Monday 20 May 2019

A'Bloom rangkaian terbaru daripada Althea - Mask wajah termurah, pembuang bintik hitam dan span mekap yang comel!

Salam semua,

A'Bloom - label baru yang diperkenalkan oleh Althea yang menampilkan imej comel, riang dan bersifat harian. Agak berbeza dengan keluaran label Althea yang lepas iaitu Althea Collection yang berfokus kepada limited edition dan istimewa gitu.

Cantik tak flat lay saya? Berusaha sungguh tau nak buat!
Menariknya A'Bloom mempunyai packaging yang sangat comel! Sayang tau nak pakai. Tapi nasib lah harga untuk label A'Bloom ini sangat murah berbanding harga pasaran tau.

Untuk permulaan, A'Bloom mengeluarkan tiga jenis produk iaitu:

1. Mask Sheet (Mask muka dengan 4 jenis variasi)

Mask sheet ni di datangi dengan 4 jenis variasi buah iaitu tembikai, lemon, avocado dan peach. Setiap jenis pula untuk fungsi berlainan.

Mana kah jadi pilihan anda?
Fungsinya ialah tembikai - melembap dan meredakan wajah, avocado - anti okisda dan awet muda, lemon - menceah dan menyerikan wajah, peach - mengurangkan cela dan untuk kulit sensitif.

Bila buka daripada bungkusan, agak slimy atau berlendir tapi bukan yang menjijikkan tau. Haha agak banyak jadi siap sedia untuk tangan anda diseliputi produk. Letak kat muka bagi semua kena baru akan rasa selesa. Mask nanti dia perlukan usaha sikit nak bagi rata kat wajah tau. Nasib mask ni lembap boleh adjust ke setiap lekuk pikuk wajah.

Lebihan lendiran yang penuh nutrisi tu boleh sapu kat leher dan lengan. Sekejap je rasa melekit lepas tu dah okay. Bau keempat-empat variasi tidak terlalu kuat agak sesuai bagi siapa yang tak tahan bau kuat sangat. Sensasi dingin mask wajah ni best!

Pakai mask wajah harus bergaya jugak tau. Lofa who? gittewwwww.
Masukkan dalam peti sejuk lagi best!

Harga: RM 2/helai

2. BHA Blackheads Buster

Ni dia sejenis 'stick' yang boleh disapu tonyoh kat muka. Rasa dia tak melekit sebab pakai kat wajah kan. Bau dia arang pudina sikit tak terlalu kuat. Bila pakai ni memang akan rasa macam sejuk pudina sikit. Produk ni sangat selamat nak digunakan hari-hari.

Stick begini je. Senang nak guna tak perlu kotorkan tangan~

Bila saya pakai, bintik hitam yang besar agak degil tak nak keluar. Yang kecik semua dah keluar dah. Tapi bagus jugak sebab yang bintik hitam besar nampak macam nak terjojol keluar tapi belum boleh keluar lagi. Benda ni kena konsisten pakai hari-hari supaya yang degil tu boleh keluar.

Pastikan wajah bersih dulu tau. Baru tonyoh~
BHA Blackheads Buster ni berfungsi melembutkan bintik hitam agar mudah disental lembut ketika hendak mengeluarkannya. Selain itu arang membantu untuk mengeluarkan minyak, menyah bakteria agar pembentukkan bintik hitam baru terhalang. Gitu~ Sains tau!

Tak sabar nak tonyoh tonyoh si degil tu!

Harga: RM 16 

3. Meringue Puff

Si comel ini sebenarnya ialah span mekap! Saiz besar dan kecik. Besar sesuai untuk digunakan sebagai untuk sapu foundation ataupun blusher. Untuk kecik pula sesuai digunakan untuk sapuan blusher, contour dan highlight.

Gilos tak comel. Kucing kat rumah pantang tengok tau. Hahaha
Si kecik didatangkan dalam 3 ketul sekali ya!

Bila rendam dia akan mengembang dengan cepat sehingga 1.5x ganda. Tapi boleh je pakai bila basah dan kering. Tetap tidak akan kasar bila pakai. Cuma saya suka genggam genggam sebab geram!

Harga: RM 8 (besar - 1 comel) dan RM 11 (kecik - 3 comel)

Kesimpulannya, saya memang suka sangat-sangat produk baru dari A'Bloom ni. Banyangkan masa promosi hari tu, saya beli hingga 80 mask wajah tau! Hehe tapi buat masa sekarang SOLD OUT! Kena tunggu ada stok lah gamaknya.

Untuk BHA Blacheads Busters dan Meringue Puff masih ada lagi stok tau~

Boleh beli produk Althea A'Bloom disini

Sehingga berjumpa lagi semua!

#AltheaAngels #AltheaABloom #AltheaKorea

No comments:

Post a Comment