Cyberjaya, 2 April 2022 – Majlis Jamuan Penghargaan Kalista telah diadakan penuh meriah di Skyglass @ Skypark Cyberjaya. Majlis yang bertemakan ‘Glorious Evening Tea’ ini dihadiri oleh pengasas Nur Hidayah Sa’adon, suami serta ejen dan stokis dari seluruh Malaysia.
Tujuan utama pada majlis tersebut adalah untuk memberi penghargaan kepada lima orang ‘Monster Leader’, lapan orang ‘Leader’ dan tujuh orang ‘Top Sales’ atas usaha serta pencapaian mereka yang memberangsangkan. Di samping itu, majlis diadakan sekali dengan jamuan sebelum ramadan tiba untuk merayakan ejen dan stokis yang turut menjadi keluarga besar Kalista yang semakin membesar sejak penubuhannya pada tahun 2019.
Kalista yang terkenal dengan dendangan lagu mereka “cantik, kurus, bergaya” ini menawarkan produk berasaskan minuman kecantikkan. Minuman kecantikkan ini diasaskan untuk membantu badan pengguna sihat bertenaga di samping mengurangkan berat badan pengguna tanpa perlu mengalami kesan sampingan yang menyakitkan.
Menurut pengasas Kalista, Hidayah, majlis ini diadakan khas untuk memberi penghargaan serta ganjaran bagi mereka yang terpilih kerana telah mencapai jumlah sasaran yang ditetapkan oleh pihak Kalista. Jelas Hidayah lagi, dengan tetapan sasaran dan hasil usaha semua ejen dan stokis mereka pada tahun lepas sahaja telah mencecah jutaan ringgit. Ini membuatkan Hidayah dan suaminya pada tahun ini telah mensasarkan jualan RM 15 juta.
Hidayah turut bersyukur produk mereka masih mendapat sambutan
hangat selama Kalista masih bertapak 3 tahun ketika ditubuhkan pada hampir
permulaan pandemik yang melanda.
Kejayaan ini tidak bukan dari hasil usaha lebih 100 ejen dan
stokis Kalista serta pelan marketing syarikat yang tidak putus-putus
mempromosikan produk secara atas talian juga secara luar talian. Selain itu,
Kalista turut menyediakan kelas-kelas untuk membantu para ejen dan stokis untuk
memudahkan lagi penjualan mereka seperti penyediaan bahan pemasaran, video
berkualti, pelbagai kempen menarik, jemputan kolaborasi bersama artis dan
banyak lagi.
Pada majlis yang sama juga, salah seorang ‘Monster Leader’ dan juga ‘Top Sales’ iaitu Siti Zainab Binti Jamaludin turut berkongsi rasa syukurnya kerana merasa dihargai apabila diberi penghormatan serta ganjaran atas usahanya di Kalista sejak awal penubuhan minuman kecantikkan ini.
Setia bersama Kalista, Siti Zainab yang terlibat dalam dunia
perniagaan khususnya bidang kosmetik sejak tahun 2014 ini berkata bahawa dia
bertahan di Kalista ini kerana produk ini sentiasa mempunyai permintaan tinggi dan
tak putus-putus meski pandemik telah melanda. Tambahan pula, dia juga tidak
perlu menonjolkan diri seperti perniagaannya sebelum ini. Bahkan pada tahun
2021 sahaja, dia telah mencatat jualan RM 2 juta.
Ibu kepada dua anak ini turut berkata, dia sendiri
menggunakan produk Kalista untuk menurunkan berat badan selepas bersalin. Siti
Zainab sendiri mencatat penurunan 19kg dari 68kg ke 49kg dengan penurunan berat
badan kelihatan jelas dalam tempoh 2 bulan sebanyak 4 kotak ketika itu. Dalam
perniagaan ini, Siti Zainab tidak keseorangan kerana perniagaan ini dijalankan
bersama suaminya iaitu Encik Huzaime. Mereka berdua positif dengan jajaran
jualan mereka sebelum ini dan mensasarkan untuk membuat jualan bersama Kalista sebanyak
RM 10 juta pada tahun ini. Mereka sebagai satu pasukan turut dibantu oleh tiga
orang staf selain daripada ejen dan stokis di bawah pimpinan mereka.
Dalam majlis yang sama, Kalista turut melancarkan produk baharu iaitu Kalista Dhara berperisa tembikai susu yang merupakan edisi keluaran khas di bulan Ramadan dan syawal ini sahaja. Kalista Dhara ini boleh dibeli daripada ejen dan stokis mereka yang sah bermula 3 April ini.
Untuk mengetahui tentang produk Kalista dan berminat menjadi ejen boleh lah singgah ke Facebook rasmi Kalista di sini.