Monday 20 May 2019

Syahirah Korean Secrets – Rahsia ‘K-Beauty Glass Skin Effect’ di dalam dua esen wajah terbaru

Salam semua,

Bulan lepas saya sempat menghadiri majlis pelancaran produk dari rangkaian Syahirah Korean Secrets. Produk yang masih mengekalkan resepi rahsia kecantikkan wanita Korea ini memfokuskan kepada ‘K-Beauty Glass Skin Effect’ atau kita panggil kulit cantik licin persis kaca gitu.

Bersama produk Syahirah Korean Secrets lain.
Dua produk yang dilancarkan pada hari tersebut ialah Hydra Soft Dewy Moist Essence dan White Glow Snowy White Essence. 

Kedua-dua rangkaian tersebut. Packaging yang sangat menarik.Dalamnya ialah bunga sebenar tau!

Keunikkan kedua-dua produk terbaru ini ialah bahan aktifnya dihasilkan daripada sumber bunga-bungaan dari Pulau Jeju, Korea.

Terwujudnya ilham untuk mengambil sumber dari Pulau Jeju ini adalah kekayaannya yang penuh dengan flora yang menjadi sumber ubatan dan bahan kecantikkan orang Korea di sana. 

Penggunaannya pula digunakan sejak turun-temurun. Sebab itu lah orang Korea sendiri menerapkan flora ini dalam produk mereka sendiri. Maka kulit wajah mereka menjadi halus dan mulus tanpa perlu solekan tebal. Itulah definisi efek ‘glass skin’ tersebut.

Berbalik kepada dua produk tadi Hydra Soft Dewy Moist Essence dan White Glow Snowy White Essence, jom kita kenali setiap satunya.

Hydra Soft Dewy Moist – Kulit licin, gebu dan lembut

Syahirah Korean Secrets -
Hydra Soft Dewy Moist Essence
Terdiri daripada Tri-Flower Essence:
- Bunga ginseng
- Bunga teh hijau
- Bunga chamomile
Dari kiri: bunga ginseng, bunga teh hijau dan bunga chamomile
Bunga ginseng dapat membantu menyegarkan kulit serta mengimbangkan pengeluaran minyak pada kulit muka. Selain tu membantu dalam pencerahan kompleksi kulit.

Bunga the hijau pula memang dikenali sebagai ‘super ingredient’ yang kaya dengan anti-oksida. Ini lah yang akan membantu menentang radikal bebas yang mampu membuatkan sel kulit kita berusia dan mati. Bunga ini juga dipercayai boleh melembapkan dan mencerahkan kulit juga.

Bunga chamomile pula sebagai bahan penenang kepada kulit daripada segala iritasi yang berlaku. Bahkan bunga ini mampu menstimulasikan tona kulit agar lebih sekata.

Secara keseluruhannya, ketiga-tiga bunga tadi membantu memberi hidrasi pada kulit wajah dengan lebih sihat, licin dan lembut. Barulah dapat efek Glass Skin itu.

White Glow Snowy White Essence – Kulit lebih cerah berseri

Syahirah Korean Secrets -
White Glow Snowy White Essence

Terdiri daripada Tri-Flower Essence:
- Bunga cherry blossom
- Bunfa camellia
- Bunga lotus
Dari kiri: bunga cherry blossom, bunga camelia dan bunga lotus.
Initipati bunga cherry blossom sebenarnya kaya dengan anti-oksida serta dapat membantu melegakan kulit daripada iritasi yang menyebabkan kemerahan yang tidak sihat. Selain itu cherry blossom ni membantu kulit muka lebih cerah sihat kemerah-merahan yang sihat tau.

Bunga camellia pula membantu dari segi kelembapan.

Akhir sekali si bunga lotus yang berfungsi untuk menyihatkan kulit daripada dalam. Sejurus itu membantu pembentukan sel kulit wajah agar lebih sihat dan optimum. Fungsi ini turut membantu dalam proses pencerahan kulit yang sihat dan semula jadi.

Secara keseluruhannya produk ini boleh membantu pengguna cerah berseri secara semula jadi. Ini secara tidak langsung dapat meratakan tona kulit yang tidak sekata agar lebih licin dan halus. Antara lain, bunga-bunga di atas boleh menghalang pembentukkan tompok gelap. Baru lah mulus polos gitu.

Duta baru Syahirah iaitu Arena Iman, Peserta Dewi Remaja tahun ini yang memang sinonim dengan minatnya terhadap
dunia K-Pop. Ini lah poster rasmi bagi efek 'Glass Skin'
Kedua-dua Syahirah Korean Secrets baru ini iaitu boleh didapati di pasaran dengan harga runcit RM 39.90 setiap satu di semua rangkaian farmasi terkemuka dan pasaraya terpilih seluruh negara.
Boleh lah dapatkan sekarang kalau nak efek kulit licin mulus gitu!

Untuk maklumat lebih lanjut boleh rujuk:

Ketika menghadiri majlis perlancaran.
Sehingga berjumpa di lain entri!


No comments:

Post a Comment