Thursday, 20 October 2022

MAGGI® Sambut 51 Tahun di Malaysia Penuh Meriah Dengan Acara MAGGI® SAH Malaysia di Ibu Negara.

KUALA LUMPUR, 19hb Oktober - Mi MAGGI® telah menyambut ulang tahun ke 51 tahun bertapak di Malaysia dengan kempen tahunan MAGGI® SAH Malaysia! Kempen ini turut dianjurkan bersempena dengan hari kemerdekaan yang ke 65 tahun dan Hari Malaysia yang ke 59 tahun. Acara ini diadakan di Malaysia Tourism Centre (MaTiC) dengan kolaborasi serta kehadiran Persatuan Pengusaha Restoran Muslim Malaysia (PRESMA), Persatuan Pengusaha Restoran India, Malaysia (PRIMAS), selebriti tempatan dan pempengaruh makanan.

Dari kiri : Merasmikan Final MAGGI® SAH Malaysia Juan Aranols, Ketua Pegawai Eksekutif, Nestlé (M) Berhad; Mr Chew Soi Ping,  Pengarah Eksekutif Jualan Nestle Malaysia dan Singapore; Geetha Balakrishna, Pegawai Eksekutif Perniagaan Business MAGGI®, Nestlé (M) Berhad dan Madam Yit Woon Lai, Pegawai Eksekutif Pernigaan Bahagian Profesional Nestlé.


Sambutan ini juga disambut meriah dengan kemunak final MAGGI® SAH Malaysia ; Kembara Duniaku dalam menerokai ciptaan Mi MAGGI® paling ‘viral’. Pada masa yang sama, MAGGI® menganjurkan acara terbesar tahun ini dengan kehadiran ramai pengunjung dan tetamu yang sama-sama meraikannya dengan berpakaian tradisi Malaysia.

Kehadiran yang memberangsangkan daripada tetamu dan orang awam.

Mi MAGGI® yang telah diperkenalkan sejak 1971 ini telah sebati dengan rakyat Malaysia. Tidak lengkap sesebuah rumah itu tanpa semangkuk Mi MAGGI® yang mengenyangkan dan tidak lengkap lah tiada sepinggan MAGGI® Mi Goreng di mamak.

Oleh itu, Juan Aranols, Ketua Pegawai Eksekutif Nestle (Malaysia) Berhad dalam ucapannya berkata, "Kempen MAGGI® SAH Malaysia! dengan tema DuniaKu Bersama MAGGI® merupakan sambutan ke atas kekayaan dan kelangsungan sejarah MAGGI® dari rumah ke kedai makan serta memberi penghargaan kepada kulinari kreatif datang daripada warung, mamak dan trak makanan seluruh negara. Semua ini membentuk corak bewarna warni kehidupan rakyat Malaysia."

Juan menambah, "MAGGI® SAH Malaysia! yang juga telah memasuki tahun ke-tiga bertekad dalam mencari budaya makan rakyat Malaysia seperti makan bersama-sama di kedai makan tempatan dengan hidangan MAGGI® kegemaran mereka. Ramai pengendali makanan telah berhadapan dengan kesulitan ketika pandemik melanda tapi kini dengan ramai rakyat Malaysia yang sudah mula bersosial dan makan di luar seperti biasa, kempen ini ingin menyambut hidangan Mi MAGGI® paling unik dan viral mereka !"

Pada sesi ucapan yang sama, Geetha Balakrishna selaku Pegawai Eksekutif Perniagaan MAGGI®, Nestle (Malaysia) Berhad berkata, "MAGGI® mengakui bahawa pengendali makanan di Malaysia mempunyai banyak sejarah bersama MAGGI® dengan menghidangkan juadah pelbagai kepada pelanggan pelbagai latar belakang. Hidangan yang dinikmati ini menjadi momen indah yang mencipta kehangatan dan jalinan mesra. Oleh itu, MAGGI® SAH Malaysia ! merupakan sambutan untuk hubungan bersama rakyat Malaysia yang sudah lama."

''Dengan semangat “You and MAGGI®, Cook The Difference”, kami cuba untuk memberi inspirasi dan dokongan kepada rakyat Malaysia untuk melakukan perubahan melalui masakan sama ada untuk mereka, untuk orang tersayang di rumah mahupun dalam perniagaan dalam mencipta hidangan MAGGI® yang memikat."

Kempen ini turut melaksanakan rancangan ‘travelogue’ melalui Kembara DuniaKu MAGGI® SAH Malaysia! yang bersiaran setiap sabtu 7.30 malam di TV3. Rancangan ini menampilkan duta MAGGI® Sheila Rusly, duta MAGGI® CukupRasa, Datin Paduka Eina Azman dan duta MAGGI® Pedas Giler MK K-Clique dalam pengembaran mencari 12 warung tempatan seluruh Malaysia yang mempunyai resepi MAGGI® ‘viral’. Kesemua pengendali makanan ini turut dijemput datang pada majlis kemuncak untuk diberikan plak pengiktirafan atas hidangan MAGGI® mereka.

Sembang-Sembang MAGGI dengan pengendali majlis Nazrudin Habibur Rahman bersama hos Kembara Duniaku duta MAGGI®, Sheila Rusly dan duta MAGGI® CukupRasa, Datin Paduka Eina Azman.

Menariknya lagi, MAGGI® turut menganjurkan cabaran atas talian buat pengendali makanan iaitu ResepiKu KreatifKu yang memberi inspirasi kepada pengendali makanan diluar sana dalam memperlihatkan resepi kreatif mereka. Dengan acara kemuncak ini, sebanyak lapan orang finalis telah bertanding untuk mendapatkan hadiah berjumlah RM10,000 kesuluruhan.

Pada masa yang sama juga, kempen ini turut mengajak pengguna untuk mengikuti cabaran ResepiKu DuniaKu juga secara atas talian dengan acara kemuncak menyaksikan 12 finalis bertanding untuk mendapatkan tiga hadiah utama bernilai RM5,000 setiap seorang.

Pemenang memasak ResipiKu KreaktifKu dan ResipiKu DuniaKu di final MAGGI® SAH Malaysia!


Acara turut menyaksikan penyerahan plak kehormat kepada PRESMA dan PRIMAS atas pengiktirafan mereka dalam sumbangan dan usaha menyelia serta menghidupakan semula perniagaan pengendali makanan seperti sedia kala. Plak ini juga merupakan tanda penghargaan MAGGI® atas sokongan yang utuh kepada mereka dengan vendor yang mencapai sebanyak 4500 di PRESMA dan 1500 di PRIMAS.

Penyerahan plak kehormat kepada C. Krishnan, Timbalan Presiden PRIMAS (dua dari kiri) dan Dato’ Hj Jawahar Ali, Presiden PRESMA (dua dari kanan)

Acara yang meriah dihadiri tetamu berpakaian tradisi  turut berpeluang merasai masakan oleh pengendali makanan yang terlibat, menjamah produk daripada Nestlé dan mengambil gambar menarik sekitar acara MAGGI® SAH Malaysia.

Antara konsumer MAGGI® datang dari Malaysia!


Antara pengendali makanan yang turut berkongsi
hidangan percuma bersama tetamu.

Salah satu sudut bergambar.

Acara meriah diadakan di Lanai, MaTiC.

Juan Aranols selaku salah seorang juri masakan.

Finalis ResepiKu KreatifKu

Finalis ResepiKu DuniaKu

Acara diakhiri dengan beberapa persembahan dan sesi bergambar bersama pemenang dan peserta yang terlibat dalam acara Acara MAGGI® SAH Malaysia.

1 Malaysia Drum Symphony dan penyanyi Ms Evie Feroza. 

Untuk maklumat lanjut mengenai MAGGI® SAH Malaysia ! anda boleh layari https://www.maggi.my/ms/aktiviti-maggi/maggi-sah-malaysia/

No comments:

Post a Comment