Thursday 2 February 2023

Ingin Berduet Dengan Alif Syukri, Chef Faez Mahu Lebih Dikenali di Malaysia

Chef Faez ini merupakan jejaka yang berasal daripada negara Syria. Dia yang sudah tinggal di Malaysia pernah viral mengenai Crispy Kunafa yang menjadi ikutan peniaga lain di ibu kota. Chef Faez ini lah orang yang pertama membuatkan Kunafa itu ‘viral’, bahkan sentuhan makanan manisan itu menjadi tular di semua media sosial.


Dia yang sudah memiliki dua cawangan restoran ini tidak bercadang hanya untuk menjadi chef, dia ingin menceburkan diri ke bidang nyanyian. Dia juga ingin dikenali sebagai seorang penghibur yang suka menghiburkan orang dengan lakonan dan nyanyiannya. Chef Faez berharap agar orang Malaysia dapat menerimanya secara terbuka. 
Ketika menyatakan minatnya terhadap Alif Syukri.

“Saya ingin berduet bersama Alif Syukri jika ada peluang. Ini kerana Alif Syukri seorang yang bijak dalam membuatkan dirinya sering jadi sebutan. Apa sahaja yang dilakukan pasti tular. Ini adalah baik buat saya jika saya mampu menghasilkan lagu bersama beliau.”, katanya apabila ditanyakan siapa penyanyi yang dia ingin berkolaborasi.

“Lagu tersebut belum dihasilkan tapi dalam perancangan. Cadangannya saya ingin menyanyikan lagu dalam bahasa arab dan melayu agar lebih diterima ramai. Lagipun ramai yang mengenali saya di Malaysia dan Indonesia memahami bahasa melayu”, tambahnya lagi.

Dia yang masih bujang sebenarnya sudah menetap di Malaysia sejak sepuluh tahun lagi. Sebelum ini dia berada di Dubai selama enam tahun. Dia mengaku bahawa dia senang duduk di Malaysia dan ingin terus menetap di sini, oleh itu dia turut berancang untuk membuka lebih banyak cawangan restoran serta mengeluarkan beberapa produk seperti minyak wangi dan kosmetik.

Ini biodata ringkas Chef Faez: 

Chef Faez

Nama: Mohammad Faez
Usia: 34 Tahun
Lahir: 27hb Oktober 1988
Asal: Syria
Media sosial:

Instagram: https://instagram.com/cheffaez

Tiktok: https://www.tiktok.com/@cheffaez

Facebook: https://www.facebook.com/cheffaez1

Facebook: https://www.facebook.com/chefmohammadfaez

Chef Faez yang sudah terkenal di media sosial dengan pengikut lebih 70 ribu di Instagram berharap impiannya menjadi penyanyi serta mengembangkan bisnesnya di Malaysia termakbul pada tahun ini. Orang ramai boleh mengikuti Chef Faez di media sosial ataupun boleh berkunjung restoran Chef Faez di Kuala Lumpur dan Alor Star untuk bertemu dirinya.



No comments:

Post a Comment