Thursday, 27 July 2023

HUAWEI MALAYSIA MENYAMBUT KECEMERLANGAN ARTISTIK MELALUI MAJLIS ANUGERAH ZOOM INTO MALAYSIA 2023

KUALA LUMPUR, 27 JULAI 2023 – Huawei Malaysia telah meraikan kegemilangan Peraduan Fotografi Zoom Into Malaysia dengan majlis anugerah yang meriah di The Raw Studio oleh Metal Bees. Acara tersebut meraikan bakat-bakat luar biasa di sebalik lensamengiktiraf pemenang-pemenang dengan hadiah-hadiah yang dinantikan seperti HUAWEI P60 Pro, HUAWEI WATCH FIT dan HUAWEI FreeBuds 5Sambutan yang menggalakkan terhadap peraduan ini mempamerkan komitmen Huawei untuk memupuk kreativiti dalam komuniti fotografi di Malaysia.

Pemenang utama XMAGE AWARD 2023

Peraduan Fotografi Zoom Into Malaysia, yang berlangsung dari Mei hingga Jun, berjaya menarik seramai 4,100 peserta dariseluruh Malaysia, menyediakan platform yang menarik bagipara profesional dan penggemar fotografi dan videografi mobiluntuk mempamerkan kemahiran fotografi dan videografi merekayang unik. Para peserta dijemput untuk merakam keindahan Malaysia yang mengagumkan menggunakan telefon pintar Huawei, membolehkan mereka mengekspresikan kreativiti dan perspektif mereka dalam menggambarkan pemandangan alamyang unik dan detik budaya yang meriah.


Trofi dan hadiah utama.

Encik Victor Xu, Pengarah Negara Huawei Malaysia Consumer Business Group (CBG) menyatakan, “Kami kagum dengan tahap kreativiti dan kepintaran yang ditunjukkan oleh semua pesertaPeraduan Fotografi Zoom Into Malaysia bukan sahaja merakamkan visual yang menakjubkan tetapi juga menyatukan para jurugambar dari pelbagai latar belakang, masing-masing menyumbangkan penceritaan unik mereka melalui lensa telefon pintar Huawei.”


Encik Viktor Xu

Dilancarkan pada 2022, jenama XMAGE memberi tumpuankepada sistem optikalstruktur mekanikalteknologi imbasandan pemprosesan imej dalam bidang fotografiKeempat-empat asas XMAGE kini membentuk prinsip teknologi kamera telefon pintar baharu Huawei yang tersedia dalam Siri HUAWEI Mate50 Kamera Apertur Ultra dan HUAWEI P60 Pro Telefoto Ultra Lightning Kameramenghasilkan imej yang mengagumkan siang dan malam dengan keupayaan menangkap cahaya penuh yang tidak pernah dilakukan sebelum ini.


HUAWEI PRO.

Dengan sokongan teknologi XMAGE, Huawei terusmemperkasakan jurugambar dengan alatan termaju untukmerakam keindahan landskap dan detik budaya Malaysia. Dalam pandangan ke hadapan, Huawei tetap berkomitmen untuk memupuk kreativiti dan memajukan fotografi melalui teknologi inovatif. Masa depan menjanjikan harapan besar bagi komuniti fotografi, kerana Huawei terus menolak sempadan teknologi pengimejan dan memberi inspirasi kepada juru gambar untuk menjelajahi alaf baru.

Majlis penyampaian anugerah.

Untuk maklumat lanjut tentang kempen Huawei yang akan datangsila lawati Laman Web Rasmi HUAWEIlaman Facebook Rasmi HUAWEI atau Instagram.

Friday, 7 July 2023

Ayam Bakar Oh-Semm The Chicken Rice Shop Jadi Menu Kekal!

Kuala Lumpur, 4 July 2023 - The Chicken Rice Shop (TCRS) menjangkau ulang tahun yang ke-23. Sempena sambutan ulang tahun ini, TCRS sangat teruja untuk mengumumkan kembalinya Ayam Bakar Oh-Semm (ABOS) yang sangat dinanti-nantikan dan hidangan ini akan kekal dalam menu. Ini tidak lain tidak bukan kerana permintaan peminat yang menggalakkan, hidangan istimewa ini kini boleh dinikmati di seluruh negara sepanjang tahun! 

Ayam Bakar Oh-Semm

Ayam Bakar Oh-Semm ialah karya kulinari yang dicipta dengan adunan rempah ratus dan dipanggang sempurna untuk menghasilkan aroma yang menggiurkan dan kelazatan yang tak terhingga. Digabungkan dengan ‘Ayam Bakar Oh-Semm Sauce’ yang lain daripada yang lain, hidangan ikonik ini menjanjikan pengalaman santapan yang tidak dapat dilupakan yang pasti membuat anda inginkan lagi.

Demi memenuhi permintaan pelanggan, Ayam Bakar Oh-Semm kini tersedia dalam tiga set berbeza yang sesuai untuk dinikmati secara berkumpulan atau individu. Sama ada anda makan bersama-sama para sahabat dan ahli keluarga atau pun bersendirian, pilihan menu yang tersedia pasti memuaskan citarasa semua.

Wong Kah Yong, Ketua Pegawai Eksekutif TCRS Restaurants Sdn Bhd menyatakan bahawa tahun ini sangat istimewa kerana restoran tempatan tersebut kini meraikan ulang tahun yang ke-23 dalam industri F&B. Untuk menambahkan kemeriahan, TCRS mengambil peluang ini untuk memenuhi permintaan para pelanggan dengan mengembalikan hidangan yang sangat digemari ramai.

“Di TCRS, kami menghargai maklum balas pelanggan dan kami komited untuk menyediakan pengalaman santapan yang terbaik bagi mereka. Permintaan yang memberangsangkan untuk Ayam Bakar Oh-Semm telah mendorong kami untuk menjadikannya sebagai item tetap dalam menu TCRS dan kami sangat teruja untuk mengembalikan hidangan ikonik ini supaya pelanggan kami dapat ‘eat like a boss’ with ABOS,” kata Kah Yong.

Sempena sambutan ulang tahun ke-23 dan pengumuman menu Ayam Bakar Oh-Semm, TCRS mengadakan peraduan yang sangat mudah buat pengunjung. Caranya hanya menikmati kelazatan Ayam Bakar Oh-Semm dengan perbelanjaan minimum RM30 dalam satu resit, anda berpeluang memenangi hadiah menarik sehingga berjumlah RM50,000 dalam peraduan Ayam Bakar Oh-Semm yang sedang berlangsung dari 12 Jun hingga 6 Ogos 2023!

Ini pula langkah penuh peraduan Ayam Bakar Oh-Semm sempena ulang tahun yang ke-23:

1) Belanja minimum RM30 dalam satu resit di mana-mana cawangan TCRS
2) Imbas kod QR yang ada di menu Ayam Bakar Oh-Semm di TCRS dan isi google form dan muat naik foto resit & profil sedapZ anda.
3) Lengkapkan slogan “Saya suka Ayam Bakar Oh-semm & TCRS kerana ___” dan hantar penyertaan anda.

Terma dan syarat boleh rujuk di sini -> https://bit.ly/3MX5fOs 

Mudahkan? Lepas bayar dapat resit, bagitau je juruwang untuk ikut peraduan atau minta menu balik untuk imbas kod QR. Terus sertai dengan cepat! Atau boleh je rujuk poster kat bawah ni.

Menu Ayam Bakar Oh-Semm



Baru cuba di cawangan Midvalley, saiz ayam besar. Sangat mengenyangkan!

Ini pula review ringkas saya mengenai menu Ayam Bakar Oh-Semm. Ayam Bakar tak kering tak keras, masih lembut di luar. Rasa ayam pun cukup rempah yang diperam. Tak lokek dari segi rasa serta tak masin. Cukup rasa dari segi masin, manis yang tak seberapa dan tak memuakkan. Bila gabung dengan sos ‘Ayam Bakar Oh-Semm sauce’, terus rasa macam makan kat kedai Melayu betul. Sedap! Sos ni saya rasa macam air asam dengan sedikit manis sos cili. Patut lah banyak peminat sampai jadi menu kekal kan!

Apa lagi? Jom kita sama-sama menikmati warisan masakan tempatan yang pasti menambat hati dan menjamu selera macam bos dengan ABOS!

Untuk maklumat lanjut mengenai menu & peraduan Ayam Bakar Oh-Semm, boleh layari pautan di bawah:

Laman web rasmi: www.thechickenriceshop.com 




Tuesday, 27 June 2023

Pencarian Guardian The Face of Healthy Beauty Kembali Dengan Tawaran Hingga Bernilai RM20,000!

Kuala Lumpur, 26 Jun 2023 - Guardian Malaysia kini melancarkan kembali peraduan popularnya untuk mencari The Face of Healthy Beauty (TFHB) untuk tahun 2023. Ini merupakan TFHB yang kedua selepas pencarian pertama pada tahun 2019 yang dimenangi oleh empat wanita penuh persona.

Dari kiri: Karyll Chee, Angela Teo, Aimi Ghani dan Yasmin Khalid.

Angela Teo, Ketua Pemasaran Guardian Health and Beauty Sdn Bhd berkata, “Pencarian pertama The Face of Healthy Beauty Guardian pada tahun 2019 adalah satu kejayaan besar dimana kita telah berjaya menemui ramai wanita Malaysia yang hebat yang melambangkan visi kecantikan sihat kami. Malangnya, disebabkan pandemik kami terpaksa menangguhkan acara tersebut sehingga tahun ini dan kini, kami sangat teruja.”

“Pencarian The Face of Healthy Beauty Guardian BUKAN pertandingan kecantikan. Bahkan kempen ini untuk meraikan kecantikan yang sihat dan menggalakkan orang ramai untuk menerima segala keunikan diri mereka luar dan dalam, kecantikan dalaman dan luaran mereka.”

“Healthy Beauty ialah individu yang positif, dinamik, lemah lembut tetapi bersemangat, ceria, penyayang dan menginspirasi dengan keyakinan yang lahir dari perasaan yang baik secara holistik. Mereka juga mahu memberi inspirasi kepada orang lain untuk menjalani kehidupan yang sihat dan indah melalui perkara yang menggembirakan dan memuaskan hati mereka,” tambahnya lagi.

Disebut-sebut sebagai yang pertama seumpamanya di Malaysia, pencarian The Face of Healthy Beautyadalah usaha seluruh negara untuk mencari EMPAT individu yang paling sesuai dinobatkan sebagai ‘The Face of Healthy Beauty’, untuk menjadi duta kecantikan sihat Guardian. Ini merupakan satu konsep baru yang ditampilkan berbanding sebelum ini apabila TFHB tahun ini turut membuka peluang kepada kaum lelaki untuk menyertai pencarian ini dan bukan hanya terbuka kepada wanita sahaja.

Teo menjelaskan bahawa konsep Healthy Beauty adalah teras falsafah jenama Guardian dan ia terhasil daripada wawasan pengguna yang meyakini bahawa kesihatan yang baik adalah asas kepada kecantikan sebenar.

“Kami mendapati bahawa pelanggan kami percaya bahawa kecantikan sebenar datang daripada tubuh badan yang sihat dan mental yang sejahtera,” kata Teo.

“Dan trend ini juga telah membantu Guardian berkembang daripada sebuah stor kesihatan dan kecantikan, kepada sebuah jenama dengan matlamat untuk memberi inspirasi kepada pelanggan untuk menjalani hidup yang sihat dan indah. Untuk mencapai misi ini, kakitangan jualan kami telah dilatih untuk menjadi penasihat penjagaan kecantikan dan kesihatan, manakala stor kami terus menawarkan produk terkini dan paling inovatif dari seluruh dunia pada nilai terbaik kepada pelanggan,” tambah Teo.

Bagi The Face of Healthy Beauty 2023, sebanyak empat individu akan dipilih menjadi pemenang justeru akan menerima:

• Kontrak satu (1) tahun dengan Guardian
• Penampilan muka hadapan Katalog Guardian & material jualan lain
• Wang tunai RM10,000 dan Baucar bernilai RM10,000
• Produk daripada penganjur yang mengambil bahagian
• Produk Penjagaan Mandian Guardian bernilai RM5,000 untuk disumbangkan kepada badan kebajikan pilihan pemenang

Angela Teo bersama bekas peserta dan pemenang TFHB.

Menariknya lagi, peserta yang terpilih menyertai pencarian ini turut berpeluang untuk bekerjasama dengan Guardian dan beberapa jenama lain seperti yang ditawarkan kepada beberapa bekas peserta musim lepas. TFHB turut menjadi platform kepada para peserta untuk meluaskan lagi capaian mereka.

Untuk menyertai pencarian TFHB ini adalah sangat mudah. Syarat tersebut adalah seperti:

- Warganegara Malaysia
- Berusia 18 tahun ke atas (hingga tiada had umur)
- Lelaki atau wanita
- Menang hantar penyertaan atas talian mulai
- Muat naik video durasi 30 saat menerangkan ‘Mengapa mereka ingin menjadi The Face of Healthy Beauty’
- Menyediakan satu gambar berukuran penuh (badan)
- Menyediakan satu gambar passport

Penyertaan atas talian dan muat naik video serta gambar boleh dilakukan melalui pautan https://theface.guardian.com.my atau imbas kod QR seperti di bawah. Penyertaan dibuka bermula 26hb Jun 2023 hingga 6hb Ogos 2023.

Imbas kod QR untuk hantar penyertaan anda.

Selepas itu, seramai seratus dua puluh (120) peserta akan disenarai pendek untuk dipilih menghadiri peringkat separuh akhir di:

▪ Plaza Gurney, Pulau Pinang (26-27 Ogos 2023),
▪ Pusat Membeli-Belah MyTOWN, Kuala Lumpur (2-3 September 2023),
▪ Paradigm Mall, Johor Bahru (9-10 September 2023) dan
▪ Vivacity Mall, Kuching Sarawak (16-17 September 2023).

Selepas itu, seramai lima peserta separuh akhir dari setiap wilayah akan berentap di Pusingan Akhir yang bakal berlangsung di Pusat Membeli-Belah Sunway Pyramid di Petaling Jaya pada 21 Oktober 2023.

Mulai 18 September 2023 hingga 8 Oktober 2023 juga, pelanggan Guardian juga boleh mengundi di laman mikro untuk memilih pemenang pilihan mereka pada Pusingan Akhir. Undian yang diterima untuk setiap finalis akan menyumbang 40% daripada jumlah markah di Peringkat Akhir.

Butiran lanjut tentang pencarian, serta terma dan syarat penuh penyertaan boleh didapati di https://theface.guardian.com.my.

Jom ajak kawan-kawan dan ahli keluarga yang berminat serta berpotensi menjadi pebimbing yang baik untuk menyertai pencarian TFHB 2023 ini!

Sedikit tips:
- Pastikan anda boleh bercakap di pentas tak malu dengan kamera. Kerana anda akan bercakap di atas pentas seorang diri dihadapan juri dan orang ramai jika anda terpilih.
- Penampilan menarik dan kemas itu wajib!
- Ambil gambar elok agar nampak anda bersedia. Jangan hantar gambar ‘selfie’!
- Pastikan sosial media anda dalam mod ‘public’ serta nampak kemas dan tak ada benda yang menyebarkan kebencian, politik berlebihan, kelucahan melampau dan sebagainya. Sosial media anda akan memainkan peranan penting dalam pemilihan atas talian tau!

Semoga berjaya!

Maklumat lanjut juga boleh layari:

Facebook: @Guardianmy
Instagram: @Guardianmy
YouTube: @Guardian MY
Telegram: @GuardianMY

#GuardianMYApp
#guardianMy
#faceofguardianmy
#FaceofHealthyBeauty2023



Tuesday, 13 June 2023

Surirumah Dari Sabah Menang Trip Ke Jepun Bernilai RM14 Ribu Sempena Kempen Sushi King Sejuta Ahli!



KUALA LUMPUR, 13 JUN 2023 - Sushi King, selaku rangkaian restoran susyi Jepun Halal terbesar di Malaysia pada hari ini telah mengadakan acara meraikan pemenang kempen 1 MillionHappy Members yang berlangsung sepanjang bulan Mei lepas di Sushi King cawangan Sunway Pyramid.

Pemenang utama kempen 1 Million Happy Members

Pada acara yang sama, Sushi King mengumukan pemenang utama dan menyampaikan hadiah kepada pemenang dengan lawatan ke Jepun untuk dua orang yang bernilai lebih RM14,000 selaku hadiah utama.

Kempen 1 Million Happy Members yang berlangsung sepanjang bulan Mei lepas itu telah berjaya menerima lebih daripada 50,000 penyertaan. Selain daripada hadiah utama ke Jepun, pemenang lain juga diberi ganjaran dengan hadiah-hadiah menarik yang bernilai lebih daripada RM1,000,000. Ini membuktikan bahawa ahli program kesetiaan Sushi King yang menyertai kempen ini berpeluang untuk memenangi pelbagai hadiah eksklusif termasuk gajet terkini, Smile Points dan juga pakej percutian yang menyeronokkan hanya dengan makan sambil mengumpul mata ganjaran Smile Points sahaja!

Encik Hiroki Mori apabila bercerita kisah remajanya yang
kerap memakan ramen di kampung halamannya Kyoto.

Encik Hiroki Mori, Pengarah Urusan Sushi King Sdn. Bhd. berkata, "Kami amat bersyukur atas sokongan dan kesetiaan pelanggan kami yang tidak berbelah bahagi. Mereka telah mendorong kami untuk mencapai kejayaan luar biasa 1 juta Happy Members. Kami terharu dengan penghargaan mereka terhadap Sushi King dan budaya makanan Jepun. Melalui kempen ini, kami dapat mencipta pengalaman yang bermakna buat ahli-ahli kami dimana mereka akan mendapat ganjaran sambil menikmati hidangan Sushi King kegemaran mereka.”

Ia tidak dapat dinafikan bahawa kempen 1 Million Happy Members telah memberi keseronokan dan kegembiraan kepadasemua ahli Sushi King yang telah memenangi hadiah-hadiah hebat seperti Peranti Oppo, jam tangan Apple, kad hadiah Uniqlo, tawaran makan dan 600,000 Smile Points.

Lebih menarik lagi, ahli ke sejuta iaitu Mohd Shahrin Samian sangat bertuah apabila dirinya telah diberikan ganjaran makan percuma di Sushi King selama setahun!

Berbalik pula kepala ahli Happy Members yang paling bertuah pada kali ini jatuh kepada suri rumah Sabah iaitu Vyvian Elvy Jefry. Vagina merupakan seorang suri rumah dari Sabah telah memenangi hadiah utama percutian ke Jepun yang bernilai lebih RM14,000 ketika menjamu selera di Sushi King ITCC Penampang. Ini hadiah bermakna buat dirinya kerana trip ke Jepun merupakan lawatan pertama beliau ke negara tersebut.

"Kami bertekad untuk menjadikan Sushi King sebagai Your Happy Sushi Place di mana pelanggan kami dapat merasaikenikmatan dan keistimewaan budaya makanan Jepun melalui hidangan yang menyelerakan," tambah Encik Mori lagi yang berasal dari Kyoto, Jepun.

Sushi King bakal memperkenalkan pelbagai inisiatif yang inovatif untuk menarik lebih ramai pelanggan seperti promosi dan penawaran menu baru termasuk Japonica Unagi gred premium iaitu belut yang dipanggang dan Ramen Jepun yang akan dilancarkan kira-kira bulan julai nanti. Penambahan baru ini adalah bukti komitmen Sushi King untuk memastikan pengalaman menjamu selera yang baik kepada semua pelanggan mereka.

Ramen Jepun, rasa Kyoto.

Japonica Unagi gred premium

Review ringkas:

Ramen Jepun rasa Kyoto - Sedap pekat dan padat. Rasa ramen betul. Ikut tekak orang Jepun. Waktu cuba makan memang dah terasa habis. Cuma biasa makan ramen ada togarashi (penambah rasa macam cili rempah 7 rasa Jepun). Bila makan begitu sahaja, rasa macam nak tambah sesuatu, tapi tak ada dapat tambah. Harap masa pelancaran bulan Julai nanti, Sushi King boleh tambah lah.

Japonica Unagi - Belut kali ni lebih ‘upgrade’. Rasa lebih lemak, tebal dan puas digigit makan. Makan begitu sahaja memang rasa manis masin sos terlebih. TAPI bila makan dengan nasi, rasa nak bertambah-tambah. Dapat rasa panggang arang tau! Tak sabar tunggu nak makan lagi!

Berbalik kepada ahli Happy Members, Sushi King mengalu-alukan semua rakyat Malaysia untuk menyertai program kesetiaan mereka yang semakin berkembang dan mengambil bahagian dalam pelbagai kempen-kempen mereka yang menarik di masa akan datang.

Anda boleh memuat turun aplikasi Sushi King di Google Play Store, Apple App Store atau Huawei App Gallery untuk menjadi ahli Happy Members Sushi King hari ini.

Untuk maklumat lanjut mengenai promosi-promosi Sushi King dan banyak lagi, boleh layari pautan di bawah:

Laman web rasmi: www.sushi-king.com.

Facebook: www.facebook.com/sushikingasia

Instagram: www.instagram.com/sushikingmalaysia