmasi komuniti kami, bagi memperkasakan perjalanan pelanggan kami dalam mencapai kesejahteraan yang holistik,” kata Priscilla mengakhiri.

Untuk maklumat lanjut boleh ikuti @guardianmy di platform Instagram.

Final AEON Potato Bread Chompdown 2024 Meriah!

Shah Alam, 27 Julai - Pertandingan akhir AEON Potato Bread Chompdown telah berlangsung dengan penuh meriah di AEON Shah Alam dengan kehadiran sembilan finalis beserta ahli keluarga, rakan dan pengunjung yang ingin menyaksikan pertandingan ini. Pertandingan ini dilangsungkan bersempena sambutan ulang tahun AEON yang ke-40 berada di Malaysia.

Grand Finale Potato Bread Chompdown 2024.

Pemilihan Sembilan Finalis

Sebelum sampai ke kemuncak final, terdapat dua peringkat yang harus dilalui oleh para finalis. Peringkat pertama ialah peringkat penyertaan di mana semua 33 cawangan AEON mengadakan saringan ringkas dengan merekodkan masa setiap peserta untuk menghabiskan 3 keping roti kentang. 10 peserta terpantas pula masuk ke peringkat kedua.

Peringkat kedua pula ialah peringkat saringan apabila 10 peserta terpantas di saringan pertama setiap cawangan perlu menghabiskan 20 keping Roti Kentang dalam masa 15 minit. Pemenang pertama memperolehi hadiah baucar AEON bernilai RM300 dan sembilan yang lain mendapat saguhati baucar AEON bernilai RM50.

Peringkat akhir iaitu final pula mengambil 10 peserta terpantas daripada keseluruhan peserta yang memasuki peringkat saringan. Dengan itu, sebanyak 10 finalis terpilih mengikut nama, minit dan negeri ialah:

1. Muhammad Shaifuldin, 2.01, Melaka
2. Mohamad Asrul Fikri, 2.07, Pulau Pinang
3. Kho Hai Chun, 2.08, Pulau Pinang
4. Sathia Selan A/L Pulinggam, 2.17, Pulau Pinang
5. Azwin Julianto B. Abbas, 2:43, Johor
6. Ibnul, 2.59, Selangor
7. Azim Shah, 3.01, N9
8. Che Wei Ken, 3.01, Pulau Pinang
9. Azdi, 3.03, Selangor
10. Zack Adzry, 3.12, Selangor

Final di AEON Shah Alam

Final pun sudah tiba menyaksikan sembilan finalis berentap apabila salah seorang finalis tidak dapat menghadiri diri. Kali ini sembilan finalis dikehendaki untuk menghabiskan 40 keping roti kentang dalam masa 15 minit. 40 keping roti kentang tersebut menandakan sambutan ulang tahun yang ke-40 AEON di Malaysia.

Pertandingan bermula meriah.

Dalam masa 3.39 minit sahaja, pemenang yang berbadan kecil dari Mertajam Pulau Pinang, Che Wei Ken muncul menjadi juara meninggalkan finalis lain dengan jarak masa yang jauh. Sorakkan lantang daripada ahli keluarga dan pengunjung apabila beliau menghabiskan roti kentang terakhir dengan sangat pantas. Beliau turut membawa hadiah pulang baucar AEON bernilai RM3,000!

Pemenang utama, Chi Wei Ken.

Lapan finalis yang lain pula tidak balik dengan tangan kosong apabila mereka turut membawa baucar AEON bernilai RM200 sebagai saguhati.

Variasi Potato Bread AEON

Selain pertandingan akhir ini, AEON turut memperkenalkan roti kentang dengan dua variasi baharu iaitu coklat dan strawberi. Maka ada tiga pilihan roti kentang yang boleh didapati di AEON iaitu original, coklat dan strawberi.

Roti kentang AEON dengan tiga variasi.

Roti kentang AEON yang dibuat lembut, gebu dan enak merupakan resepi daripada Chef Jepun ini ingin menambat hati pelanggan AEON. Anda juga sudah boleh dapatkannya di La Boheme di AEON seluruh Malaysia.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Akhir sekali, selamat ulang tahun ke-40 tahun buat AEON Malaysia dan rasai keenakkan roti kentang daripada AEON. Juga, berikan tanda suka buat 'posting' saya di Instagram ya!
Maklumat lanjut dan promosi terkini boleh layari https://aeonretail.com.my/.