Saturday 11 May 2019

Hanya RM 100 untuk pembelian barang dapur sepenuh tangan? Segi Fresh boleh membantu!

Salam semua,

Hari ni dah puasa ke enam kan. Cepat sangat masa berlalu pejam celik pejam celik kan dah hampir 1/4  ramadan nak habis. Sedih pulak.

Ha sedih-sedih tu nak bagitau lah jugak pasal membeli barangan dapur untuk berbuka dan sahur ni. Anda semua suka beli luar ke masak sendiri? Kalau saya, saya memang suka masak sendiri je tapi itulah atas tuntutan kerja, baru hari ni berpeluang untuk masak ketika berbuka.

Saya masak ringkas je bihun goreng, ikan sardin tin dan sayur. Tu ha kiri tu bukti haha. Saya masak okay!


Mula-mula nak bagitau, percaya tak nilai RM 100 tolak tambah boleh penuh satu beg hijau ni termasuk dengan tisu muka serta tisu dapur? Penuh tau!

Sepenuh ni RM 100? Mestilah boleh!
Inilah didalam dia. Abang saya susun bagi cantik. Walhal ada lagi beberapa tin dan bihun dia sorok kat belakang.
Dia kata  lawa lagi gini.
Nampak tak dalam dia macam mana? Banyak tu. Sekarang ni bukan mudah tau nak bayar seratus banyak gini. Tapi In Sha Allah kalau beli kat Segi Fresh dengan jenama yang ada ni anda pasti boleh dapat buat. Berani sahut cabaran ‘RM100 penuh dapur’?

Berbalik kepada cerita puasa ni, saya nak kongsi lah jugak saya masak apa. Memandangkan ini pertama kali memasak ketika berbuka sejurus balik daripada kerja, saya sempat masak bihun goreng, sardin dan sayur sawi. Siap buat koktail laici lagi. Rindu pulak masa berbuka kecik-kecik, koktail ni minuman kegemaran bulan puasa.

Bihun tu kat kuali ada lagi. Makan masa sahur pulak ~
Ini pun saya masak untuk dua orang tau, terlajak banyak. Hehe. Yang lebih simpan untuk sahur pulak. Berbaloi pulak rasanya tak sampai Dua puluh ringgit pun jamuan saya untuk berbuka kali ni. Berbeza sungguh kan nilai nya berbanding makan kat luar. Fuhhh jimat banyak masak sendiri ni!

Mari tengok dekat-dekat barangan apa yang saya guna untuk memenuhi dapur kat rumah.


Jam pun ada. Cuma tak beli roti je nak sapu lagi~

Bukan satu bukan dua tapi empat jenama ikan sardin dalam tin yang ada
boleh pilih mana suka. Rasa dia pun sama je dengan yang jenama terkenal
lain. Hehehe. Tak tipu tau!

"Sardin tin pun sudah, kini masa untuk susu. Susu tak segar tapi susu tin ada.
Susu macam-macam ada. Boleh pilih adik manis~"

Sos cili dan bihun Berkat. Harap-harap berkat lahhhhh~

Tisu dapur ni ialah barang yang saya suka nak beli sebab kat dapur kalau
goreng ke, nak lap cepat ke atau nak berbekal benda ni tak boleh tak ada! Nasib
lah murah je kat Segi Fresh.

Premix Coffee jenama Segi Fresh sendiri pun ada. Saya tak minum
sangat. Ni untuk abang saya yang tolong angkat barangan dapur ni. Hahaha.

Tisu selembut sutera pun hado. Eh hardsell nya! Haha tapi kan, tisu muka
ni saya masukkan dalam bilik, tak bagi letak luar. Anak kucing suka rembat!

Cukelat~~~~~ Ha, nak minuman cukelat murr murr boleh cuba ni. Boleh
tahan rasa cukelat dia!

Paling suka~ Saya ada lah cuba kan jenama ni. Semua saiz gedebak
isi padat. Murah pulak tu. Berbaloi lah untuk saya cuba masa buat koktail
tu. Nak buat lagi esok esok. Sukaaaaa!
Sebab tu lah saya sarankan anda boleh lah ke Segi Fresh yang berdekatan sebab harga dia murah gemalai! Hehe. Barangan yang dijual dengan harga rendah dan berpatutan. Ini baru beli barang kering, barang basah pun boleh tahan ‘fresh’ dan murah jugak tau.

Mengancam tak? Kalau nak tau Segi Fresh mempunyai antara cawangan seperti berikut:
- Subang
- Jalan Kebun
- Seri Kembangan

Nak tau maklumat lanjut boleh rujuk kat bawah:

Akhir kata, selamat menunaikan ibadah berpuasa dan semoga puasa kita semua ni diberkati Allah swt. Aammin In Sha Allah.

Jumpa lagi di lain entri!

No comments:

Post a Comment